W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności strony Dostępność cyfrowa

Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Dostępność cyfrowa.

Data publikacji strony internetowej: 2019-08-05

Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2021-01-20

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2021-01-20

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-07-15

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracowników Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać do Sebastiana Strawy — mailowo sebastian.strawa@cyfra.gov.pl lub telefonicznie +48 662 945 086.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

W takim żądaniu prosimy o podanie:

  • swojego imienia i nazwiska;
  • swoich danych kontaktowych;
  • dokładnego adresu podstrony, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść;
  • opisu, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby najlepszy według osoby występującej z żądaniem.

Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli zapewnienie dostępności strony lub jej elementów, nie będzie możliwe w tym terminie, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy także nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do zakresu wskazanego w żądaniu.

Jeżeli nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny, będzie niewłaściwy w ocenie osoby występującej z żądaniem, ma ona prawo do złożenia skargi.

Ewentualne skargi prosimy kierować:

  • pisemnie pocztą na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa bądź bezpośrednio w biurze podawczym;
  • pocztą elektroniczną na adres kancelaria@cyfra.gov.pl;
  • poprzez system ePUAP — adres skrytki na ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP;
  • telefonicznie pod nr +48 22 829 48 50;
  • skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.

Można również skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić Rzecznika o podjęcie interwencji w swojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa

Dojazd do Ministerstwa

Do Ministerstwa Cyfryzacji można dojechać komunikacją miejską:

  • autobusem lub tramwajem do przystanku Królewska,
  • metrem do stacji Metro Świętokrzyska

lub samochodem.

Przed wejściem głównym A miejski parking na samochody osobowe  i dwa oznakowane miejsca postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.

Wejście do budynku

Do budynku prowadzą dwa wejścia:

  • wejście główne A — jest dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku i osób niewidomych lub słabowidzących; 

Przy wejściu A z lewe strony jest podjazd dla wózków. Zewnętrzne drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi jest śluza i drzwi otwierane ręcznie. Za nimi jest  punkt kontrolny ochrony Ministerstwa Cyfryzacji ze skanerem rentgenowskim do prześwietlania bagażu oraz bramka z detektorem metali. Osoby poruszające się na wózku mogą skorzystać z przejścia bocznego.

W głębi od wejścia po lewej stronie jest kancelaryjne okno podawcze korespondencji (prowadzą do niego schodki) i recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc. W recepcji jest pętla indukcyjna.

Na prawo od wejścia jest winda przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, którą można wjechać na wszystkie kondygnacje, w tym parter części A budynku.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze naprzeciwko wyjścia z windy. Na tej samej kondygnacji, co toaleta, są sale konferencyjne w pełni przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

  • wejście B — nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

Prowadzą do niego czterostopniowe schody bez podjazdu dla wózków. Można doraźnie skorzystać z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony. Zewnętrzne drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi jest śluza i drzwi otwierane ręcznie z punktem kontrolnym ochrony.
Na lewo od wejścia jest recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest za recepcją w części budynku(C), do której prowadzą schodki. Osoba na wózku może dostać się do niej, korzystając z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.

  • lady recepcyjne nie są obniżone do wysokości 90 cm;
  • nie ma planów tyflograficznych budynku z oznaczeniami w alfabecie Braille’a.

Korytarze i ciągi komunikacyjne

  • korytarz na parterze łączący wejście A z wejściem B jest niedostępny dla osób poruszających się na wózku;
  • wejścia, hol główny i klatki schodowe zostały oznakowane, by ułatwić przemieszczanie osobom słabowidzącym wewnątrz budynku;
  • w ciągach komunikacyjnych korytarzy sporadycznie ustawione są drukarki i dystrybutory z wodą;
  • drzwi do pomieszczeń nie mają oznaczeń w alfabecie Braille’a ani wypukłej numeracji pomieszczeń.

Inne udogodnienia

  • w budynku Ministerstwa Cyfryzacji zamontowano system znaczników TOTUPOINT, aby ułatwić dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym;

System składa się z:

  • zamontowanych znaczników nad dwoma drzwiami wejściowymi: po połączeniu z aplikacją mobilną, znaczniki TOTUPOINT emitują komunikat głosowy, który informuje użytkownika o przeznaczeniu budynku oraz możliwości skorzystania z recepcji;
  • aplikacji mobilnej na systemy iOS i Android, która komunikuje się ze znacznikami oraz wyświetla tekstowy opis wejścia do budynku.
  • w recepcjach zainstalowane są pętle indukcyjne;
  • toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze w części A budynku, naprzeciwko wyjścia z windy;
  • sale konferencyjne są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami;
  • do budynku można wejść także z psem asystującym czy psem przewodnikiem;
  • na stronie głównej Ministerstwa Cyfryzacji jest link do połączenia z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM). Usługa działa od poniedziałku do piątku, od godziny 8:00 do godziny 16:00 (regulamin usługi).

W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.

Aplikacje mobilne

Ministerstwo Cyfryzacji posiada aplikacje mobilne:

{"register":{"columns":[]}}