Deklaracja dostępności Ministerstwa Klimatu i Środowiska
Deklaracja Dostępności dla strony internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska
Ministerstwo Klimatu i Środowiska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
- Data publikacji strony internetowej: 2018-11-22.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-02-19.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych. Filmy nie posiadają tłumaczenia PJM.
- Brak dostępności dokumentów pochodzących z różnych źródeł.
Powody braku spełaniania wymagań
- Mogą zdarzyć się sytuacje, że niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł;
- zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji;
- zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Może się także zdarzyć sytuacja, że niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów lub innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-02-19.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-02-19.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Departamentem Edukacji i Komunikacji, e-mail: dek@klimat.gov.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 369 23 50 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 30 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
- Parking jest usytuowany od strony wejścia głównego do budynku od ul. Reja. Parking znajduje się na dziedzińcu Ministerstwa. Na parking można wjechać przez bramę, w bramie zamontowano szlaban. Rampę otwiera osoba z ochrony budynku. Aby otworzyć bramę należy skontaktować się z ochroną przy wykorzystaniu domofonu umieszczonego przy szlabanie.
- Z parkingu można skorzystać po uprzednim zgłoszeniu telefonicznie pod nr (+48) 223-692-900 lub mailowo: info@klimat.gov.pl.
- Dodatkowo przed budynkiem od strony ul. Reja znajduje się parking miejski, z którego można skorzystać. Wyznaczono na nim dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
-
Wejście główne znajduje się od strony ul. Reja. Wejście główne znajduje się w centralnej części podwórza.
- Do wejścia prowadzą schody.
- Przed schodami znajduje się pas ostrzegawczy wykonany z wypukłych elementów.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo.
- Przy schodach znajduje się poręcz.
- Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 6%.
- Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 150 centymetrów.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej.
- Drzwi są przeźroczyste i nie są kontrastowo oznaczone.
Przestrzeń za wejściem
- Po wejściu do budynku znajduje się holu.
- W holu na wprost wejścia głównego znajdują się bramki wejściowe- odległość około 10 m.
- Po prawej stronie od wejścia znajdują się windy, dojście do nich ograniczone jest bramkami.
- Po lewej stronie znajduje się recepcja oraz miejsce wydzielone jako poczekalnia. W poczekalni znajduje się stolik i krzesła.
Aby wejść do biura podawczego (Kancelaria Ogólna) należy kierować się do korytarza znajdującego się na prawo za holem głównym. Przejście do korytarza nie jest ograniczone bramkami. biuro podawcze znajduje (Kancelaria Ogólna) znajduje się na końcu korytarza po lewej stronie. W biurze podawczym (kancelarii Ogólnej) możesz złożyć swoje pismo.
W biurze podawczym (Kancelarii Ogólnej) znajduje się pętla indukcyjna. Lada jest częściowo obniżona.
- Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się na lewo od wejścia- recepcja.
- Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
- Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 6 kondygnacjach.
- Różnice poziomów można pokonać za pomocą pochylni o maksymalnym nachyleniu 2%.
Ciągi pionowe
- Możesz skorzystać z windy.
Schody
- Schody główne
- Ciąg schodów składa się z 15 stopni.
- Stopień ma wysokość 16 centymetrów.
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Szerokość drzwi wynosi 90 centymetrów
- Winda znajduje się w budynku
-
w holu głównym po prawej stronie od wejścia do budynku.
- Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
- Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
- Oznaczenia są kontrastowe.
- W razie problemów - zadzwoń do obsługi na numer telefonu: 22 369 29 00
Pomieszczenia
- Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
-
Toaleta dostępna jest na każdej kondygnacji. Toaleta znajdująca się na parterze zlokalizowana jest na lewo od holu głównego. Toalety na piętrach do 6 znajdują się w analogicznym miejscu.
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
-
Pochwyty umieszczono po obu stronach ustępu, pochwyt po prawej (patrząc w stronę ustępu) składany, pochwyt po lewej montowany na stałe. W toalecie znajduje się dostępna umywalka, kran i regulowane lustro.
- W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
- Przestrzeń manewrowa wynosi 220 centymetrów.
- Przestrzeń manewrowa przed ustępem wynosi 139 centymetrów.
- Przestrzeń po lewej wynosi 19 centymetrów.
- Przestrzeń manewrowa po prawej stronie ustępu wynosi 82 centymetrów.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Aplikacje mobilne
brak
- Ostatnia modyfikacja:
- 19.02.2025 15:48 Aleksandra Czerwińska
- Pierwsza publikacja:
- 21.11.2018 13:42 administrator gov.pl