Tytuł/stanowisko: inspektor do spraw obsługi klientów w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców / Oddział Paszportów
Dyrektor Generalny ogłasza nabór
Nabór zakończony
Wynik Naboru: Anulowano nabórInformacje o ofercie
Ogłoszenie numer 144587 z dnia 5 listopada 2024 r.
Liczba stanowisk: 1
wymiar etatu: 1/1
Praca w siedzibie Urzędu ul. Ozimska 19
Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy
Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Zagrożenie korupcją
Zakres obowiązków
Osoba na tym stanowisku:
- 1. Obsługuje klientów Oddziału Paszportów w zakresie przyjmowania wniosków o wydanie dokumentów paszportowych w tym:
- a) ustala tożsamość osoby wnioskującej i sprawdza wniosek pod względem formalnym, nalicza należną opłatę paszportową,
- b) przetwarza dane osobowe w Paszportowym Systemie Obsługi Obywateli (PS2O),
- c) przyjmuje i weryfikuje dodatkowe dokumenty niezbędne do wydania paszportu (takie jak postanowienia sadów rodzinnych, akty stanu cywilnego, orzeczenia o niepełnosprawności i inne),
- d) weryfikuje tożsamość rodzica / opiekuna i przyjmuje ich pisemne zgody na wydanie dokumentu paszportowego małoletniemu,
- e) pobiera i wprowadza dane biometryczne do systemu PS2O,
- f) przetwarza w systemie PS2O dane o paszportach utraconych, zniszczonych i wymienianych,
- g) sprawdza w Centralnej Ewidencji wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych czy wobec osoby, dla której spersonalizowano dokument nie zachodzą ustawowe przesłanki uzasadniające odmowę jego wydania,
- h) weryfikuje dane osobowe i biometryczne zawarte w paszporcie z danymi w systemie paszportowym,
- i) anuluje paszporty przekładane przez klientów i potwierdza status wydania paszportu w Centralnej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych.
- 2. Prowadzi depozyt dokumentów paszportowych tj.
- a) weryfikuje zgodność danych zawartych w książeczce paszportowej z danymi we wniosku paszportowym oraz kompletuje z wnioskami gotowe paszporty otrzymane z Centrum Personalizacji Dokumentów,
- b) wczytuje do sytemu paszportowego dane zawarte w mikroprocesorze zamieszczonej w książeczce paszportowej,
- c) odpowiada za depozyt dokumentów paszportowych przygotowany do wydania,
- 3. Prowadzi ewidencję wniosków po wydaniu dokumentów paszportowych ( kartotekę paszportową) tj.
- a) włącza do ewidencji wnioski po wydaniu dokumentu paszportowego, kompletując je z dokumentacją dotyczącą wydania pozostałych paszportów,
- b) korzysta z archiwalnych dokumentów zgromadzonych w ewidencji,
- c) okresowo dokonuje relokacji zasobów ewidencji.
- 4. Udziela informacji klientom w zakresie spraw paszportowych; bezpośrednio na hali obsługi, telefonicznie i przez email,
- 5. Przyjmuje pisemne oświadczenia dotyczące różnych spraw paszportowych ( zgłoszenia utraty paszportu, informację o zgonie posiada paszportu, oświadczenia o rezygnacji z realizacji wniosku paszportowego).
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: opolskieWymagania
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: średnie
- Znajomość ustawy o słuzbie cywilnej, ustawa o wojewodzie i administracji rządowej w województwie.
- Znajomość przepisów ustawy o dokumentach paszportowych i aktów wykonawczych do ustawy.
- Otwartość do klientów, uprzejmość.
- Odporność na stres.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Umiejętność przekazywania informacji w sposób zwięzły i zrozumiały.
- Umiejętność samodzielnej organizacji pracy.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Przeszkolenie z obsługi paszportowego systemu informatycznego,
- Znajomość przepisów w zakresie: kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o aktach stanu cywilnego, ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
- Doświadczenie w pracy z klientami,
Wymagane dokumenty
Twoja aplikacja musi zawierać
(dokumenty niezbędne)
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz
(dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Benefity
Co oferujemy
- Praca w dogodnej i dobrze skomunikowanej lokalizacji w centrum miasta;
- Stabilne zatrudnienie, rozwój kompetencji i kwalifikacji poprzez pracę w różnorodnych obszarach, współpracę z ekspertami;
- Łatwiejsze godzenie życia zawodowego i prywatnego poprzez możliwość indywidualnie określonego czasu pracy (ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, wyjścia prywatne – za odpracowaniem);
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu;
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników;
- Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników;
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”);
- Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
- Nagrody jubileuszowe;
- Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej;
- Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
- Przedświąteczna pomoc finansowa;
- Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek;
- Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty grupowego ubezpieczenia na życie;
- Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych).
Informacje dodatkowe
Co oferujemy
- Praca w dogodnej i dobrze skomunikowanej lokalizacji w centrum miasta;
- Stabilne zatrudnienie, rozwój kompetencji i kwalifikacji poprzez pracę w różnorodnych obszarach, współpracę z ekspertami;
- Łatwiejsze godzenie życia zawodowego i prywatnego poprzez możliwość indywidualnie określonego czasu pracy (ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, wyjścia prywatne – za odpracowaniem);
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu;
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników;
- Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników;
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”);
- Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
- Nagrody jubileuszowe;
- Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej;
- Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
- Przedświąteczna pomoc finansowa;
- Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek;
- Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty grupowego ubezpieczenia na życie;
- Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych).
Aplikuj
do 15 listopada 2024
W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 144587"
na adres:
Opolski Urząd Wojewódzki Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251 ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
774524502
- Dokumenty należy złożyć do: 15.11.2024
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Telefon: 774524502
- Adres: Opolski Urząd Wojewódzki Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251 ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Materiały
Oświadczenie dla kandydata urodzonego 1.08.1972 r lub późniejOświadczenie_dla_kandydata_urodzonego_1081972_r_lub_później.docx 0.02MB Oświadczenie dla kandydata urodzonego przed 1.08.1972 r.
Oświadczenie_dla_kandydata_urodzonego_przed_1081972_r.docx 0.02MB Służba cywilna PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
SC_Przetwarzanie_danych_osobowych_-OUW.docx 0.01MB
- Pierwsza publikacja:
- 05.11.2024 00:11 Ewa Buryś
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Ewa Buryś
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Inspektor do spraw obsługi klientów w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców / Oddział Paszportów | 2.0 | 05.11.2024 14:19 Katarzyna Branicka |
Inspektor do spraw obsługi klientów w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców / Oddział Paszportów | 1.0 | 05.11.2024 00:11 Ewa Buryś |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP