Tytuł/stanowisko: Specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, nabór numer 137788 z dnia 17 maja 2024 r.
Dyrektor Generalny Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu poszukuje kandydata na stanowisko specjalisty do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
Wykształcenie:
Wyższe (magister)
Forma zatrudnienia:
Umowa o pracę na czas określony
Termin składania aplikacji upłynął:
27-05-2024
Nabór zakończony
Wynik Naboru: Nabór zakończony wyborem kandydatki/kandydataMagdalena Janoszek, Chrząstowice
Informacje o ofercie
Praca w różnych lokalizacjach Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Istnieje możliwość zatrudnienia w niepełnym wymiarze etatu.
Zakres obowiązków
Osoba na tym stanowisku:
- Przeprowadza kontrolę warunków pracy, przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, sporządza co najmniej raz do roku okresowe analizy stanu BHP zawierające wnioski oraz propozycje rozwiązań, przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych;
- Doradza Dyrektorowi Generalnemu Urzędu i na bieżąco informuje o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, dokonuje oględzin stanowisk pracy zgodnie z wymogami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zasadami ergonomii, przekłada wnioski zmierzające do usuwania zagrożeń, wprowadzania i stosowania przepisów oraz zasad bhp;
- Prowadzi instruktaż ogólny w ramach szkolenia wstępnego dla osób zatrudnianych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu oraz praktykantów, stażystów, wolontariuszy, współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń BHP;
- Prowadzi, w pełnym zakresie, oraz przechowuje dokumentację związaną z bezpieczeństwem i higieną pracy (m. in. dokumenty dotyczące wypadków przy pracy, wyniki badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia na danym stanowisku pracy, karty badań i pomiarów czynników szkodliwych) oraz rejestry: wypadków przy pracy, w drodze do i z pracy, czynników szkodliwych dla zdrowia występujących na stanowisku pracy, chorób zawodowych;
- Bierze udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, przedstawia do zatwierdzenia dokumentację powypadkową;
- Bierze udział w opracowaniu zarządzeń, regulaminów, tabel norm, instrukcji dotyczących bhp oraz ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bhp;
- Współpracuje ze społecznym inspektorem pracy, zakładową organizacją związkową, lekarzem medycyny pracy przy podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach w zakresie BHP;
- Bierze udział w konsultacjach z pracownikami oraz w pracach zakładowej komisji bezpieczeństwa i higieny pracy, uczestniczy w dokonywaniu i aktualizacji oceny ryzyka zawodowego, związanego z pracą na poszczególnych stanowiskach w Urzędzie.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: opolskieWymagania
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie BHP lub wykształcenie wyższe i studia podyplomowe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w służbie BHP;
- Znajomość: 1.przepisów i zagadnień z zakresu BHP oraz związanych z nimi aktów wykonawczych; 2.ustawy o służbie cywilnej; 3. ustawy o pracownikach urzędów państwowych; 4. ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie; 5.ustawy kodeks pracy z zakresu BHP; 6. przepisów z zakresu prawa budowlanego;
- Umiejętności: 1.współpracy; 2.analitycznego myślenia; 3.argumentowania; 4.zastosowania prawa w praktyce; 5.dobrej organizacji pracy; 6.przekazywania wiedzy i wystąpień publicznych;
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972r. lub później;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe) - Przeszkolenie w zakresie pierwszej pomocy;
- Kurs: kwalifikowana pierwsza pomoc;
- Kurs w zakresie ochrony przeciwpożarowej;
- Znajomość przepisów i zagadnień związanych z ochroną przeciwpożarową, psychologią i socjologią pracy.
Wymagane dokumenty
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Benefity
- Praca w dogodnej i dobrze skomunikowanej lokalizacji w centrum miasta;
- Stabilne zatrudnienie, rozwój kompetencji i kwalifikacji poprzez pracę w różnorodnych obszarach, współpracę z ekspertami;
- Łatwiejsze godzenie życia zawodowego i prywatnego poprzez możliwość indywidualnie określonego czasu pracy (ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, wyjścia prywatne – za odpracowaniem);
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu;
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników;
- Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników;
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”);
- Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
- Nagrody jubileuszowe;
- Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej;
- Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
- Przedświąteczna pomoc finansowa;
- Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek;
- Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty grupowego ubezpieczenia na życie;
- Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych).
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Dodatkowe informacje
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Aplikuj do: 27 maja 2024
W formie papierowej w zamkniętej kopercie na adres: Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole z dopiskiem "oferta pracy - nr ogłoszenia "
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251
- Telefon: 77 452 42 11
- Adres: i ul. Piastowska 14, 45-085 Opole
Materiały
Oświadczenie dla kandydata urodzonego 1 sierpnia 1972r. lub później2_Oświadczenie_dla_osób_urodzonych_1_sierpnia_1972_r_lub_później.pdf 0.39MB Oświadczenie kandydata urodzonego przed 1 sierpnia 1972r.
1_Oświadczenie_w_związku_z_ubieganiem_się_o_stanowisko_niebędące_wyższym_stanowiskiem_w_służbie_cywilnej.pdf 0.17MB Służba cywilna PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
SC_Przetwarzanie_danych_osobowych_-OUW.docx 0.01MB
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 16.05.2024 12:54 Katarzyna Branicka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Edyta Bach-Starzecka
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Specjalista do spraw: bezpieczeństwa i higieny pracy, numer 137788 z dnia 17 maja 2024 r. | 3.0 | 13.06.2024 10:58 Anna Marczak - Puc |
Specjalista do spraw: bezpieczeństwa i higieny pracy, numer 137788 z dnia 17 maja 2024 r. | 2.0 | 24.05.2024 11:23 Anna Marczak - Puc |
Specjalista do spraw: bezpieczeństwa i higieny pracy w Biurze Obsługi Urzędu nabór numer 137788 z dnia 17 maja 2024 r. | 1.0 | 16.05.2024 12:54 Katarzyna Branicka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP