W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

System Obsługi Szkód i Regresów

FERC.02.01-IP.01-0017/23

System Obsługi Szkód i Regresów

Celem projektu jest:

  1. Kompleksowa realizacja zadań UFG związanych z wypłatą odszkodowań i innych świadczeń oraz z dochodzeniem, przede wszystkim od sprawców szkód i podmiotów, które nie spełniły ustawowego obowiązku ubezpieczenia, zwrotu wypłaconych przez Fundusz świadczeń.
  2. Kompleksowa obsługa online wszystkich spraw związanych z wypłatą odszkodowań i świadczeń w zakresie realizowanym przez UFG
  3. Kompleksowa obsługa online wszystkich spraw związanych z dochodzeniem należności.

Usługi tworzone w ramach projektu:

  1. Obsługa spraw związanych z wypłatą odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych w zakresie realizowanym przez UFG, oraz dochodzenia roszczeń związanych ze szkodą - usługa skierowana do Obywateli i Przedsiębiorców
  2. Obsługa szkód na rzecz UFG, zwrotów odszkodowań i regresów - usługa skierowana do Zakładów Ubezpieczeń.

Korzyści projektu:

  1. Skrócony proces komunikacji z UFG oraz zwiększona transparentność prowadzonych postępowań likwidacyjnych i regresowych.
  2. Zwiększenie stopnia cyfryzacji wewnętrznych procesów likwidacyjnych i regresowych UFG.
  3. Mniejsze zaangażowanie obywateli i przedsiębiorców w proces wyjaśniania spraw likwidacyjnych i regresowych.
  4. Skrócony proces rozliczeń w sprawach likwidacyjnych i regresowych.
  5. Uproszczenie i skrócenie procesów składania wniosków formalnych, dotyczących prowadzonych postępowań likwidacyjnych i regresowych (m.in. zgłoszenie roszczenia, zgłoszenie reklamacji, zawarcie ugody, zgłoszenie wniosku o odstąpienie lub ulgę w spłacie).
  6. Efektywniejsze informowanie obywateli i przedsiębiorców o postępach związanych z ich sprawami w UFG, dotyczącymi likwidacji szkody i regresu (m.in. automatyczne powiadomienia o zmianie stanu sprawy).
  7. Poprawa efektywności obsługi spraw likwidacyjnych realizowanych na rzecz UFG (zarówno po stronie zakładów ubezpieczeń, jak i UFG).
  8. Ograniczenie kosztów obsługi spraw likwidacyjnych realizowanych na rzecz UFG oraz obsługi rozliczeń regresowych związanych z wielokrotnym ubezpieczeniem po stronie zakładów ubezpieczeń.
  9. Uproszczenie i poprawa efektywności obsługi procesu i rozliczeń pomiędzy zakładami ubezpieczeń w razie wystąpienia podwójnego ubezpieczenia.
  10. Łatwiejsza komunikacja i skrócenie postępowania likwidacyjnego i regresowego (dostęp do danych i dokumentów w jednym miejscu) zarówno po stronie zakładów ubezpieczeń, jak i UFG.
  11. Możliwość automatyzacji procesów obsługi spraw likwidacyjnych realizowanych na rzecz UFG po stronie zakładów ubezpieczeń (wykorzystanie API).
  12. Brak konieczności pracy w wielu systemach w przypadku wykorzystania API przez zakłady ubezpieczeń.

By odwiedzić stronę projektu kliknij: tutaj

Dane projektu

Nazwa projektu: System Obsługi Szkód i Regresów

Beneficjent: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny  

Finansowanie

Program: Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027

Działanie: Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych (FERC.02.01)

Wartość projektu: 34 849 154,97 zł

Wydatki kwalifikowalne: 34 849 154,97 zł

Wartość unijnego dofinansowania: 27 778 261,43 zł

{"register":{"columns":[]}}