System Obsługi Szkód i Regresów
FERC.02.01-IP.01-0017/23
Celem projektu jest:
- Kompleksowa realizacja zadań UFG związanych z wypłatą odszkodowań i innych świadczeń oraz z dochodzeniem, przede wszystkim od sprawców szkód i podmiotów, które nie spełniły ustawowego obowiązku ubezpieczenia, zwrotu wypłaconych przez Fundusz świadczeń.
- Kompleksowa obsługa online wszystkich spraw związanych z wypłatą odszkodowań i świadczeń w zakresie realizowanym przez UFG
- Kompleksowa obsługa online wszystkich spraw związanych z dochodzeniem należności.
Usługi tworzone w ramach projektu:
- Obsługa spraw związanych z wypłatą odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych w zakresie realizowanym przez UFG, oraz dochodzenia roszczeń związanych ze szkodą - usługa skierowana do Obywateli i Przedsiębiorców
- Obsługa szkód na rzecz UFG, zwrotów odszkodowań i regresów - usługa skierowana do Zakładów Ubezpieczeń.
Korzyści projektu:
- Skrócony proces komunikacji z UFG oraz zwiększona transparentność prowadzonych postępowań likwidacyjnych i regresowych.
- Zwiększenie stopnia cyfryzacji wewnętrznych procesów likwidacyjnych i regresowych UFG.
- Mniejsze zaangażowanie obywateli i przedsiębiorców w proces wyjaśniania spraw likwidacyjnych i regresowych.
- Skrócony proces rozliczeń w sprawach likwidacyjnych i regresowych.
- Uproszczenie i skrócenie procesów składania wniosków formalnych, dotyczących prowadzonych postępowań likwidacyjnych i regresowych (m.in. zgłoszenie roszczenia, zgłoszenie reklamacji, zawarcie ugody, zgłoszenie wniosku o odstąpienie lub ulgę w spłacie).
- Efektywniejsze informowanie obywateli i przedsiębiorców o postępach związanych z ich sprawami w UFG, dotyczącymi likwidacji szkody i regresu (m.in. automatyczne powiadomienia o zmianie stanu sprawy).
- Poprawa efektywności obsługi spraw likwidacyjnych realizowanych na rzecz UFG (zarówno po stronie zakładów ubezpieczeń, jak i UFG).
- Ograniczenie kosztów obsługi spraw likwidacyjnych realizowanych na rzecz UFG oraz obsługi rozliczeń regresowych związanych z wielokrotnym ubezpieczeniem po stronie zakładów ubezpieczeń.
- Uproszczenie i poprawa efektywności obsługi procesu i rozliczeń pomiędzy zakładami ubezpieczeń w razie wystąpienia podwójnego ubezpieczenia.
- Łatwiejsza komunikacja i skrócenie postępowania likwidacyjnego i regresowego (dostęp do danych i dokumentów w jednym miejscu) zarówno po stronie zakładów ubezpieczeń, jak i UFG.
- Możliwość automatyzacji procesów obsługi spraw likwidacyjnych realizowanych na rzecz UFG po stronie zakładów ubezpieczeń (wykorzystanie API).
- Brak konieczności pracy w wielu systemach w przypadku wykorzystania API przez zakłady ubezpieczeń.
By odwiedzić stronę projektu kliknij: tutaj
Dane projektu
Nazwa projektu: System Obsługi Szkód i Regresów
Beneficjent: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
Finansowanie
Program: Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027
Działanie: Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych (FERC.02.01)
Wartość projektu: 34 849 154,97 zł
Wydatki kwalifikowalne: 34 849 154,97 zł
Wartość unijnego dofinansowania: 27 778 261,43 zł