W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odc. w. Sokołów Młp. Północ - Stobierna oraz w. Świlcza - w. Rzeszów Południe

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odc. w. Sokołów Młp. Północ - Stobierna oraz w. Świlcza – w. Rzeszów Południe

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0020/16

Data podpisania UoD: 18.10.2016 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 03.07.2020 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg Aneksu nr 1 do UoD: 31.12.2018 r.

Całkowita wartość projektu: 749 591 118,30 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 400 407 460,30 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi S19 na odcinku w. Sokołów Młp. Płn. – Stobierna oraz w. Świlcza – w. Rzeszów Płd. o całkowitej długości 18,81 km, zlokalizowanej w sieci bazowej i kompleksowej TEN-T, przebiegającej w południowej części Polski, przez obszar woj. podkarpackiego. Projekt będzie realizowany w systemie projektuj i buduj w podziale na 2 odcinki realizacyjne:

  • odc. w. Sokołów Młp. Północ bez węzła – Stobierna – 12,5 km,
  • odc. w. Świlcza - w. Rzeszów Południe – 6,3 km.

Na odc. Świlcza – Rzeszów przewidziano dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, a na odc. Sokołów Młp. Płn. – Stobierna jedną jezdnię, dostosowane do prognozowanego poziomu ruchu, wraz z pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym.

W ramach inwestycji przewidziano budowę 2 węzłów drogowych Sokołów Małopolski i Rzeszów Południe oraz 2 miejsca obsługi podróżnych kategorii I. Planowana droga ekspresowa S19 ułatwi ruch tranzytowy, a także wpłynie na wzrost bezpieczeństwa ruchu.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa podkarpackiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}