Informacje dotyczące oświadczeń majątkowych - administracja samorządowa
Informacje dotyczące oświadczeń majątkowych składanych Wojewodzie Pomorskiemu przez przedstawicieli administracji samorządowej województwa pomorskiego
Osoby składające oświadczenia majątkowe:
Do złożenia oświadczenia majątkowego Wojewodzie Pomorskiemu zobowiązani są:
- przewodniczący sejmiku województwa i marszałek województwa,
- przewodniczący rad powiatów i starostowie,
- przewodniczący rad gmin i wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast), z terenu województwa pomorskiego.
Terminy składania oświadczeń majątkowych:
Pierwsze oświadczenie w terminie 30 dni od dnia:
- złożenia ślubowania (radny, wójt, burmistrz, prezydent miasta),
- wyboru/powołania na stanowisko/zatrudnienia (marszałek, starosta).
Kolejne oświadczenia:
- co roku do dnia 30 kwietnia, wg stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego.
Ostatnie oświadczenie:
- na dwa miesiące przed upływem kadencji (radny, wójt, burmistrz, prezydent miasta),
- w dniu odwołania ze stanowiska/w dniu rozwiązania umowy o pracę (marszałek, starosta).
Do pierwszego oświadczenia majątkowego marszałek województwa/starosta/wójt (burmistrz, prezydent miasta) zobowiązany jest dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli działalność prowadził przed dniem wyboru, zaś radny województwa/powiatu/gminy, jeżeli działalność prowadził z wykorzystaniem mienia (odpowiednio) województwa/powiatu/gminy, w którym uzyskał mandat. Oświadczenie majątkowe według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego należy złożyć w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (oryginały) wraz z kopią zeznania (PIT) o wysokości osiągniętego dochodu w danym roku podatkowym (osoby, które nie podlegają indywidualnemu rozliczeniu się z urzędem skarbowym, np. emeryci rozliczani przez ZUS, rolnicy, bezrobotni nie osiągający dochodów, dokonują na pierwszej stronie, w lewym górnym rogu składanego oświadczenia majątkowego, stosownej adnotacji odnośnie właściwego dla miejsca zamieszkania urzędu skarbowego).
W przypadku złożenia oświadczenia wypełnionego przy użyciu komputera, składający oświadczenie musi podpisać się na każdej stronie dokumentu.
W przypadku składania oświadczenia w postaci kserokopii, każda strona kserokopii musi być opatrzona oryginalnym podpisem składającego oświadczenie.
Gdzie należy złożyć oświadczenia majątkowe:
- Wypełnione oświadczenia majątkowe należy przesłać pocztą w zaklejonej kopercie na adres:
Pomorski Urząd Wojewódzki
Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych
ul. Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk
/z dopiskiem „Oświadczenie majątkowe”/
- złożyć osobiście w zaklejonej kopercie /z dopiskiem „Oświadczenie majątkowe”/ w:
Zespole Obsługi Klienta (parter budynku od ul. Okopowej 21/27)
lub
Zespole ds. Ochrony Informacji Niejawnych pok. nr 298N
Niezłożenie oświadczeń majątkowych w terminie:
Jeżeli określone w ustawach samorządowych terminy na złożenie oświadczenia majątkowego (w zależności od pełnionej funkcji - 30 dni od dnia ślubowania, powołania, zatrudnienia) nie zostaną dotrzymane, Wojewoda Pomorski w terminie 14 dni od dnia stwierdzenia niedotrzymania terminu, wzywa daną osobę do niezwłocznego złożenia oświadczenia, wyznaczając dodatkowy 14-dniowy termin, który liczy się od dnia skutecznego dostarczenia wezwania.
Niezłożenie oświadczenia majątkowego mimo upływu dodatkowego terminu skutkuje:
- wójt (burmistrz, prezydent miasta) oraz radny (gminy, powiatu, województwa) - wygaśnięcie mandatu,
- marszałek województwa i starosta - utrata wynagrodzenia za okres od dnia, w którym powinno być złożone oświadczenie do dnia jego złożenia (w przypadku, gdy oświadczenie zostanie złożone z przekroczeniem terminu).
Odwołanie następuje w drodze uchwały sejmiku województwa, rady powiatu /odpowiednio/ najpóźniej po upływie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin do złożenia oświadczenia.
Wykaz aktów prawnych dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych i wzorów formularzy znajduje się w zakładce: Akty prawne.
Załączniki:
- Druk oświadczenia majątkowego – wójt, burmistrz, prezydent
- Druk oświadczenia majątkowego – samorząd gminny (radny)
- Druk oświadczenia majątkowego – samorząd powiatowy (starosta)
- Druk oświadczenia majątkowego – samorząd powiatowy (radny)
- Druk oświadczenia majątkowego - samorząd województwa (marszałek)
- Druk oświadczenia majatkowego - samorząd województwa (radny)
- Wskazówki dotyczące wypełniania oświadczeń majątkowych - j.s.t.
- Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych pozyskiwanych podczas realizacji zadań Wojewody z zakresu oświadczeń majątkowych
Materiały
Druk oświadczenia majątkowego – wójt, burmistrz, prezydentDruk_oświadczenia_majątkowego_–_wójt,_burmistrz,_prezydent.doc 0.07MB Druk oświadczenia majątkowego – samorząd gminny (radny)
Druk_oświadczenia_majątkowego_–_samorząd_gminny_(radny).doc 0.06MB Druk oświadczenia majątkowego – samorząd powiatowy (starosta)
Druk_oświadczenia_majątkowego_–_samorząd_powiatowy_(starosta).doc 0.05MB Druk oświadczenia majątkowego – samorząd powiatowy (radny)
Druk_oświadczenia_majątkowego_–_samorząd_powiatowy_(radny).doc 0.05MB Druk oświadczenia majątkowego - samorząd województwa (marszałek)
Druk_oświadczenia_majątkowego_-_samorząd_województwa_(marszałek).doc 0.09MB Druk oświadczenia majątkowego - samorząd województwa (radny)
Druk_oświadczenia_majątkowego_-_samorząd_województwa_(radny).doc 0.08MB Wskazówki dotyczące wypełniania oświadczeń majątkowych - j.s.t.
Wskazówki_dotyczące_wypełniania_oświadczeń_majątkowych_-_jst.pdf 0.30MB Klauzula informacyjna - oświadczenia majątkowe j.s.t.
Klauzula_informacyjna_-_oświadczenia_majątkowe_jst.doc 0.04MB