W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacje dotyczące oświadczeń majątkowych - administracja samorządowa

Informacje dotyczące oświadczeń majątkowych składanych Wojewodzie Pomorskiemu przez przedstawicieli administracji samorządowej województwa pomorskiego

Osoby składające oświadczenia majątkowe:

Do złożenia oświadczenia majątkowego Wojewodzie Pomorskiemu zobowiązani są:

  • przewodniczący sejmiku województwa i marszałek województwa,
  • przewodniczący rad powiatów i starostowie,
  • przewodniczący rad gmin i wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast), z terenu województwa pomorskiego.

Terminy składania oświadczeń majątkowych:

Pierwsze oświadczenie w terminie 30 dni od dnia:

  • złożenia ślubowania (radny, wójt, burmistrz, prezydent miasta),
  • wyboru/powołania na stanowisko/zatrudnienia (marszałek, starosta).

Kolejne oświadczenia:

  • co roku do dnia 30 kwietnia, wg stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego.

Ostatnie oświadczenie:

  • na dwa miesiące przed upływem kadencji (radny, wójt, burmistrz, prezydent miasta),
  • w dniu odwołania ze stanowiska/w dniu rozwiązania umowy o pracę (marszałek, starosta).

 
Do pierwszego oświadczenia majątkowego marszałek województwa/starosta/wójt (burmistrz, prezydent miasta) zobowiązany jest dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli działalność prowadził przed dniem wyboru, zaś radny województwa/powiatu/gminy, jeżeli działalność prowadził z wykorzystaniem mienia (odpowiednio) województwa/powiatu/gminy, w którym uzyskał mandat. Oświadczenie majątkowe według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego należy złożyć w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (oryginały) wraz z kopią zeznania (PIT) o wysokości osiągniętego dochodu w danym roku podatkowym (osoby, które nie podlegają indywidualnemu rozliczeniu się z urzędem skarbowym, np. emeryci rozliczani przez ZUS, rolnicy, bezrobotni nie osiągający dochodów, dokonują na pierwszej stronie, w lewym górnym rogu składanego oświadczenia majątkowego, stosownej adnotacji odnośnie właściwego dla miejsca zamieszkania urzędu skarbowego).

W przypadku złożenia oświadczenia wypełnionego przy użyciu komputera, składający oświadczenie musi podpisać się na każdej stronie dokumentu.

W przypadku składania oświadczenia w postaci kserokopii, każda strona kserokopii musi być opatrzona oryginalnym podpisem składającego oświadczenie.

Gdzie należy złożyć oświadczenia majątkowe:

  • Wypełnione oświadczenia majątkowe należy przesłać pocztą w zaklejonej kopercie na adres:

Pomorski Urząd Wojewódzki
Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych
ul. Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk
/z dopiskiem „Oświadczenie majątkowe”/

  • złożyć osobiście w zaklejonej kopercie /z dopiskiem „Oświadczenie majątkowe”/ w:

Zespole Obsługi Klienta (parter budynku od ul. Okopowej 21/27)
lub
Zespole ds. Ochrony Informacji Niejawnych pok. nr 298N

Niezłożenie oświadczeń majątkowych w terminie:

Jeżeli określone w ustawach samorządowych terminy na złożenie oświadczenia majątkowego (w zależności od pełnionej funkcji - 30 dni od dnia ślubowania, powołania, zatrudnienia) nie zostaną dotrzymane, Wojewoda Pomorski w terminie 14 dni od dnia stwierdzenia niedotrzymania terminu, wzywa daną osobę do niezwłocznego złożenia oświadczenia, wyznaczając dodatkowy 14-dniowy termin, który liczy się od dnia skutecznego dostarczenia wezwania.

Niezłożenie oświadczenia majątkowego mimo upływu dodatkowego terminu skutkuje:

  • wójt (burmistrz, prezydent miasta) oraz radny (gminy, powiatu, województwa) - wygaśnięcie mandatu,
  • marszałek województwa i starosta - utrata wynagrodzenia za okres od dnia, w którym powinno być złożone oświadczenie do dnia jego złożenia (w przypadku, gdy oświadczenie zostanie złożone z przekroczeniem terminu).

Odwołanie następuje w drodze uchwały sejmiku województwa, rady powiatu /odpowiednio/ najpóźniej po upływie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin do złożenia oświadczenia.

Wykaz aktów prawnych dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych i wzorów formularzy znajduje się w zakładce: Akty prawne.

Załączniki:

  1. Druk oświadczenia majątkowego – wójt, burmistrz, prezydent
  2. Druk oświadczenia majątkowego – samorząd gminny (radny)
  3. Druk oświadczenia majątkowego – samorząd powiatowy (starosta)
  4. Druk oświadczenia majątkowego – samorząd powiatowy (radny)
  5. Druk oświadczenia majątkowego - samorząd województwa (marszałek)
  6. Druk oświadczenia majatkowego - samorząd województwa (radny)
  7. Wskazówki dotyczące wypełniania oświadczeń majątkowych - j.s.t.
  8. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych pozyskiwanych podczas realizacji zadań Wojewody z zakresu oświadczeń majątkowych

Materiały

Druk oświadczenia majątkowego – wójt, burmistrz, prezydent
Druk​_oświadczenia​_majątkowego​_–​_wójt,​_burmistrz,​_prezydent.doc 0.07MB
Druk oświadczenia majątkowego – samorząd gminny (radny)
Druk​_oświadczenia​_majątkowego​_–​_samorząd​_gminny​_(radny).doc 0.06MB
Druk oświadczenia majątkowego – samorząd powiatowy (starosta)
Druk​_oświadczenia​_majątkowego​_–​_samorząd​_powiatowy​_(starosta).doc 0.05MB
Druk oświadczenia majątkowego – samorząd powiatowy (radny)
Druk​_oświadczenia​_majątkowego​_–​_samorząd​_powiatowy​_(radny).doc 0.05MB
Druk oświadczenia majątkowego - samorząd województwa (marszałek)
Druk​_oświadczenia​_majątkowego​_-​_samorząd​_województwa​_(marszałek).doc 0.09MB
Druk oświadczenia majątkowego - samorząd województwa (radny)
Druk​_oświadczenia​_majątkowego​_-​_samorząd​_województwa​_(radny).doc 0.08MB
Wskazówki dotyczące wypełniania oświadczeń majątkowych - j.s.t.
Wskazówki​_dotyczące​_wypełniania​_oświadczeń​_majątkowych​_-​_jst.pdf 0.30MB
Klauzula informacyjna - oświadczenia majątkowe j.s.t.
Klauzula​_informacyjna​_-​_oświadczenia​_majątkowe​_jst.doc 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}