Naruszenia dotyczące opisu przedmiotu zamówienia
- Zamówienie na "Najem długoterminowy samochodów osobowych na potrzeby Ministerstwa Środowiska" - naruszenie art. 29 ust.1 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 64/14 z dnia 30.07.2014 roku.
- Informacja o wyniku kontroli doraźnej z dnia 19 sierpnia 2014 r. postępowania pn.: „Montaż barier ochronnych przy dk nr 36”, prowadzonego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu, w którym stwierdzono naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 78/14 z dnia 17 września 2014 r.
- Informacja z dnia 16.09.2014 r. o wyniku kontroli doraźnej postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostarczenie 60 komputerów przenośnych (laptopów) wraz z zainstalowanym oprogramowaniem”, przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego przez Gminę Radków, w którym stwierdzono naruszenie art. 29 ust. 2 ustawy w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 w związku z § 5 ust. 1 rozporządzenia w sprawie dokumentów, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli.
- Informacja z dnia 3 września 2014 r. o wyniku kontroli doraźnej postępowania pn. „Zaprojektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie Przydomowych Biologicznych Oczyszczalni Ścieków w Gminie Pietrowice Wielkie”, udzielonego przez Gminę Pietrowice Wielkie, w której stwierdzono naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, art. 22 ust. 3 ustawy Pzp oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wzorów ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych (Dz. U. 12, poz. 69 ze zm.). Zamawiający wniósł zastrzeżenia do wyniku kontroli doraźnej następczej, które nie zostały uwzględnione przez Prezesa Urzędu i przez KIO. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 listopada 2014 r. KIO/KD 100/14.
- Zamówienie na Wykonanie instalacji dźwiękowego systemu ostrzegawczego DSO w Budynku 1C, 1F Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Lesznie - naruszenie art. 29 ust. 1 ustawy Pzp, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 1 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 95/14.
- Zamówienie na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Pleśna w ilości 69 sztuk – Realizowana w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w zakresie gospodarki wodno ściekowej”, w którym stwierdzono naruszenie art. 29 ust. 1 i 3 w zw. z art. 7 ust. 1 oraz art. 25 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 2 stycznia 2015 r.
- Zamówienie na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Ciężkowice w miejscowościach: Ciężkowice, Bogoniowice, Bruśnik, Falkowa, Jastrzębia, Kąśna Dolna, Kąśna Górna, Kipszna, Ostrusza, Pławna, Siekierczyna, Tursko, Zborowice”, w którym stwierdzono naruszenie art. 29 ust. 1 i 3 w zw. z art. 7 ust. 1 oraz art. 25 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 5 stycznia 2015 r.
- Informacja z dnia 14 stycznia 2015 r. o wyniku kontroli uprzedniej postępowania pn. „Dostawa 20 pasażerskich wagonów kolejowych w usługą ich finansowania”, udzielonego przez PKP Intercity S.A., w której stwierdzono naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający wniósł zastrzeżenia do wyniku kontroli uprzedniej, które nie zostały uwzględnione przez Prezesa Urzędu a uwzględnione przez KIO. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 lutego 2015 r. KIO/KU7/15.
- Zamówienie na „Zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych oraz samochodu operacyjno-sztabowego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina 2007-2013, Priorytet 2 – Poprawa jakości życia, Zadanie 2.1. Ochrona środowiska w obszarze przygranicznym” - naruszenie art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 maja 2015 r. KIO KIO/KD 27/15.
- Zamówienie na „Dostawy i usługi w ramach projektu: Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu gmin partnerskich północnej Lubelszczyzny” – część I - naruszenie art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 89 ust 1 pkt 2, art. 26 ust. 3, art. 35 ust. 2 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 15/15.
- Zamówienie „Rekultywacja dolnośląskich składowisk odpadów komunalnych” - naruszenie art. 29 ust. 1 i 2, art. 51 ust. 2 i art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 44/15.
- Zamówienie pn.:„Budowa lokalnej oczyszczalni ścieków oraz sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Gawroniec - Etap I” – 1) naruszenie art. 29 ust. 2 i 3 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, 2) naruszenie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, 3) naruszenie § 4 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231). Uchwała KIO z dnia 7 września 2015 r.
- Zamówienie pn.: „Dostawa wraz z montażem wyposażenia podstawowego w budynku Instytutu Chemii Kampusu Uniwersytetu w Białymstoku przy ul. Ciołkowskiego”, naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 1 października 2015 r. (sygn. akt KIO/KD 51/15).
- Zamówienie pn.: „Dostawa i instalacja sprzętu komputerowego, notebooków, urządzeń dla potrzeb sieci komputerowej, akcesoriów komputerowych oraz oprogramowania dla Uniwersytetu Łódzkiego” - naruszenie art. 29 ust. 2 i 3 ustawy Pzp oraz art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Uchwała KIO KD 38/15
- Zamówienie na „Wytworzenie Studium Wykonalności i Koncepcji budowy, wdrożenia, utrzymania i rozwoju Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego” – naruszenie art. 29 ust. 1, art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 91 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 22 ust. 4 w zw. z art. 7 ust. 1 oraz art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. 3 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów. Uchwała KIO/KD 66/15 z dnia 18 grudnia 2015 r.
- Zamówienie na „Modernizację miejskiego systemu ciepłowniczego w Elblągu” – naruszenie: art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp oraz § 3 ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231). Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 68/15 z dnia 29 grudnia 2015 r.
- Zamówienie na: „sukcesywne dostawy leków i witamin”, udzielone przez Zachodnią Instytucję Gospodarki Budżetowej „PIAST”, w której stwierdzono naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 87 ust. 1, art. 93 ust. 1 pkt 1, art. 29 ust. 2 i 3 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 92 ust. 1 pkt 4 oraz art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli.
- Zamówienie „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w gminie Iłów- zaprojektowanie i wykonanie sieci szerokopasmowej” - naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 8 ust. 1 ustawy Pzp, art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp, art. 45 ust. 4 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 3/16.
- Zamówienie „Budowa sieci szerokopasmowej w ramach realizacji projektu pn.: Stop wykluczeniu cyfrowemu w gminie Rząśnik” – naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 5/16.
- Zamówienie „Budowa sieci szerokopasmowej w celu przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu w gminie Cekcyn” – naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, art. 36 ust. 1 pkt 16 w zw. z art. 143d ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 4/16.
- Zamówienie „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w gminie Młodzieszyn – zaprojektowanie i wykonanie sieci światłowodowej” – naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 45 ust. 4 ustawy Pzp, art. 36 ust. 1 pkt 16 w zw. z art. 143d ust. 1 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 2/16.
- Zamówienie pn.: „Inżynier kontraktu” dla Projektu pn.: „Budowa systemu podczyszczania selektywnie zebranych odpadów na terenie Aglomeracji Jeleniogórskiej” – naruszenia: art. 43 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 22 ust. 4 ustawy Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 36 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp w zw. z art. 29 ust. 4 pkt 4 ustawy Pzp, art. 45 ust. 4 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp w zw. z § 3 ust. 1 pkt 3) rozporządzenia w sprawie dokumentów, art. 46 ust. 1a ustawy Pzp.Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 16/16 z dnia 24 lutego 2016 r.
- Zamówienie pn. „Dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego i multimedialnego, sprzętu audio oraz mebli dla jednostek organizacyjnych w Gminie Dobrodzień w ramach projektu: Idziemy z indywidualizacją, zdobywając rozwój”, naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 21/16.
- Zamówienie „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych do zajęć realizowanych w ramach projektu Chcemy się rozwija”. Naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 23/16.
- Zamówienie pn. „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, oprogramowania i wyposażenia w ramach realizowanego przez Gminę Żary o statusie miejskim projektu systemowego: Bawimy się ucząc i poznając świat”, naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 20/16.
- Zamówienie pn. „Doposażenie bazy dydaktycznej placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Łaskarzew w ramach realizacji projektu nr POKL.09.01.02-14-264/13 pn. Indywidualizacja to krok ku rozwojowi - Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”, naruszenia art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 26 ust. 3 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z przepisami rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów.
- Zamówienie pn. „Dostawa zabawek i pomocy dydaktycznych do szkół podstawowych zlokalizowanych na terenie Gminy Regimin” – naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 36 ust. 5, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, § 4 ust. 3 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów. Uchwała KIO/KD 24/16.
- Zamówienie pn. „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu Szkoła Bliżej Dziecka w Gminie Mińsk Mazowiecki”, naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp.Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 25/16.
- Zamówienie pn. „Zakup pomocy dydaktycznych w ramach projektu – Siła drzemie w indywidualizacji”, naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, naruszenia art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, naruszenie § 4 ust. 3 oraz § 3 ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane naruszenie, naruszenie § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w zw. z art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Pzp.
- Zamówienie pn. „Dostawa pomocy dydaktycznych i wyposażenia dla szkół gminy Mstów w ramach projektu Szansa na rozwój z indywidualizacją” – naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 29/16.
- Zamówienie pn.: „Dostawa pomocy dydaktycznych i sprzętu multimedialnego do publicznych szkół podstawowych Gminy Grójec w ramach projektu systemowego POKL 9.1.2 pt. „Czas osiągnąć sukces” – naruszenia: art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Pzp, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a) tiret trzecie rozporządzenia z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, § 3 ust. 1 pkt 2) oraz § 4 ust. 3 rozporządzenia z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, art. 36 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp w zw. z § 3 ust. 1 pkt 3 i 4 rozporządzenia z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń do wyniku kontroli.
- Zamówienie pn.: „Zakup pomocy dydaktycznych i zestawów komputerowych (laptopów) wraz z dostawą w ramach projektu „Uczymy się i rozwijamy z indywidualizacją” – naruszenia: art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 32 ust. 1 ustawy Pzp oraz § 2 ust. 1 pkt 3) rozporządzenia z dnia 26 października 2010 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, § 3 ust. 1 pkt 2) oraz § 4 ust. 3 rozporządzenia z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, art. 41 pkt 7) ustawy Pzp oraz § 1 ust. 1 pkt 1) rozporządzenia z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wzorów ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych, art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, § 7 ust. 4 rozporządzenia z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 13 maja 2016 r. Sygn. akt: KIO/KD 32/16.
- Zamówienie pn. „„Dostawa pomocy dydaktycznych, laptopów oraz mebli, niezbędnych do przeprowadzenia zajęć w ramach projektu „Jesteśmy za indywidualizacją””. – naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 29/16.
- Zamówienie pn. „Doposażenie szkół w sprzęt komputerowy i pomoce dydaktyczne” – naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 7 ust. 1 w zw. z przepisami rozporządzenia w sprawie dokumentów, art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
- Zamówienie pn. pn. „Dostawa fabrycznie nowej koparko- ładowarki” – naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 29/16
- Zamówienie pn.: „Przygotowanie terenów inwestycyjnych pod budowę Parku Naukowo-Technologicznego Rzeszów-Dworzysko II etap” – naruszenie art. 29 ust. 2, art. 24 ust. 2 pkt 4, art. 26 ust. 3 oraz art. 26 ust. 4 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 19/16.
- Zamówienie na Zakup pomocy dydaktycznych oraz sprzętu multimedialnego i komputerowego, niezbędnych do przeprowadzenia zajęć w ramach projektu systemowego pn.: „Indywidualizacja moją szansą”- naruszenie art. 29 ust 2 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 40 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp. Uchwała KIO (sygn. akt KIO/KD 41/16).
- Zamówienie – „Doposażenie bazy dydaktycznej klas I – III Szkół Podstawowych w Gminie Trojanów w ramach Projektu: „Stawiamy na Indywidualizację””- naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z przepisami rozporządzenia, art. 29 ust. 2, art. 26 ust. 3, art. 26 ust. 4, art. 38 ust. 4a pkt 1. Uchwała KIO/KD 31/36.
- Zamówienie pn. „Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych do zajęć dla dzieci z klas I-III szkół podstawowych z terenu gminy Goszczyn.” - naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp; art. 45 ust. 4 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 34/16.
- Zamówienie pn. „Dostawa pomocy dydaktycznych do szkół podstawowych Gminy Pniewy w ramach projektu systemowego POKL 9.1.2 pt. Indywidualizacja z Gminą Pniewy” - naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp.
- Zamówienie na Zakup pomocy dydaktycznych oraz sprzętu multimedialnego i komputerowego, niezbędnych do przeprowadzenia zajęć w ramach projektu systemowego pn.: „Indywidualizacja moją szansą”- naruszenie art. 29 ust 2 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 40 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 41/16.
- Zamówienie pn. „Modernizacja infrastruktury IT oraz tworzenie i upowszechnianie baz danych dotyczących wydarzeń kulturalnych realizowanych przez Filharmonię Sudecką w Wałbrzychu przy ul. Słowackiego 4, w ramach Priorytetu 6 „Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego i kulturowego Dolnego Śląska -Turystyka i Kultura” Działanie nr 6.4 „Turystyka kulturowa” współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.” - naruszenie art. 29 ust. 3 ustawy Pzp; art. 43 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp; art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
- Zamówienie – „Budowa kanalizacji ściekowej w ul. Ostródzkiej odc. Wierzbiny – Hemara Dn 0,4 L 1075,5 m wraz z odcinkami sieci Dn 0,16/0,2 L 238,4 m w Dzielnicy Białołęka”, naruszenie art. 90 ust. 3 ustawy Pzp, art. 26 ust. 4 ustawy Pzp.
- Zamówienie pn. „Dostawa wraz z montażem wyposażenia podstawowego w budynku Instytutu Chemii Kampusu Uniwersytetu w B. przy ul. Ciołkowskiego (Przetarg IV)”, naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 48/16.
- Zamówienie na: „Remont korytarzy w budynku Oddziału ZUS w Gdańsku, ul. Chmielna 27/33”, udzielone przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Gdańsku, w którym stwierdzono naruszenie art. 29 ust. 1, art. 7 ust. 1, art. 140 ust. 1, art. 144 ust. 1, art. 29 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z art. 58 KC i 139 ustawy Pzp oraz art. 144 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 18 lipca 2016 r., sygn. akt: KIO/KD 46/16.
- Zamówienie pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami w miejscowości Sątoczno”, naruszenie ustawy Pzp: art. 26 ust. 3 i 4 oraz art. 24 ust. 2 pkt 4 w zw. z art. 7 ust. 3, art. 29 ust. 3, art. 41 pkt 15 oraz art. 11 ust. 6, art. 7 ust. 1 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a) tiret trzeci rozporządzenia w sprawie rodzaju dokumentów, art. 25 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 36 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 46 ust. 4a, art. 24 ust. 2 pkt 2, art. 36 ust. 1 pkt 17.
- Zamówienie na „Dostawę wyposażenia dla Projektu pn. Budowa Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego w zakresie wyposażenia w systemy Audio, Wideo, Oświetlenia i Centralnego Sterowania", naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 2, art. 93 ust. 1 pkt 1 oraz art. 29 ust. 2 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej (sygn. akt KIO/KD 53/16) z dnia 7 września 2016 r.
- Zamówienie pn. „Przebudowa sali kinowej oraz przynależnych jej pomieszczeń” - naruszenie art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1; art. 26 ust. 3; art. 22 ust. 4; art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 52/16.
- Zamówienie pn.: „Dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego wyposażenia specjalistycznego – aparatury naukowo badawczej dla laboratorium Kreatywności Akademickiej „Centrum Medyczne” w obiekcie Parku Naukowo – Technologicznego Polska Wschód w Suwałkach Sp. z o.o.”, - naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust.1 ustawy Pzp, naruszenie art. 22 ust. 4 w zw. z art. 7 ust.1 ustawy Pzp oraz § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231). Uchwała KIO z dnia 5 września 2016 r. KIO/KD 55/16.
- Zamówienie na „Dostawę sprzętu multimedialnego wraz z montażem do sal konferencyjnych w Muzeum Pałacu w Rogalinie”- naruszenie art. 29 ust. 1, art. 29 ust. 2, art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Uchwała KIO (sygn. akt KIO/KD 49/16).
- Zamówienie pn.: Dostawa elementów wyposażenia AV w ramach projektu pn.: „Przebudowa i wyposażenie budynku Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Informatyki Politechniki Częstochowskiej (segment F i G) przy ul. Dąbrowskiego 73 w Częstochowie” - naruszenie art. 29 ust. 2, art. 46 ust. 1, art. 46 ust. 1a ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 58/16.
- Zamówienie pn.: Zagospodarowanie terenu zadrzewionego na park leśny na terenie Światowego Centrum Badania i Leczenia Częściowej Głuchoty w Kajetanach, w którym stwierdzono naruszenie art. 144 ust. 1, art. 29 ust. 2 i 3 ustawy Pzp w zw. z art. 7 ust. 1, art. 24 ust. 2 pkt 4, art. 26 ust. 4, art. 25 ust. 1 w zw. z § 2 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, art. 22 ust. 3, art. 41 pkt 7 oraz art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 61/16.
- Zamówienie pn.: „Dostawa ambulansu z wyposażeniem dla potrzeb Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu, w którym zamontowany zostanie defibrylator z możliwością wykonywania teletransmisyjnego EKG (3 pojazdy)” - naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 22 ust. 4 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. b) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r.w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), § 4 ust. 3, § 3 ust. 3 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów z 2013 r. Uchwała KIO (sygn. akt KIO/KD 73/16).
- Zamówienie pn.: „Modernizacja miejskiego systemu ciepłowniczego w Elblągu” - 2/ZP/EPEC/2014” – naruszenia: art. 29 ust. 2 ustawy Pzp, art. 45 ust. 4 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 1 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, § 1 ust. 1 pkt 10 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej: KIO/KD 9/17.
- Zamówienie pn.: „Dostawa systemu archiwizacji i backupu danych obrazowych dla Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej”– naruszenie art. 29 ust. 2; art. 91 ust. 2a; art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 24 kwietnia 2017 r. (sygn. akt KIO/KD 13/17).
- Zamówienie pn. Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie konferencji wraz z zadaniami towarzyszącymi dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego w ramach projektu Systemowe wsparcie procesów zarządzania w JST współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki -naruszenie art. 17 ust. 1, art. 17 ust. 2, art. 29 ust. 1 , art. 29 ust. 2, art. 36a, art. 7 ust. 1 w zw. z art. 90 ust. 1 ustawy Pzp oraz § 4 ust. 3 rozporządzenia w sprawie dokumentów z dnia 19 lutego 2013 r. Uchwała KIO z dnia 18 maja 2017 r. KIO/KD 18/17.
- Zamówienie pn. „usługi pocztowe świadczone na rzecz Urzędu Dzielnicy Wawer m. st. Warszawy w 2015 roku” – naruszenie art. 29 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD/36/17.
- Zamówienie na „Dostawę wraz z montażem łóżek szpitalnych sterowanych elektrycznie wraz z szafkami i wyposażeniem dla potrzeb Oddziału Urazowo-Ortopedycznego” – naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 i 3 ustawy Pzp oraz art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 11/19.
- Zamówienie pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej dla miasta Międzybórz – etap II B” - naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 78/19.