Biologia (październik 2020 r.)
Temat 3. Proste zwierzęta bezkręgowe. Parzydełkowce – środowisko i tryb życia
Przedstawię środowisko życia, cechy morfologiczne i tryb życia parzydełkowców; dokonam obserwacji przedstawicieli parzydełkowców i przedstawię cechy wspólne tej grupy zwierząt; przedstawię znaczenie parzydełkowców.
- Zapoznaj się z materiałem do lekcji o parzydełkowcach z Epodręcznika. Opisz budowę zewnętrzną parzydełkowców. Ustal, czy nieznany organizm jest przedstawicielem parzydełkowców. Porównaj budowę polipa i meduzy. Opisz sposób odżywiania i rozmnażania się parzydełkowców. Opisz znaczenie parzydełkowców.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Zapoznaj się z materiałem z podręcznika o parzydełkowcach (str. 31 – 34 flipbooka). Zwróć uwagę na środowisko życia parzydełkowców, budowę parzydełkowców, znaczenie parzydełkowców w przyrodzie.
- Wykonaj ćwiczenie interaktywne (wymaga odblokowania technologii Flash w przeglądarce).
Temat 4. Płazińce – cechy i budowa zewnętrzna
Poznam środowisko, cechy morfologiczne i tryb życia płazińców. Dokonam obserwacji przedstawicieli płazińców i przedstawię cechy wspólne tej grupy zwierząt. Wykażę związek budowy morfologicznej tasiemców z pasożytniczym trybem życia. Przedstawię drogi inwazji płazińców pasożytniczych i omówię sposoby profilaktyki chorób wywołanych przez wybrane pasożyty. Przedstawię znaczenie płazińców.
- Zapoznaj się z materiałem do lekcji z Epodręczniki – część 2 „Tasiemce – robaki pasożytnicze” oraz część 3. „Cykl rozwojowy płazińców”, w jakiej sytuacji człowiek może się stać żywicielem pośrednim tasiemca.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Zapoznaj się z materiałem o płazińcach – strony 35-37 (flipbook). Zwróć uwagę na: środowisko życia i charakterystyczne cechy płazińców, przystosowania tasiemców do pasożytniczego trybu życia, znaczenie płazińców w przyrodzie i dla człowieka.
- Materiał dla nauczyciela do przygotowania lekcji – pracy z uczniem.