W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Chemia (grudzień 2020 r.)

Temat 13. Wzory i nazwy soli

Nauczę się opisywać budowę soli i tworzyć ich nazwy. Dowiem się, jak zapisywać równania reakcji kwasów z wodorotlenkami, prowadzących do powstawania soli.

  • Zapoznaj się z lekcją z Epodręcznika o budowie i nazewnictwie soli.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj fragment filmu „Sole kwasów beztlenowych #2 [Sole]” na kanale „Pi-stacja Chemia", aby dowiedzieć się jak tworzymy wzory i nazwy soli kwasów beztlenowych oraz jakie są właściwości i zastosowania wybranych soli kwasów beztlenowych.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Obejrzyj film „ Sole kwasów tlenowych #3 [Sole]” na kanale „Pi-stacja Chemia", aby dowiedzieć się jak tworzymy wzory i nazwy soli kwasów tlenowych oraz jakie są właściwości i zastosowania wybranych siarczanów, azotanów, węglanów i fosforanów.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Dopasuj nazwy soli do ich wzorów.

Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne

Temat 14. Proces dysocjacji jonowej soli

Nauczę się zapisywać równania procesu dysocjacji elektrolitycznej soli.

  • Zapoznaj się z lekcją z Epodręcznika dotyczącą dysocjacji jonowej soli.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film „Dysocjacja soli #4 [Sole]” na kanale „Pi-stacja Chemia”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 15. Reakcje zobojętniania

Nauczę się przedstawiać w formie cząsteczkowej i jonowej (pełnej i skróconej) równanie reakcji między kwasem chlorowodorowym a wodorotlenkiem sodu, zachodzącej w roztworze wodnym. Dowiem się, na czym polega reakcja zobojętniania. Nauczę się wskazywać substancje, które ulegają reakcji zobojętniania.

  • Zapoznaj się z lekcją z Epodręcznika „Reakcja zobojętniania”.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film „Reakcja zobojętniania – Doświadczenie 8.3” opublikowany przez Oficynę Edukacyjną Pazdro.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Jeśli chcesz dowiedzieć się, do czego służy metoda miareczkowania, obejrzyj film „MIARECZKOWANIE alkacymetryczne – teoria i praktyka” na kanale „ZNITROWANI – laboratorium z pasją”. (Materiał dodatkowy, dla zainteresowanych)

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 16. Otrzymywanie soli w wyniku reakcji metali z kwasami

Nauczę się zapisywać równania reakcji niektórych metali z kwasami prowadzące do powstania soli. Dowiem się, jak przewidywać na podstawie szeregu aktywności metali, które z nich wypierają wodór z kwasów, oraz wskazać te, które nie mają takich właściwości.

  • Zapoznaj się z lekcją z Epodręcznika na temat reakcji kwasów z metalami.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film „Działanie kwasu solnego na cynk i miedź – Doświadczenie 8.7” opublikowany przez Oficynę Edukacyjną Pazdro.

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}