Tydzień 3 – Dobre maniery
Dowiem się, co to jest savoir-vivre i jakie zasady obowiązują gdy siedzimy przy stole, czy jesteśmy w kinie, teatrze i filharmonii. Nauczę się odpowiednio witać z innymi i przedstawiać gości. Powtórzę wiadomości z gramatyki i ortografii. Poznam instrumenty orkiestrowe. Utrwalę dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie. Stworzę prace plastyczne, rozwiążę łamigłówki i quizy. Poćwiczę umiejętność samodzielnej pracy i posługiwania się nowymi technologiami. Powtórzę słownictwo i proste zwroty w języku obcym. Wykonam ćwiczenia ruchowe i zabawy przy muzyce.
Lekcje z e-podręcznika - tematy
Temat 9. Potrafię się przedstawić
Temat 10. Kto komu kłania się pierwszy
Temat 11. Co zrobić z rękami w czasie rozmowy?
Temat 12. Przy stole
Temat 14. W kinie, teatrze, filharmonii
Temat 15. W muzeum
Scenariusze zajęć
Ćwiczenia
Karta pracy
Przeczytaj
Zobacz
- Ilustracja – Zasady pisowni z „ó"
- Ilustracja – Zasady pisowni z „u”
- Ilustracja – Zasady pisowni z „h"
- Ilustracja – Zasady pisowni z „ch"
- Animacja – Zachowuję się kulturalnie
- Ilustracja – Zachowuję się kulturalnie
- Poradniki dobrych manier z XIX i XX wieku
- Ilustracja – Kiedy stawiamy wykrzyknik i pytajnik?
- Zdjęcie – Orkiestra
- Ilustracja – Gdzie można posłuchać muzyki?
- Film – Savoir-vivre młodego melomana
- Film – Z wizytą w filharmonii
- Film – Kiedy klaskać? (Filharmonia)
- Film – Po co orkiestrze dyrygent?
- Film – Jak siedzi orkiestra?
- Animacja – Znajdowanie swojego miejsca w kinie
Posłuchaj
- Audiobook „Bon czy ton. Savoir- vivre dla dzieci” autorstwa Grzegorza Kasdepki
- Słuchowiska – Tęczowy pieniążek, Lokowanie kapitału, Tajemnice bankomatu, Dług do spłacenia, Wakacyjne rozterki, Kiedy dzielenie staje się mnożeniem
- Piosenka – „Kwoka” z Akademii Pana Kleksa
- Bajka „Dobre Maniery – czyli savoir-vivre dla dzieci” autorstwa J. Krzyżanek
- Piosenka – Dziękuję
- Piosenka – Proszę
- Koncert – Cztery pory roku – Jesień
- Opowiadania – Dla mniejszych i większych. Odcinek 7: Blacha
- Opowiadania „Wesoła orkiestra – Instrumenty perkusyjne” autorstwa Małgorzaty Szwajlik
Poćwicz liczenie
Zagraj, pokoloruj, zgadnij
- Kolorowanka – Instrumenty – Odcinek V
- Kolorowanka – Instrumenty – Odcinek VII
- Rebus – Odcinek VII
- Rebus – Odcinek IV
- Puzzle – Orkiestra
- Puzzle – Partytura
- Puzzle – Fortepian
- Gra – Kolejność miesięcy
- Gra – Godziny i zegary
- Pary – Znaki rzymskie
- Gra – Nazwy miesięcy
- Gra – Kalendarz
- Gra – Miesiące i znaki rzymskie
- Pary – Miesiące i liczby rzymskie
- Gra – Wskaż zegar z godziną
- Gra – Która godzina?
- Gra – Rodzaje rzeczowników
- Gra – Liczba pojedyncza i mnoga
- Krzyżówka – Rzeczowniki w rodzaju żeńskim
- Pary – Przybory szkolne
- Gra – „U” czy „ó”?
- Puzzle – „U” czy „ó”?
- Gra – „Ó” wymienne
- Puzzle – „H” czy „ch”?
- Gra – Jak zapisać: „h” czy „ch”?
Zrób to sam
Ćwiczenia ruchowe
Język angielski