Historia (październik 2020 r.)
Temat 5. Wierzenia starożytnych Greków
Przypomnę sobie, jak Grecy wyobrażali sobie swoich bogów. Powtórzę imiona najważniejszych bóstw i dowiem się czy Troja naprawdę istniała.
- Przeczytaj lekcję z Epodręcznika. Zwróć uwagę na historię odnalezienia ruin Troi.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Scenariusz lekcji historii „Bogowie, mity i uczeni” przygotowany przez Wiesławę Pióro dla Zespołu Szkół i Przedszkola w Tarnawatce.
Typ materiału: Scenariusz zajęć
- Jeśli chcesz sprawdzić wiedzę – rozwiąż test przygotowany przez Ninę Kapuścińską.
- Dla zainteresowanych – przeczytaj podsumowanie tematu na portalu Edukator.
- Dla zainteresowanych. Posłuchaj audiobooka Wandy Markowskiej „Mity greckie” na kanale „Virtualo” na YouTube.
Temat 6. Kultura starożytnych Greków
Będę umiał/umiała wyjaśnić, dlaczego sport był ważny dla Greków. Dowiem się, jak odbywały się igrzyska olimpijskie. Poznam najważniejszych filozofów. Zdobędę wiedzę o starożytnym teatrze.
- Przeczytaj lekcję z Epodręcznika. Zastanów się, co zawdzięczamy starożytnym Grekom.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Scenariusz lekcji przygotowany przez Lucynę Magierę i Annę Kozo „Życie codzienne w starożytnej Grecji”.
Typ materiału: Scenariusz zajęć
- Zobacz film z portalu Scholaris „Geneza greckiego teatru”.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Jeśli potrzebujesz krótkiego podsumowania wiedzy przeczytaj notatkę.
- Dla zainteresowanych. Więcej informacji znajdziesz w tekście na portalu Edukator.
- Filmowe podsumowanie najważniejszych faktów znajdziesz na kanale „Edudu Video” na YouTube.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o igrzyskach olimpijskich zobacz materiał przygotowany przez Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Dla zainteresowanych. Jeśli chcesz powtórzyć informacje o starożytnej Grecji zobacz film na kanale „Światowa historia” na YouTube.
Temat 7. Aleksander Macedoński
Poznam dokonania i podboje Aleksandra Macedońskiego. Zastanowię się, czy władca Macedonii zasłużył na przydomek „Wielki”.
- Zapoznaj się z lekcją z Khan Academy.
- Zobacz film z portalu Scholaris.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj podsumowanie tematu z portalu e-historia.com.
- Dla zainteresowanych. Przeczytaj artykuł i posłuchaj audycji Elżbiety Kollat z cyklu „Akademia młodych” na stronie Polskiego Radia.
Temat 8. Powstanie imperium rzymskiego
Dowiem się, jak z małej osady na Półwyspie Apenińskim powstało wielkie imperium. Poznam legendę o Romulusie i Remusie. Dowiem się, czym była republika a czym cesarstwo. Zrozumiem rolę armii rzymskiej w budowaniu imperium.
- Przeczytaj lekcję z Epodręcznika. Zwróć uwagę na legendę o założeniu Rzymu. Zapamiętaj z czego słynęli Rzymianie.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Przeczytaj podsumowanie tematu z portalu www.e-historia.com.pl.
- Sprawdź swoją wiedzę.
Typ materiału: Test, quiz, gra
- Dla zainteresowanych – przeczytaj artykuł i posłuchaj audycji ze strony Polskiego Radia.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Dla zainteresowanych – zobacz animowaną rekonstrukcję wyglądu starożytnego Rzymu na portalu Khan Academy.