W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Historia (październik 2020 r.)

Temat 5. Szlachecki folwark

Dowiem się, jaką drogę przemierzało zboże i inne towary, jak funkcjonował system transportu i wymiany. Zrozumiem znaczenie Pomorza Gdańskiego dla handlu polskim ziarnem.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.  Zwróć uwagę na to, jakie obowiązki mieli chłopi pańszczyźniani.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zobacz lekcję  przygotowana przez Mikołaja Malinowskiego dla Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Jeśli chcesz utrwalić wiedzę przeczytaj tekst na portalu eszkola.pl.

Typ materiału: Tekst

  • Zobacz ilustracje i wykonaj ćwiczenia z lekcji przygotowanej przez Wandę Królikowską „Wisłą do Gdańska, czyli rzecz o gospodarce Polski w XVI w.”

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 6. Pod panowaniem ostatnich Jagiellonów

Dowiem się, dlaczego centrum polskiego renesansu stał się dwór na Wawelu, będę umiał wymienić charakterystyczne cechy zabytków renesansowych.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Jeśli chcesz utrwalić wiedzę, wykonaj zadania z lekcji przygotowanej przez Małgorzatę Soczewicz.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zobacz krótki film  „Jagiellonowie, fundatorzy Rzeczpospolitej. Pomocnik Historyczny Polityki”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj notatkę na portalu Edukator „Renesans w Polsce”.

Typ materiału: Tekst

  • Dla zainteresowanych. Jeśli chcesz usystematyzować fakty i pogłębić wiedzę – zajrzyj do tekstu na portalu aleklasa.pl.

Typ materiału: Tekst

Temat 7. Rzeczpospolita Obojga Narodów

Poznam przyczyny, postanowienia i następstwa unii lubelskiej.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Scenariusz zajęć  Marii Sawickiej „Rzeczpospolita Obojga Narodów”.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Sprawdź swoją wiedzę – wykonaj kartę pracy.

Typ materiału: Karta Pracy

  • Zobacz mapę „Polska i Litwa w XVI wieku” .

Typ materiału: Źródło prawa, historyczne

  • Scenariusz Agaty Ligęzy „Początki Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Jak narodziła się idea Polski od morza do morza”.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Dla zainteresowanych. Ze strony Muzeum Historii Polski przeczytaj tekst o Zygmuncie Auguście.

Typ materiału: Tekst

Temat 8. Tolerancja religijna w Rzeczypospolitej Obojga Narodów

Dowiem się, dlaczego Rzeczpospolita Obojga Narodów była nazywana państwem bez stosów.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i zrób ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zobacz mapę „Rzeczpospolita Obojga Narodów w XVI w. Wyznania”.

Typ materiału: Źródło prawa, historyczne

  • Zapoznaj się z materiałem i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Karta Pracy

  • Scenariusz „Kraj bez stosów, czyli XVI-wieczna Rzeczpospolita tolerancją stoi” autorstwa Agaty Markiewicz.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Zobacz film „Polska tolerancja” z kanału „MuzHP” na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}