W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informatyka (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Podstawy Scratch

 Przypomnę sobie, jak korzystać ze Scratch w przeglądarce internetowej, utrwalę podstawy programowania w Scratch – sterowanie duszkiem, zmiany kostiumu, ustawienie tła.

  • Jeśli jeszcze nie masz konta na platformie scratch.mit.edu - dołącz do Scratch. Wykorzystaj poradnik zamieszczony przez Creative Club.

Typ materiału: Tekst

  • Utrwal zasady poruszania duszkiem – przeczytaj lekcję z Epodręcznika i wykonaj w Scratchu zawarte w lekcji ćwiczenia. 

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Utwórz animowaną historyjkę w Scratchu – przeczytaj lekcję z Epodręcznika i wykonaj zawarte w niej ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

Temat 2. Scratch – układ współrzędnych, tworzenie scenariusza i sceny

Poznam zasady rozmieszczania postaci na scenie, utrwalę wiadomości o układzie współrzędnych.

  • Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i wykonaj w Scratchu zawarte w lekcji ćwiczenia. Zwróć uwagę na scenariusz – bez niego napisanie dobrze działającego programu jest trudne.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Utrwal informacje dotyczące układu współrzędnych – wykonaj ćwiczenia z lekcji z Epodręcznika.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj materiał opublikowany na kanale Scratch TIG na YouTube dotyczący wykorzystania wiadomości o układzie współrzędnych w Scratchu.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Obejrzyj materiał Dagmary Glinki z Creative Club dotyczący układu współrzędnych.

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}