Informatyka (wrzesień 2020 r.)
Temat 1. Podstawy Scratch
Przypomnę sobie, jak korzystać ze Scratch w przeglądarce internetowej, utrwalę podstawy programowania w Scratch – sterowanie duszkiem, zmiany kostiumu, ustawienie tła.
- Jeśli jeszcze nie masz konta na platformie scratch.mit.edu - dołącz do Scratch. Wykorzystaj poradnik zamieszczony przez Creative Club.
- Utrwal zasady poruszania duszkiem – przeczytaj lekcję z Epodręcznika i wykonaj w Scratchu zawarte w lekcji ćwiczenia.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Utwórz animowaną historyjkę w Scratchu – przeczytaj lekcję z Epodręcznika i wykonaj zawarte w niej ćwiczenia.
Temat 2. Scratch – układ współrzędnych, tworzenie scenariusza i sceny
Poznam zasady rozmieszczania postaci na scenie, utrwalę wiadomości o układzie współrzędnych.
- Przeczytaj lekcję z Epodręcznika i wykonaj w Scratchu zawarte w lekcji ćwiczenia. Zwróć uwagę na scenariusz – bez niego napisanie dobrze działającego programu jest trudne.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Utrwal informacje dotyczące układu współrzędnych – wykonaj ćwiczenia z lekcji z Epodręcznika.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Obejrzyj materiał opublikowany na kanale Scratch TIG na YouTube dotyczący wykorzystania wiadomości o układzie współrzędnych w Scratchu.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Obejrzyj materiał Dagmary Glinki z Creative Club dotyczący układu współrzędnych.