Język angielski (listopad 2020 r.)
Temat 13. Animals in the city
Nauczę się nazw zwierząt żyjących w naszej strefie klimatycznej. Przeczytam artykuł i poznam ciekawostki dotyczące zwierząt żyjących w miastach.
- Zapoznaj się z materiałem dotyczącym zwierząt żyjących w UK. Zwróć uwagę czy występują tam zwierzęta, których nie ma w Polsce?
- Przeczytaj tekst opisujący zwierzęta żyjące w mieście i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. W zeszycie napisz kilka zdań w odpowiedzi na pytanie: „Which animals do you see in the town or city where you live?”.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 14. Dog understands 1 022 words
Obejrzę materiał wideo i poznam słownictwo związane z zachowaniem psów (B1/B2).
- Obejrzyj film o psach i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na nowe słownictwo.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Przeczytaj transkrypcję i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś słuchając nagrania.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 15. 11 things you never knew about elephants
Obejrzę materiał wideo o słoniach i poznam tematykę związaną z zachowaniem dzikich zwierząt.
- Obejrzyj film i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na nowe słownictwo.
- Przeczytaj transkrypcję i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś słuchając nagrania.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Zapoznaj się z materiałem i poznaj zwierzęta, które oprócz słoni żyją na sawannie.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 16. The Life of Pi – book review
Poznam recenzję książki „The Life of Pi”. Przećwiczę pisanie krótkich form wypowiedzi.
- Przeczytaj recenzję książki „The Life of Pi” i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. W zeszycie w co najmniej sześciu zdaniach opisz swoją ulubioną książkę.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 17. Reading skills – the only thing to fear is…
Przeczytam historię o wydarzeniu na basenie i poznam słownictwo związane z emocjami.
- Przeczytaj tekst opisujący historię na basenie i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. W zeszycie napisz co najmniej sześć zdań w odpowiedzi na pytanie: „What do you think really happened in the swimming pool?”.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Obejrzę film i poznam słowa określające emocje.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 18. Question tags
Poznam zasady stosowania pytań rozłącznych – „question tags” (B1/B2).
- Obejrzyj animację i zwróć uwagę na krótkie formy pytające na końcu zdań – „question tags”. Przećwicz słuchanie ze zrozumieniem.
Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne
- Przeczytaj transkrypcję i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś słuchając nagrania.
- Obejrzyj animację jeszcze raz, następnie przeczytaj dialog, zwróć uwagę na „question tags”.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści animacji i zasad stosowania „question tags”.
Typ materiału: Ćwiczenie interaktywne
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.