Język angielski (wrzesień 2020 r.)
Temat 1. Entertainment
Zapoznam się ze słownictwem związanym z kulturą rozrywkową i sposobami spędzania wolnego czasu. Poznam nowe słowa, zwroty, czasowniki oraz wyrażenia związane z kategorią „entertainment”. Zagram w gry utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę.
- Poznaj czasowniki i phrasal verbs związane z kategorią „entertainment”.
- Poznaj idiomy związane z kategorią „entertainment”.
- Poznaj słownictwo, wyrażenia i zwroty związane z kategorią „entartainment”.
- Zagraj w grę utrwalającą nowo poznane słownictwo.
- Zagraj w grę utrwalającą nowo poznane słownictwo.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 2. Disney… not just for kids
Obejrzę film i poznam opinię blogerki na temat filmów Walta Disneya. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zapoznam się z nowym słownictwem. W zeszycie napiszę w przynajmniej sześciu zdaniach odpowiedź na pytanie: „Do you like Disney films?”
- Obejrzyj nagranie blogerki, przećwicz słuchanie ze zrozumieniem.
Typ materiału: Materiał multimedialny – film
- Przeczytaj transkrypcję filmu i zwróć uwagę na słówka, których nie zrozumiałeś wcześniej. Wypisz je do zeszytu.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 3. Graffiti street art
Przeczytam artykuł o historii graffiti, poznam artystów i prace tego nurtu sztuki. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Poznam nowe słownictwo związane z kulturą i rozrywką. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 4 zdaniach odpowiedź na pytanie: „Is there a lot of graffiti on the streets where you live? Do you like it or hate it?”.
- Przeczytaj artykuł, przećwicz czytanie ze zrozumieniem i wykonaj 3 ćwiczenia (multiple selection, gap fill).
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 4. Człowiek, który wymyślił Spidermana
Na podstawie filmu o Stanie Lee poznam historię komiksu. Zapoznam się ze słownictwem związanym z opisywaniem dzieł kultury i ich twórców. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytanie: „Do you like comic books and superheroes? Who are your favourites, and why?”
- Obejrzyj film o Stanie Lee, przećwicz słuchanie ze zrozumieniem i wykonaj 2 ćwiczenia (true or false, gap filling).
Typ materiału: Materiał multimedialny – film, karta pracy
- Przeczytaj transkrypcję filmu i zwróć uwagę na słówka, których nie zrozumiałeś wcześniej. Wypisz je do zeszytu.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 5. Good Night Stories for Rebel Girls – book review
Przeczytam recenzję książki „Good night stories for rebel girls”. Poznam sławne kobiety, dowiem się czego dokonały i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Poznam nowe słownictwo. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W 10 zdaniach napiszę recenzję swojej ulubionej książki.
- Przeczytaj recenzję książki i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Wykonaj dwa ćwiczenia (gap fill, true or false).
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat: 6. Someone I admire
Poznam słownictwo związane z wyglądem. Przeczytam tekst o kuzynce Laurze. Zwrócę uwagę na słownictwo opisujące wygląd i cechy charakteru. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę oraz poprawiające umiejętność pisania. Opiszę moją ulubioną koleżankę, kolegę lub znaną osobę.
- Poznaj słownictwo, wyrażenia i zwroty związane z kategorią „appearance”.
- Przeczytaj tekst i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Wykonaj trzy ćwiczenia (gap fill, true or false).
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.