W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język angielski (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. The internet vs. the World Wide Web

Poznam historię internetu, nauczę się słownictwa związanego z nowoczesnymi technologiami. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytanie: „What has the World Wide Web helped you do today?”.

  • Przeczytaj artykuł o historii internetu i przećwicz czytanie ze zrozumieniem, wykonaj dwa ćwiczenia (true or false, matching).

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie treści.

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 2. Online safety tips

Obejrzę film i poznam zasady bezpiecznego korzystania z internetu. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem i poznam słownictwo związane z bezpieczeństwem online. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w czterech zdaniach odpowiedź na pytanie: „Which tip do you think is the most important?”.

  • Obejrzyj film i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem i wykonaj trzy ćwiczenia (true or false, reordering, image matching).

Typ materiału: Materiał multimedialny – film, karta pracy

  • Przeczytaj transkrypcję filmu i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś oglądając film.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 3. FOMO

Przeczytam tekst i dowiem się, czym jest FOMO. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem i poznam słownictwo związane z zagrożeniami internetu oraz wyrażenia związane z opisywaniem statystyk. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 4 zdaniach odpowiedź na pytanie: „Do you think FOMO is common where you are?”.

  • Przeczytaj artykuł, przećwicz czytanie ze zrozumieniem i wykonaj trzy ćwiczenia (multiple choice, matching, gap fill).

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 4. Checking out websites – Writing skills

Poznam zasady pisania krótkich form wypowiedzi na podstawie artykułu z gazetki szkolnej o wiarygodności wiadomości w internecie. Poznam kolejny zasób słów związany z nowoczesnymi technologiami. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, wykonam ćwiczenia sprawdzające wiedzę i poprawiające moje umiejętności pisania. Napiszę artykuł.

  • Przeczytaj artykuł i wykonaj trzy ćwiczenia (reordering, multiple choice, gap fill).

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Wybiorę jeden z tematów i napiszę krótki artykuł.

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 5. Future Forms

Poznam zasady opisywania przyszłości: „going to (+ infinitive)”, „the present continuous (to be + -ing)”, „will (+ infinitive)”. Obejrzę animację i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwrócę uwagę na „future forms”. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytanie: „What are your plans for this weekend?”.

  • Obejrzyj animację i zwróć uwagę na różne sposoby opisywania przyszłości. Przeczytaj reguły stosowania „going to (+ infinitive)”, „the present continuous (to be + -ing)”, „will (+ infinitive)” i wykonaj 3 ćwiczenia (grouping, multiple choice, error correction).

Typ materiału: Materiał multimedialny – animacja, tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści animacji i zasad stosowania future forms.

Typ materiału: Karta pracy

  • Obejrzyj animację jeszcze raz, następnie przeczytaj dialog, zwróć uwagę na różne sposoby opisywania przyszłości.

Typ materiału: Tekst

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 6. Robots for human environments

Przeczytam tekst o najnowszych wynalazkach. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem i poznam słownictwo związane z robotyką, sztuczną inteligencją. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytania: „Would you like a robot to help you in your daily life? What would you want it to do for you? Would you prefer your robot to look like a human or a machine?”.

  • Przeczytaj artykuł, przećwicz czytanie ze zrozumieniem i wykonaj dwa ćwiczenia (true or false, gap fill).

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz. 

Typ materiału: Słownik internetowy

 

{"register":{"columns":[]}}