Język angielski (wrzesień 2020 r.)
Temat 1. The internet vs. the World Wide Web
Poznam historię internetu, nauczę się słownictwa związanego z nowoczesnymi technologiami. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytanie: „What has the World Wide Web helped you do today?”.
- Przeczytaj artykuł o historii internetu i przećwicz czytanie ze zrozumieniem, wykonaj dwa ćwiczenia (true or false, matching).
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo i sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 2. Online safety tips
Obejrzę film i poznam zasady bezpiecznego korzystania z internetu. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem i poznam słownictwo związane z bezpieczeństwem online. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w czterech zdaniach odpowiedź na pytanie: „Which tip do you think is the most important?”.
- Obejrzyj film i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem i wykonaj trzy ćwiczenia (true or false, reordering, image matching).
Typ materiału: Materiał multimedialny – film, karta pracy
- Przeczytaj transkrypcję filmu i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś oglądając film.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 3. FOMO
Przeczytam tekst i dowiem się, czym jest FOMO. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem i poznam słownictwo związane z zagrożeniami internetu oraz wyrażenia związane z opisywaniem statystyk. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 4 zdaniach odpowiedź na pytanie: „Do you think FOMO is common where you are?”.
- Przeczytaj artykuł, przećwicz czytanie ze zrozumieniem i wykonaj trzy ćwiczenia (multiple choice, matching, gap fill).
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 4. Checking out websites – Writing skills
Poznam zasady pisania krótkich form wypowiedzi na podstawie artykułu z gazetki szkolnej o wiarygodności wiadomości w internecie. Poznam kolejny zasób słów związany z nowoczesnymi technologiami. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, wykonam ćwiczenia sprawdzające wiedzę i poprawiające moje umiejętności pisania. Napiszę artykuł.
- Przeczytaj artykuł i wykonaj trzy ćwiczenia (reordering, multiple choice, gap fill).
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia sprawdzające zrozumienie treści.
- Wybiorę jeden z tematów i napiszę krótki artykuł.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 5. Future Forms
Poznam zasady opisywania przyszłości: „going to (+ infinitive)”, „the present continuous (to be + -ing)”, „will (+ infinitive)”. Obejrzę animację i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwrócę uwagę na „future forms”. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytanie: „What are your plans for this weekend?”.
- Obejrzyj animację i zwróć uwagę na różne sposoby opisywania przyszłości. Przeczytaj reguły stosowania „going to (+ infinitive)”, „the present continuous (to be + -ing)”, „will (+ infinitive)” i wykonaj 3 ćwiczenia (grouping, multiple choice, error correction).
Typ materiału: Materiał multimedialny – animacja, tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści animacji i zasad stosowania future forms.
- Obejrzyj animację jeszcze raz, następnie przeczytaj dialog, zwróć uwagę na różne sposoby opisywania przyszłości.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 6. Robots for human environments
Przeczytam tekst o najnowszych wynalazkach. Przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem i poznam słownictwo związane z robotyką, sztuczną inteligencją. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytania: „Would you like a robot to help you in your daily life? What would you want it to do for you? Would you prefer your robot to look like a human or a machine?”.
- Przeczytaj artykuł, przećwicz czytanie ze zrozumieniem i wykonaj dwa ćwiczenia (true or false, gap fill).
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.