Język angielski (wrzesień 2020 r.)
Temat 1. Adventure holidays around the world
Poznam słownictwo związane z różnymi sposobami spędzania wakacji. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, utrwalę słownictwo związane z podróżowaniem i transportem. Wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę 6 zdań na temat: „What’s the best holiday you’ve ever had? Where did you go? What did you do?”.
- Poznaj słownictwo, czasowniki i phrasal verbs związane z transportem.
- Przeczytaj artykuł/ulotkę biura podróży i przećwicz czytanie ze zrozumieniem, wykonaj dwa ćwiczenia.
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo związane z ruchem.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 2. Travel guide
Przeczytam przewodnik po Kalifornii i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Utrwalę słownictwo związane ze zwiedzaniem i wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę 4 zdania na temat: „Which place in California would you like to visit?”.
- Przeczytaj tekst i przećwicz czytanie ze zrozumieniem, wykonaj dwa ćwiczenia.
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo związane z plażą.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 3. Comparative and superlative adjectives
Poznam zasady stopniowania przymiotników. Obejrzę animację i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem oraz zwrócę uwagę na stopniowanie przymiotników. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytanie: „Which meal do you think is tastier, fish and chips or pizza? Where do you get the best pizza where you live?”.
- Obejrzyj animację i zwróć uwagę na stopniowanie przymiotników. Przeczytaj zasady stopniowania przymiotników i wykonaj trzy ćwiczenia.
Typ materiału: Materiał multimedialny – animacja; tekst; karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści animacji.
- Obejrzyj animację jeszcze raz, następnie przeczytaj dialog, zwróć uwagę na stopniowanie przymiotników.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 4. About the Earth
Przeczytam quiz o Ziemi dotyczący ekstremalnych obiektów geograficznych (np.: najwyższych, najcieplejszych, największych) i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Utrwalę słownictwo związane ze światem przyrody i wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę 4 zdania na temat: „What other facts about the Earth do you know?”.
- Przeczytaj tekst i przećwicz czytanie ze zrozumieniem, wykonaj trzy ćwiczenia.
Typ materiału: Tekst, karta pracy
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.
Temat 5. A Plastic Ocean
Obejrzę film zwiastun filmu „ A plastic Ocean” I dowiem się jak plastik może być niebezpieczny dla zwierząt morskich i zdrowia ludzi. Przeczytam artykuł o recyklingu.
- Posłuchaj nagrania i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem.
Typ materiału: Materiał multimedialny
- Wykonaj ćwiczenie fill the gaps po przesłuchaniu poprzedniego linku.
- Przeczytaj artykuł i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś.
Temat 6. Plastic ocean campaigner
Obejrzę film o młodym aktywiście ekologicznym, poznam słownictwo związane z ochroną przyrody i środowiskiem naturalnym oraz przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam zadania sprawdzające zrozumienie treści. Przećwiczę wymowę wykonując łamaniec językowy. W zeszycie napiszę 6 zdań na temat: „What can you do to use less plastic? Tell us about it!”.
- Zapoznaj się z częścią „preparation” a następnie obejrzyj film i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Zagraj w dwie gry utrwalające słownictwo.
Typ materiału: Materiał multimedialny – film; gra
- Przeczytaj transkrypcję i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś.
- Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.
- Zagraj w grę utrwalającą słownictwo związane ze środowiskiem.
- Przećwicz poprawną wymowę wykonując łamaniec językowy.
Typ materiału: materiał multimedialny – plik dźwiękowy
- Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.