W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język angielski (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Adventure holidays around the world

Poznam słownictwo związane z różnymi sposobami spędzania wakacji. Przećwiczę czytanie ze zrozumieniem, utrwalę słownictwo związane z podróżowaniem i transportem. Wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę 6 zdań na temat: „What’s the best holiday you’ve ever had? Where did you go? What did you do?”.

  • Poznaj słownictwo, czasowniki i phrasal verbs związane z transportem.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj artykuł/ulotkę biura podróży i przećwicz czytanie ze zrozumieniem, wykonaj dwa ćwiczenia. 

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo związane z ruchem.

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 2. Travel guide

Przeczytam przewodnik po Kalifornii i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Utrwalę słownictwo związane ze zwiedzaniem i wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę 4 zdania na temat: „Which place in California would you like to visit?”.

  • Przeczytaj tekst i przećwicz czytanie ze zrozumieniem, wykonaj dwa ćwiczenia.

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści.

Typ materiału: Karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo związane z plażą. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 3. Comparative and superlative adjectives

Poznam zasady stopniowania przymiotników. Obejrzę animację i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem oraz zwrócę uwagę na stopniowanie przymiotników. Wykonam ćwiczenia utrwalające i sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę w 6 zdaniach odpowiedź na pytanie: „Which meal do you think is tastier, fish and chips or pizza? Where do you get the best pizza where you live?”.

  • Obejrzyj animację i zwróć uwagę na stopniowanie przymiotników. Przeczytaj zasady stopniowania przymiotników i wykonaj trzy ćwiczenia.

Typ materiału: Materiał multimedialny – animacja; tekst; karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę oraz sprawdzające zrozumienie treści animacji. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Obejrzyj animację jeszcze raz, następnie przeczytaj dialog, zwróć uwagę na stopniowanie przymiotników. 

Typ materiału: Tekst

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 4. About the Earth

Przeczytam quiz o Ziemi dotyczący ekstremalnych obiektów geograficznych (np.: najwyższych, najcieplejszych, największych) i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem. Utrwalę słownictwo związane ze światem przyrody i wykonam ćwiczenia sprawdzające zdobytą wiedzę. W zeszycie napiszę 4 zdania na temat: „What other facts about the Earth do you know?”.

  • Przeczytaj tekst i przećwicz czytanie ze zrozumieniem, wykonaj trzy ćwiczenia. 

Typ materiału: Tekst, karta pracy

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

Temat 5. A Plastic Ocean

Obejrzę film zwiastun filmu „ A plastic Ocean” I dowiem się jak plastik może być niebezpieczny dla zwierząt morskich i zdrowia ludzi. Przeczytam artykuł o recyklingu.

  • Posłuchaj nagrania i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Wykonaj ćwiczenie fill the gaps po przesłuchaniu poprzedniego linku.

Typ materiału: Test

  • Przeczytaj artykuł i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś.

Typ materiału: Tekst

Temat 6. Plastic ocean campaigner

Obejrzę film o młodym aktywiście ekologicznym, poznam słownictwo związane z ochroną przyrody i środowiskiem naturalnym oraz przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem. Wykonam zadania sprawdzające zrozumienie treści. Przećwiczę wymowę wykonując łamaniec językowy. W zeszycie napiszę 6 zdań na temat: „What can you do to use less plastic? Tell us about it!”.

  • Zapoznaj się z częścią „preparation” a następnie obejrzyj film i przećwicz słuchanie ze zrozumieniem. Zagraj w dwie gry utrwalające słownictwo.

Typ materiału: Materiał multimedialny – film; gra

  • Przeczytaj transkrypcję i przećwicz czytanie ze zrozumieniem. Zwróć uwagę na słowa, których nie zrozumiałeś.

Typ materiału: Tekst 

  • Wykonaj ćwiczenia utrwalające słownictwo oraz sprawdzające zrozumienie treści. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Zagraj w grę utrwalającą słownictwo związane ze środowiskiem. 

Typ materiału: Karta pracy

  • Przećwicz poprawną wymowę wykonując łamaniec językowy.

Typ materiału: materiał multimedialny – plik dźwiękowy

  • Sprawdź znaczenie słówek, których nie rozumiesz.

Typ materiału: Słownik internetowy

{"register":{"columns":[]}}