W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (grudzień 2020 r.)

Temat 13. „Dziady” cz. III Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią dramatu Adama Mickiewicza „Dziady” cz. III, dokonam jego analizy oraz wykonam ćwiczenia. Wysłucham audycji dotyczącej tajemnicy liczby 44.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Dziady” cz. III.

Typ materiału: Tekst

  • Zapoznaj się z materiałem „Dziady – misterium w konwencji moralitetu”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Dziady – kilka rysów ogromnego obrazu i dokument sprawy narodowej”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Czterdzieści i cztery, czyli mesjanizm i profetyzm III. części Dziadów”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

Lekcja 14. „Dziady” cz. III – romantyczne myślenie o sprawach Polski

Przypomnę sobie informacje dotyczące cz. III „Dziadów” Adama Mickiewicza i poszerzę moją wiedzę dotyczącą Wielkiej improwizacji.

  • Przypomnij sobie informacje dotyczące „Dziadów” cz. III oglądając film z kanału Edudu TV na YouTube.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Obejrzyj film na kanale Edudu na YouTube na temat Wielkiej improwizacji w „Dziadach” cz. III.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z tekstem na stronie Aleklasa.pl dotyczącym wymowy i znaczenia Wielkiej improwizacji w „Dziadach” cz. III.

Typ materiału: Tekst

Temat 15. Wstęp do pozytywizmu

Uzyskam wiedzę na temat podstawowych pojęć pozytywizmu, jego programu oraz sztuki.

  • Przeczytaj materiał „Pozytywistyczne ścieżki” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj materiał „Obiektywny obraz świata”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst ze strony edukator.pl dotyczący pozytywizmu w kulturze polskiej.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst ze strony Aleklasa.pl dotyczący programu pozytywistów.

Typ materiału: Tekst

Temat 16. Czym jest felieton? Felietonistyka Prusa

Dowiem się czym jest felieton. Poznam fragmenty „Kroniki tygodniowej” Bolesława Prusa.

  • Przeczytaj wstęp z Lekcji z Epodęcznika i posłuchaj audiobooka „Zostańmy felietonistami”.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj wybrane przez nauczyciela fragmenty „Kroniki tygodniowej” Bolesława Prusa.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj „Kroniki tygodniowej” czytanej przez Pawła Deląga.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj artykuł Natalii Szumskiej „Wiosenne felietony Bolesława Prusa”.

Typ materiału: Tekst

 

{"register":{"columns":[]}}