W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (listopad 2020)

Temat 17. Nieśmiertelność poety – liryka Horacego

Uzyskam wiedzę na temat rzymskiego poety Horacego oraz jego twórczości. W ramach pogłębienia tematu, posłucham także audycji Polskiego Radia poświęconej biografii i dziełom poety.

  • Zapoznaj się z wybranymi przez nauczyciela utworami Horacego.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl dotyczący Horacego i jego twórczości.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl dotyczący analizy „Exegi monumentum aere perennius” Horacego.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj materiał „Horacy – poeta wszech czasów” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj materiał „Jak żyć? Filozofia Horacego” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Posłuchaj, wyemitowanej na antenie Polskiego Radia, audycji Henryka Ładosza ”Warto przypomnieć: Przekłady z Horacego” poświęcona biografii i twórczości wielkiego antycznego poety (15.11.1973).

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 18. Dramat antyczny

Uzyskam ogólną wiedzę dotyczącą dramatu greckiego –  skąd się wziął , jakie były zasady jego kompozycji oraz cechy. Uzyskam także wiedzę dotyczącą tego, jak wyglądał grecki teatr oraz jacy byli wybitni greccy dramatopisarze.

  • Zapoznaj się z tekstem na stronie aleklasa.pl i dowiedz się skąd wziął się dramat, jakie były zasady jego kompozycji oraz jakie były jego cechy. Dowiedz się, jak wyglądał teatr grecki oraz jacy byli wybitni dramatopisarze.

Typ materiału: Tekst

  • Obejrzyj film na kanale Edudu Video na YouTube i poszerz swoją wiedzę na temat dramatu antycznego.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z materiałem „Po co ludziom teatr? Historia greckiego teatru i dramatu” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • W kręgu starożytnych dramatów. Informacje wstępne o tragedii greckiej – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 19. Funkcje języka

Na podstawie podanego tekstu oraz lekcji z Epodręcznika uzyskam wiedzę temat funkcji języka i wykonam ćwiczenia.

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl i dowiedz się jakie są funkcje języka.

Typ materiału: Tekst

  • Zapoznaj się z materiałami zawartymi w lekcji „Funkcje tekstów językowych” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Funkcje języka – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 20. Wypowiedzi argumentacyjne

Dowiem się, jakie są etapy argumentowania i reguły przekonywania, a także jakie są rodzaje argumentów. Uzyskam wiedzę jak tworzyć wypowiedzi argumentacyjne zgodnie z zasadami logiki i retoryki.

  • Przeczytaj materiał „O sztuce argumentowania w wypowiedziach ustnych” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj materiał „Rozpoznawanie argumentów” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj materiał „Tworzenie wypowiedzi argumentacyjnych zgodnie z zasadami logiki i retoryki” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

Temat 21. Jak skutecznie przemawiać?

Dowiem się, jak komponować logiczne i skuteczne wypowiedzi oraz co jest istotne podczas publicznego wystąpienia.

  • Przeczytaj materiał „Jak komponować logiczną i skuteczną wypowiedź?” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj materiał „Zanim zabierzesz głos publicznie...” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Retoryka – sztuka pięknej wymowy – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Retoryka i erystyka, czyli sztuka przemawiania i prowadzenia sporów  – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Jak pisać przemówienie i jak je wygłaszać? Teoria i praktyka – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 22. Powtórzenie – Biblia i literatura antyku

Uzyskam wiedzę o nieprzemijalnych postawach ludzkich, uniwersalnych wartościach i aktualnych motywach w Biblii i w literaturze antyku. Wykonam testy o literaturze antyku, mitach i Biblii.

  • Na podstawie materiału ze strony aleklasa.pl przeczytaj o nieprzemijalnych postawach ludzkich, uniwersalnych wartościach i aktualnych motywach w Biblii i w literaturze antyku.

Typ materiału: Tekst

  • Spróbuj odpowiedzieć na pytania z zakresu literatury antyku (portal scholaris.pl).

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Wykonaj test sprawdzający wiedzę na temat mitów (portal scholaris.pl).

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Wykonaj test dotyczący wiedzy o Biblii i antyku, przeczytaj komentarze (portal scholaris.pl).

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 23. Średniowiecze – wstęp do epoki

Na podstawie lekcji z Epodręcznika i filmu, poznam ogólną charakterystykę epoki średniowiecza.

  • Zapoznaj się z lekcją „Krótko o długiej epoce – średniowiecze” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z lekcją „Średniowieczna zjednoczona Europa” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film na kanale Zaliczone na5! na YouTube dotyczący charakterystyki średniowiecza.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 24. Średniowiecze – filozofia

Zapoznam się z ważnymi przedstawicielami filozofii średniowiecznej oraz dowiem się, na czym polegały ich najważniejsze idee.

  • Zapoznaj się z lekcją „Filozofia i nauka w średniowieczu” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl dotyczący przedstawicieli filozofii średniowiecznej.

Typ materiału: Tekst

  • Posłuchaj audycji Polskiego Radia „Naukowy zawrót głowy” z 27.01.2016 r. dotyczącą św. Augustyna z Hippony.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj audycji Polskiego Radia „Naukowy zawrót głowy” z 17.06.2015 r. dotyczący św. Tomasza z Akwinu.

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}