W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (listopad 2020 r.)

Temat 17. Juliusz Słowacki i „Testament Mój”

Poznam biografię Juliusza Słowackiego, jego twórczość oraz zapoznam się z analizą wiersza „Testament mój”.

  • Przeczytaj materiał ze strony aleklasa.pl dotyczący postaci Juliusza Słowackiego.

Typ materiału: Tekst

  • Zapoznaj się z materiałem „Rozrachunek ze światem w wierszu „Testament mój” Juliusza Słowackiego” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący analizy wiersza „Testament mój”.

Typ materiału: Tekst

  • Co i komu zostawił w testamencie podmiot liryczny wiersza Juliusza Słowackiego? – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 18. Juliusz Słowacki,„Hymn o zachodzie słońca na morzu (Smutno mi, Boże!...)”

Zapoznam się z treścią oraz analizą wiersza Juliusza Słowackiego „Hymn o zachodzie słońca na morzu (Smutno mi, Boże!...)”.

  • Zapoznaj się z treścią wiersza „Hymn o zachodzie słońca na morzu (Smutno mi, Boże!...)”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący analizy wiersza Juliusza Słowackiego „Hymn o zachodzie słońca na morzu (Smutno mi, Boże!...)”.

Typ materiału: Tekst

  • Obejrzyj film na kanale Edudu Video na YouTube podsumowujący wiadomości o wierszu „Hymn o zachodzie słońca na morzu (Smutno mi, Boże!...)” i „Testament mój”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 19. „Grób Agamemnona” Juliusza Słowackiego

Zapoznam się z treścią oraz analizą wiersza Juliusza Słowackiego „Grób Agamemnona”.

  • Zapoznaj się z treścią wiersza Juliusza Słowackiego „Grób Agamemnona”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Obejrzyj film na kanale Edudu Video na YouTube dotyczący wiersza „Grób Agamemnona”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z materiałem: „Gniewny wiersz” o „duszy anielskiej” i „czerepie rubasznym” – „Grób Agamemnona” Juliusza Słowackiego. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl i dowiedz się, jakie istotne tematy poruszył Juliusz Słowacki w wierszu „Grób Agamemnona”.

Typ materiału: Tekst

Temat 20. „Kordian” Juliusza Słowackiego cz. 1 – wprowadzenie

Zapoznam się z treścią dramatu Juliusza Słowackiego „Kordian” i dowiem się, jakie są romantyczne cechy jego bohatera.

  • Zapoznaj się z treścią dramatu romantycznego „Kordian”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj materiał „Kordian – bezradność wobec wypadków historii” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film na kanale Edudu Video na YouTube dotyczący „Kordiana” Juliusza Słowackiego.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący tytułowego bohatera dramatu „Kordian”.

Typ materiału: Tekst

Temat 21. „Kordian” Juliusza Słowackiego cz. 2

Zastanowię się czy Kordian to utwór, który jest przykładem polskiego romantyzmu uwikłanego w historię czy uniwersalnym dramatem jednostki.

  • Zapoznaj się z materiałem: Kordian – niespełniony „bohater Polaków”? Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Historia i historiozofia w „Kordianie” Juliusza Słowackiego  – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Kordian w roli spiskowca – analiza aktu III lektury – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Posłuchaj, na antenie Polskiego Radia, fragmentów radiowej inscenizacji „Kordiana” Juliusza Słowackiego wyreżyserowanego przez Jana Warenycię.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 22. Cyprian Kamil Norwid – „Fortepian Szopena”

Zapoznam się z treścią i analizą wiersza Cypriana Kamila Norwida – „Fortepian Szopena”.

  • Zapoznaj się z lekcją „Twórca i sztuka w wierszu Cypriana Kamila Norwida „Fortepian Szopena” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący analizy wiersza „Fortepian Szopena”.

Typ materiału: Tekst

  • Cyprian Norwid – poeta niezrozumiały przez współczesnych – analiza wiersza „Fortepian Szopena” – scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 23. Cyprian Kamil Norwid – „Bema pamięci żałobny rapsod” i „W Weronie”

Zapoznam się z analizą dwóch wierszy Cypriana Kamila Norwida – „Bema pamięci żałobny rapsod” i „W Weronie”.

  • Zapoznaj się z treścią wiersza C. K. Norwida „Bema pamięci żałobny rapsod”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Zapoznaj się z treścią wiersza C. K. Norwida „W Weronie”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący analizy wiersza „Bema pamięci żałobny rapsod”.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj tekst ze strony aleklasa.pl dotyczący analizy wiersza „W Weronie”.

Typ materiału: Tekst

  • Norwid o miłości – analiza i interpretacja wiersza „W Weronie” - scenariusz lekcji z portalu scholaris.pl.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 24. Romantyczna miłość do ojczyzny

Poznam romantyczne sposoby przedstawiania istotnego ówcześnie tematu, jakim jest patriotyzm.

  • Zapoznaj się z lekcją, której tematem jest heroizm, czyli bohaterstwo, męstwo, poświęcenie i odwaga w walce.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z wierszem Juliusza Słowackiego „Sowiński w okopach Woli”, jako przykładem postawy patriotycznej.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

 

{"register":{"columns":[]}}