W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język polski (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Wstęp do romantyzmu

Poznam podstawowe zagadnienia związane z romantyzmem. Dowiem się, jakie było tło historyczne tego okresu, dominujące idee oraz sztuki plastyczne.

  • Przeczytaj tekst na temat romantycznego indywidualizmu i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj materiał i zapoznaj się z charakterystyką romantyzmu.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj materiał na temat tła historycznego romantyzmu.

Typ materiału: Tekst

  • Przeczytaj materiał o sporze klasyków z romantykami.

Typ materiału: Tekst

Temat 2. Wstęp do romantyzmu cz. 2 – sztuki plastyczne

Dowiem się, jak idee romantyzmu wpłynęły na kształtowanie się sztuk plastycznych tego okresu.

  • Przeczytaj tekst i poznaj tendencje w sztuce okresu romantyzmu. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem na temat sztuk plastycznych okresu romantyzmu. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Przeczytaj tekst na stronie aleklasa.pl i poszerz swoją wiedzę dotyczącą artystów związanych z okresem romantyzmu.

Typ materiału: Tekst

Temat 3. Ballada „Romantyczność” Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza i dokonam jej interpretacji.

  • Przeczytaj materiał i dowiedz się, jakie są różnice między oświeceniową wiarą w rozum a romantycznym widzeniem świata. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodrecznika

  • Posłuchaj interpretacji ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Zapoznaj się z treścią ballady „Romantyczność” Adama Mickiewicza z „Poezye” Adama Mickiewicza tom. 1 z 1823 r.

Typ materiału: Lektura szkolna

Temat 4. „Sonety krymskie” Adama Mickiewicza

Poznam „Sonety krymskie” Adama Mickiewicza, dokonam analizy wybranych utworów.

  • Przeczytaj materiał i uzyskaj wiedzę na temat „Sonetów krymskich” Adama Mickiewicza. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodrecznika

  • Posłuchaj interpretacji wiersza „Stepy akermańskie” Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj interpretacji wiersza „Burza” Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Analizy i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”.

Typ materiału: Karta pracy

Temat 5. „Dziady” cz. III Adama Mickiewicza

Zapoznam się z treścią dramatu Adama Mickiewicza „Dziady” cz. III, dokonam jego analizy oraz wykonam ćwiczenia. Wysłucham audycji dotyczącej tajemnicy liczby 44.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Dziady” cz. III.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Zapoznaj się z materiałem „Dziady – misterium w konwencji moralitetu”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Dziady – kilka rysów ogromnego obrazu i dokument sprawy narodowej”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem „Czterdzieści i cztery, czyli mesjanizm i profetyzm III. części Dziadów”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika 

  • Wysłucham audycji dot. Tajemnicy liczby 44 w „Dziadach” cz. III.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 6. „Dziady” cz. IV Adama Mickiewicza

Zapoznam się z częścią IV „Dziadów” Adama Mickiewicza i dokonam jej interpretacji skupiając się na wątku miłości Gustawa.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Dziady” cz. IV Adama Mickiewicza.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj materiał „Piekło i niebo na ziemi – obraz miłości Gustawa w IV części Dziadów” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Nie! Nie mogę zapomnieć o niej i umarły. Obraz romantycznej miłości w IV części „Dziadów" Adama Mickiewicza – scenariusz lekcji.

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

Temat 7. „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza – wstęp

Zapoznam się z treścią utworu „Pan Tadeusz”, uzyskam wiedzę na temat powstania utworu, jego głównych zagadnień i poznam jego bohaterów. Obejrzę animację dotyczącą pierwszego rozdziału.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Pan Tadeusz”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Przeczytaj tekst „Soplicowskie afery. Awantury rodzinne i afekty miłosne z wielką historią w tle” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj film dotyczący utworu „Pan Tadeusz”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Posłuchaj audycji o rozpowszechnianiu pierwszego wydania „Pana Tadeusza” pod zaborami.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Obejrzyj animację Juliana Antonisza będącą interpretacją pierwszej księgi „Pana Tadeusza”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 8. „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza – ciąg dalszy

Na tej lekcji będę kontynuować analizę epopei „Pan Tadeusz”. Uzyskam wiedzę o tym w jaki sposób została opisana w niej przyroda i krajobraz oraz o wątkach muzycznych w utworze. Na podstawie filmu dowiem się, jak Adam Mickiewicz poprzez swoje dzieło dokonał rozrachunku z historią.

  • Zapoznaj się z treścią utworu „Pan Tadeusz”.

Typ materiału: Lektura szkolna

  • Zapoznaj się z materiałem „W galerii pejzaży i portretów literackich Soplicowa” i wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem – „Poloneza czas zacząć… W soplicowskiej audiosferze” i wykonaj ćwiczenia. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzyj materiał filmowy z kanału Edudu Video na YouTube pt. „Pan Tadeusz jako sąd nad Polską i sen o Polsce”.

Typ materiału: Materiał multimedialny

 

{"register":{"columns":[]}}