W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Plan lekcji 15-19.06.2020

Poniedziałek, 15 czerwca

1. Język polski
Temat: Czas na ciszę

Poznam i zinterpretuję wiersz Józefa Ratajczaka „Aby nas nie obudzić”. Zastanowię się, jak w polszczyźnie mówi się o ciszy.

2. Język angielski
Temat: Present Continuous for future arrangements 

Obejrzę film, w którym babcia rozmawia z wnuczką o planach na przerwę świąteczną, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem, zwracając szczególną uwagę na sformułowania mówiące o przyszłości (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie filmu (materiał do zajęć 2). Zapoznam się z regułami stosowania Present Continuous, zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 4). Sprawdzę swoją wiedzę, wykonując test (materiał do zajęć 5). Sprawdzę swoje odpowiedzi (materiał do zajęć 6).

3. Matematyka
Temat: Własności liczb naturalnych – powtórzenie wiadomości. Dzielniki

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu dzielników liczb naturalnych.

4. Technika
Temat: Właściwości i zastosowanie tworzyw sztucznych

Dowiem się, jakie są rodzaje tworzyw sztucznych oraz poznam narzędzia, którymi się je obrabia.

Wtorek, 16 czerwca

1. Język polski
Temat: Czy można poznać świat?

Poznam i zinterpretuję bajkę hinduską „Wieża o tysiącu luster”, zastanowię się, jak można poznawać świat.

2. Muzyka
Temat: Funkcje muzyki na przestrzeni różnych epok

Na tej lekcji poznam różne role muzyki oraz nauczę się definiować pojęcia takie jak muzykoterapia oraz arteterapia. 

3. Geografia
Temat: Nad Morzem Śródziemnym

Nauczę się: opisywać warunki klimatyczne strefy śródziemnomorskiej; wyjaśniać, dlaczego kraje śródziemnomorskie są uważane przez ludzi za atrakcyjne miejsce zamieszkania; wymieniać wybrane cywilizacje, które powstały w basenie Morza Śródziemnego.

4. Matematyka
Temat: Własności liczb naturalnych – powtórzenie wiadomości. Cechy podzielności przez 2, 5, 10, 100, przez 4 oraz przez 3 i 9

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu cech podzielności przez 2, 5, 10, 100, przez 4 oraz przez 3 i 9.

Środa, 17 czerwca

1. Język polski
Temat: Pieskie życie

Przeczytam i zinterpretuję fragment książki Marii Krüger „Ucho, dynia, sto dwadzieścia pięć”.

2. Język angielski
Temat: Collections

Wysłucham wiersza o ludziach, których hobby to kolekcjonerstwo, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem oraz zagram w trzy gry utrwalające słownictwo (materiał do zajęć 1). Wysłucham wiersza jeszcze raz i wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf (materiał do zajęć 2). Obejrzę materiał na temat dziesięciu najbardziej niesamowitych kolekcji (materiał do zajęć 3). W 4–5 zdaniach odpowiem w zeszycie na pytanie: „Have you got a collection?”, “What is it?”, “Why do you collect those things?”, “If not, why do you think other people collect things?”

3. Historia
Temat: Życie w średniowiecznym mieście – Elbląg

Obejrzę film o tym, jak wyglądało życie w średniowiecznym mieście Elblągu. Wybiorę się na wirtualny spacer po mieście.

4. Matematyka
Temat: Własności liczb naturalnych – powtórzenie wiadomości. Rozkład liczby na czynniki pierwsze

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu rozkładu liczb na czynniki pierwsze.

Czwartek, 18 czerwca

1. Język polski
Temat: Wynalazcy i odkrywcy

Poznam lub przypomnę sobie słownictwo (w tym frazeologię) związane z odkryciami i wynalazkami, poznam nazwy przedmiotów lub pojęć powstałe od nazwisk ich odkrywców.

2. Biologia
Temat: Mikroskop i lupa w badaniach biologicznych

Nauczę się: podawać przykłady zastosowania przyrządów optycznych: lupy stereoskopowej oraz mikroskopu; przygotowywać preparat mikroskopowy do obserwacji; wykonywać i dokumentować obserwację preparatu pod lupą stereoskopową oraz mikroskopem.

3. Matematyka
Temat: Własności liczb naturalnych – powtórzenie wiadomości. Liczby pierwsze i liczby złożone

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu liczb pierwszych i złożonych.

4. Informatyka
Temat: Drukowanie dokumentu tekstowego

Nauczę się, w jaki sposób mogę wydrukować dokument tekstowy.

Piątek, 19 czerwca

1. Język polski
Temat: Zwyczajne cuda

Poznam i zinterpretuję wiersz Wisławy Szymborskiej „Jarmark cudów” i przyjrzę się „zwykłym cudom” dookoła mnie.

2. Język angielski
Temat: Advice if you're upset by the news

Obejrzę animację z poradami, co zrobić, gdy martwią nas codzienne wiadomości w mediach, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem oraz zagram w dwie gry utrwalające słownictwo (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie tematu (materiał do zajęć 2). Obejrzę filmy z poradami, co można zrobić, gdy jest się smutnym (materiał do zajęć 3 i 4). Zastanowię się, która z wymienionych aktywności pomaga mi się zrelaksować. W zeszycie odpowiem na pytanie: „What helps people when they are upset?”.

3. Plastyka
Temat: Czym jest komiks? Część 2

Nauczę się rozróżniać gatunki i tematykę dzieł w sztukach plastycznych, w tym funkcję karykatury. Nauczę się stosować różnorodne wypowiedzi, zwłaszcza odnoszące się do sztuki komiksu.

4. Historia
Temat: Ludzie miecza – rycerze. Lekcja powtórzeniowa    

Przypomnę sobie obowiązki i kodeks rycerza.

{"register":{"columns":[]}}