W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Plan lekcji 18-22.05.2020

Poniedziałek, 18 maja

1. Język polski

Temat: Andrzej Maleszka „Czerwone drzewo. Magiczne krzesło” – omówienie lektury cz. 1

Obejrzę odcinek serialu „Magiczne drzewo” (odc. 8A) na podstawie lektury i przypomnę sobie frazeologizmy, w których występują drzewa. 

2. Język angielski

Temat: My family

Obejrzę animację, w której dziewczynka opisuje swojego tatę i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf (materiał do zajęć 2) dotyczące słownictwa związanego z opisywaniem członka rodziny. Wykonam też ćwiczenia z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 3) dotyczące słownictwa związanego z rodziną. W ośmiu zdaniach opiszę w zeszycie wybraną osobę z mojej rodziny. 

3. Matematyka

Temat: Pole trapezu. Utrwalenie i powtórzenie

Na tej lekcji utrwalę wiedzę z zakresu obliczania pola trapezu.

4. Technika

Temat: Aktywność fizyczna

Dowiem się, dlaczego aktywność fizyczna jest ważna dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Wtorek, 19 maja

1. Język polski

Temat: Andrzej Maleszka „Czerwone drzewo. Magiczne krzesło” – omówienie lektury cz. 2

Ułożę plan wydarzeń i podzielę je na realne i fantastyczne, napiszę list do przyjaciela o moim życzeniu, które mogłoby spełnić czerwone krzesło.

2. Muzyka

Temat: Cechy oberka w piosence i utworze muzycznym 

Na tej lekcji poznam jeden z najbardziej popularnych polskich tańców narodowych. 

3. Geografia

Temat: Pustynie

Nauczę się: opisywać, w jakich warunkach powstają pustynie; omawiać warunki klimatyczne panujące na pustyni gorącej; wykazywać istnienie związku między skrajnie niskimi opadami a niewielką ilością roślin i zwierząt na pustyniach.

4. Matematyka

Temat: Pola wielokątów – podsumowanie

Na tej lekcji powtórzę wiedzę z zakresu obliczania pól wielokątów.

Środa, 20 maja

1.  Język polski

Temat: Andrzej Maleszka „Czerwone drzewo. Magiczne krzesło” – omówienie lektury cz. 3

Poznam i zinterpretuję fragmenty powieści „Magiczne drzewo” Andrzeja Maleszki.

2. Język angielski

Temat: Present Perfect – What have I learned so far?

Powtórzę formy czasowników nieregularnych (materiał do zajęć 1) i wykonam ćwiczenie (materiał do zajęć 2). Użyję poprawnych form czasowników w ćwiczeniu (materiał do zajęć 3), wybiorę sześć pytań i odpowiem na nie w zeszycie. Ułożę sześć nowych pytań zaczynających się od: „Have you ever...?” (materiał do zajęć 4). Dokończę zdania: „I have never...”, „My friend has never...”. Zwrócę uwagę na użycie czasu Present Perfect przy opisie doświadczeń.

3.  Historia

Temat: Historia – powtórka. Czym zajmowali się dawni rzemieślnicy?

Przypomnę sobie, czym zajmowali się poszczególni rzemieślnicy. Powtórzę nazwy zawodów. Obejrzę filmy przywołujące tradycyjne zajęcia.

4. Matematyka

Temat: Liczby ujemne. Wprowadzenie 

Na tej lekcji będę się uczyć na temat liczb ujemnych.

Czwartek, 21 maja

1. Język polski

Temat: Fumy i Bobry

Poznam i zinterpretuję fragment książki Macieja Wojtyszki „Bromba i inni”.

2. Biologia

Temat: Rośliny nasienne – podsumowanie działu

Powtórzę i utrwalę wiadomości dotyczące roślin nasiennych. Skorzystam z e-podręcznika  (rozdziały: 3. Rośliny nasienne, 4. Rośliny okrytonasienne).

3. Matematyka

Temat: Liczby ujemne. Utrwalenie i powtórzenie

Na tej lekcji utrwalę wiedzę z zakresu liczb ujemnych.

4. Informatyka

Temat: Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji

Nauczę się umieszczać w prezentacji pliki audio oraz pliki wideo.

Piątek, 22 maja

1. Język polski

Temat: Być w drodze

Poznam i zinterpretuję wiersz Jana Twardowskiego „Zaufałem drodze”, przypomnę sobie związki frazeologiczne i przysłowia, w których występuje „droga”.

2. Język angielski

Temat: Past Simple – questions

Obejrzę film, w którym babcia opowiada wnuczce o tym, co robiła w weekend i przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia 1–3 z karty w formacie PDF (materiał do zajęć 2) sprawdzające zrozumienie filmu. Zapoznam się z regułami użycia czasu Past Simple przy zadawaniu pytań i zagram w gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Napiszę po trzy przykłady pytań w czasie Past Simple i Present Perfect.

3. Plastyka

Temat: Znani polscy ilustratorzy książek dla dzieci

Nauczę się definiować pojęcia: ilustracja książkowa, detal. Nauczę się wymieniać nazwiska wybranych twórców Polskiej Szkoły Ilustracji i charakteryzować kluczowe cechy tej grupy.

4. Historia

Temat: Na czym polega praca historyka, co nam pomaga poznać przeszłość? – źródła historyczne. Lekcja powtórzeniowa  

Przypomnę sobie, jak wygląda praca historyka i skąd czerpiemy wiedzę o przeszłości.

{"register":{"columns":[]}}