W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Plan lekcji 8-12.06.2020

Poniedziałek, 8 czerwca

1. Język polski
Temat: Ponad granicami świata…    

Przypomnę sobie utwory, w których jest mowa o podróżach w Kosmosie i poza nim. Poznam i zinterpretuję wiersz Bułata Okudżawy „Błękitny człowiek”.

2. Język angielski
Temat: Comparatives and superlatives

Obejrzę film, w którym babcia rozmawia z wnuczką o trudnościach ze stopniowaniem przymiotników, przećwiczę słuchanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie filmu (materiał do zajęć 2). Zapoznam się z regułami stopniowania przymiotników, zagram w dwie gry utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 3). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf utrwalające wiedzę (materiał do zajęć 4). Sprawdzę swoją wiedzę, wykonując dwa testy (materiał do zajęć 5 i 6).

3. Matematyka
Temat: Siatki graniastosłupów prostych

Na tej lekcji będę się uczył na temat siatek graniastosłupów prostych.

4. Technika
Temat: Świat tworzyw sztucznych

Dowiem się, w jaki sposób powstają tworzywa sztuczne. Poznam ich właściwości i zastosowanie.

Wtorek, 9 czerwca

1. Język polski
Temat: Pirat, czyli kto?

Przypomnę sobie znane mi utwory o piratach, porównam literacki model pirata z
rzeczywistym obrazem tych przestępców, poznam współczesne znaczenie słowa
pirat, sformułuję definicję piractwa medialnego i piractwa w ogóle.

2. Muzyka
Temat: Muzyka ilustracyjna i programowa

Na tej lekcji nauczę się odróżniać muzykę programową od ilustracyjnej.

3. Geografia
Temat: Przyroda stepu

Nauczę się: omawiać przystosowania roślin stepowych do życia w klimacie umiarkowanym kontynentalnym; wyjaśniać, dlaczego w strefie stepów powstały rozległe pola uprawne i pastwiska; rozpoznawać zwierzęta stepów; wskazywać przystosowania zwierząt do życia w stepie.

4. Matematyka
Temat: Pole powierzchni graniastosłupa prostego

Na tej lekcji nauczę się obliczać pole powierzchni prostopadłościanu przy danych długościach krawędzi.

Środa, 10 czerwca

1. Język polski
Temat: Co by było, gdyby… – funkcje i cechy informacji          
 
Poznam funkcje i cechy informacji, wyciągnę wnioski na temat szkodliwości fałszywych
informacji, podam przykłady informacji aktualnej, rzetelnej, zrozumiałej, zwięzłej, poznam zjawisko manipulacji językowej.

2. Język angielski
Temat: New Boy

Wysłucham wiersza o nowym koledze z klasy, ćwicząc przy tym słuchanie ze zrozumieniem. Zastanowię się, o czym mówi ten wiersz (materiał do zajęć 1). Wysłucham wiersza jeszcze raz i wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf (materiał do zajęć 2). Wysłucham wypowiedzi Cole’a (materiał do zajęć 3) i zastanowię się nad tym, co czyni nas wyjątkowymi.
W zeszycie odpowiem w kilku zdaniach na pytanie: “What makes you special?” (obejrzę materiał do zajęć 4).

3. Historia
Temat: Życie w średniowiecznym klasztorze. Lekcja powtórzeniowa

Przypomnę sobie, jak wyglądało życie w klasztorze i czym zajmowali się mnisi i mniszki.

4. Matematyka
Temat: Jednostki objętości. Objętość prostopadłościanu

Na tej lekcji nauczę się stosować jednostki objętości i pojemności oraz obliczać objętość prostopadłościanu.

Piątek, 12 czerwca

1. Język polski
Temat: Informują, poruszają, zachęcają – poznajemy różne rodzaje wypowiedzi   

Poćwiczę umiejętności rozpoznawania w publikacjach tekstów o charakterze reklamowym,
literackim i informacyjnym, a także rozpoznawania środków stylistycznych typowych dla poszczególnych stylów.

2. Język angielski
Temat: Football World Cup

Przeczytam notatkę o piłce nożnej i przećwiczę czytanie ze zrozumieniem (materiał do zajęć 1). Wykonam ćwiczenia z karty w formacie .pdf sprawdzające zrozumienie tematu (materiał do zajęć 2). Wykonam dodatkowe ćwiczenie utrwalające słownictwo związane z piłką nożną (materiał do zajęć 3). W zeszycie odpowiem pełnym zdaniem na pytania: „Who is the most famous Polish football-player?”, “What do you know about him?”.

3. Plastyka
Temat: Czym jest komiks? Część 1

Nauczę się objaśnić funkcje obrazu i tekstu w narracji komiksowej oraz wskazywać poszczególne plany w narracji komiksowej. Nauczę się definiować pojęcia: satyra, relief.

4. Historia
Temat: Średniowieczne miasto. Lekcja powtórzeniowa

Przypomnę sobie, jak wyglądało średniowieczne miasto.

{"register":{"columns":[]}}