W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Podstawy przedsiębiorczości (wrzesień 2020)

Temat 1. Człowiek przedsiębiorczy. Zachowania przedsiębiorcze człowieka

Poznam pojęcie osobowości człowieka. Nauczę się wymieniać mechanizmy regulujące zachowanie się człowieka, takie jak: potrzeby, uczucia, motywy oraz cechy osoby przedsiębiorczej. Nauczę się samodzielnie oceniać własną osobowość i dokonywać autoprezentacji.

  • Wypisz specyficzne cechy i postawy osób przedsiębiorczych. Zapoznaj się z materiałem do lekcji „Jak zostać przedsiębiorczym człowiekiem?” z Epodręcznika. Porównaj sporządzoną listę z podanym wykazem. Zastanów się, które z podanych cech i postaw można świadomie kształtować.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem podręcznika z portalu Scholaris, poznaj definicję osobowości, typy osobowości i spróbuj określić swój typ osobowości.

Typ materiału: Tekst

  • Wykonaj test, uzyskane wyniki skonfrontuj z uzyskaną wiedzą na lekcji 

Typ materiału: Test

  • Przeczytaj materiał z serwisu internetowego „Potrzeby człowieka: piramida potrzeb Maslowa, teoria ERG, zastosowanie teorii potrzeb”. Zastanów się nad definicją potrzeby, dokonaj krótkiej analizy potrzeb. Odpowiedz na pytanie: co motywuje człowieka?

Typ materiału: Tekst

  • Poznaj sylwetki przedsiębiorców. Zapoznaj się z aktualnymi materiałami z internetu. Zastanów się czy masz cechy przedsiębiorcy? Sprawdź swój Indeks Potencjału Przedsiębiorcy.

Typ materiału: Tekst 1

Typ materiału: Tekst 2

Typ materiału: Tekst 3

Temat 2. Społeczne podstawy przedsiębiorczości. Komunikacja interpersonalna jako element postawy przedsiębiorczej

Zrozumiem rolę umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej jako element postawy przedsiębiorczej oraz nauczę się stosować różne formy komunikacji werbalnej i niewerbalnej we współdziałaniu z innymi uczestnikami.

  • Wyjaśnij znaczenie terminów: „komunikacja społeczna”, „komunikacja interpersonalna”, „komunikacja werbalna”, „komunikacja niewerbalna”. Zastanów się, czym jest komunikacja interpersonalna. Scharakteryzuj różnorodne formy komunikowania się. Przeanalizuj główne różnice między komunikacją werbalną i niewerbalną. Oceń znaczenie komunikacji niewerbalnej w procesie porozumiewania się.

Typ materiału: Lekcja z Epodrecznika

  • Zapoznaj się z materiałem dodatkowym „Podstawy komunikacji interpersonalnej w działalności gospodarczej” i omów zasady skutecznej komunikacji oraz wymień bariery i błędy skutecznej komunikacji.

Typ materiału: Tekst 1

Typ materiału: Tekst 2

  • Omów przebieg procesu komunikacji, charakteryzując poszczególne jego elementy/fazy wyjaśniając znaczenie umiejętności komunikowania się w życiu codziennym. Przeanalizuj zasady komunikacji werbalnej. Wyjaśnij czym jest kultura dyskusji. Scharakteryzuj różnice między komunikacją werbalną i niewerbalną. Wymień zasady dobrej komunikacji.

Typ materiału: Lekcja z Epodrecznika

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 3. Komunikacja interpersonalna. Zasady skutecznych negocjacji

Wyjaśniam zasady skutecznych negocjacji, uwzględniając strategię „wygrana-wygrana”. Przedstawiam i omawiam przykłady technik manipulacyjnych stosowanych podczas negocjacji.

  • Wyjaśnij znaczenie terminów: „negocjacje”, „perswazja”, „kompromis”, „manipulacja”. Wskaż różnice między poszczególnymi stylami negocjacji, wymień cechy i umiejętności przydatne w czasie negocjacji. Podaj przykłady technik manipulacyjnych stosowanych podczas negocjacji. Wymień przykłady błędów w prowadzeniu negocjacji.

Typ materiału: Lekcja z Epodrecznika

​​​​Typ materiału: Tekst

​​​​Typ materiału: Tekst

​​​​Typ materiału: Tekst

​​​​Typ materiału: Tekst

Temat 4. Komunikacja interpersonalna. Podejmowanie decyzji

Poznam proces decyzyjny, jego fazy i rodzaje decyzji. Zastanowię się nad wadami oraz zaletami indywidualnego i grupowego ich podejmowania. Określę najczęstsze bariery w podejmowaniu decyzji. 

  • Zapoznaj się z materiałem „Wyznaczanie celów i podejmowanie decyzji”. Dokonaj analizy etapów procesu decyzyjnego na podstawie ryciny 1.7. Etapy procesu decyzyjnego oraz piramidy celów na podstawie ryciny 1.8. Przykład chronologicznej piramidy celów.  Spróbuj zaplanować/ naszkicować własną ścieżkę edukacji zawodowej.

 Typ materiału: Tekst 

  • Zapoznaj się z materiałem „Decyzje indywidualne i grupowe w przedsiębiorstwie”. Wypisz zalety i wady indywidualnego i grupowego podejmowania decyzji. Zastanów się nad własnymi preferencjami – w jaki sposób najczęściej podejmujesz decyzje i od czego to zależy? 

 Typ materiału: Tekst 

{"register":{"columns":[]}}