W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przyroda (styczeń 2021 r.)

Temat 17. Ja i moje ciało (IV). Układ oddechowy

W ramach realizacji działu programowego „Ja i moje ciało (IV)” poznam narządy układu oddechowego oraz podstawowe funkcje.

  • Zapoznaj się z materiałem do lekcji „Jak dbać o układ oddechowy?” (flipbook Nowa Era)

Typ materiału: Tekst

  • Przykładowy scenariusz lekcji dla nauczyciela (autor: Marzanna Chobot-Kłodzińska, ODN Poznań)

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Obejrzyj film „Układ oddechowy – budowa” (Małgorzata Brodecka, YouTube). Wymień narządy układu oddechowego. Pracuj pod kierunkiem nauczyciela.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Materiał dla nauczyciela do wykorzystania w pracy z uczniami zdolnymi: Film „Płuca i układ oddechowy” (Khan Academy, film na wykonany na zlecenie Centrum Fizyki Teoretycznej PAN).

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 18. Ja i moje ciało (IV). Układ krwionośny

W ramach realizacji działu programowego „Ja i moje ciało (IV)” poznam narządy układu krwionośnego oraz podstawowe funkcje.

  • Zapoznaj się z materiałem do lekcji „Budowa układu krwionośnego” (flipbook Nowa Era)

Typ materiału: Tekst

  • Przykładowy scenariusz lekcji dla nauczyciela (autor: Marzanna Chobot-Kłodzińska, ODN Poznań)

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Zapoznaj się z materiałem do lekcji z Epodręcznika. Omów na czym polega oddychanie? Pracuj zgodnie ze wskazówkami nauczyciela.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Obejrzy film „Układ krwionośny” na portalu Scholaris. Zapoznaj się z budową i funkcjami układu krwionośnego.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Materiał dla nauczyciela: scenariusz zajęć „Mamo, tato dbajmy o serce” z kartami pracy dla ucznia (autorzy: dr Marlena Zielińska, mgr Dawid Basak, Pracownia Dydaktyki, Wydział BiOŚ, UMK w Toruniu, SSP im. J. Słowackiego w Toruniu, Zespół Szkół w Górsku )

Typ materiału: Karta Pracy

  • Powtórz wiadomości. Obejrzyj nagranie lekcji „Układ oddechowy, układ pokarmowy, układ krwionośny – powtórka” (źródło: Szkoła z TVP: klasa 4 )

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 19. Ja i moje ciało (IV). Układ nerwowy

W ramach realizacji działu programowego „Ja i moje ciało (IV)” poznam narządy układu nerwowego oraz podstawowe funkcje.

  • Zapoznaj się z materiałem do lekcji „Układ nerwowy kontroluje pracę organizmu. Jak dbać o układ nerwowy i narządy zmysłów?” (flipbook, Nowa Era). Wymień narządy, które budują układ nerwowy. Omów rolę układu nerwowego w odbieraniu informacji z otoczenia. Wyjaśnij, jak działa narząd wzroku. Wytłumacz, jaką rolę odgrywają w organizmie zmysły węchu i smaku.

Typ materiału: Tekst

  • Materiał dla nauczyciela: Przykładowy scenariusz lekcji na portalu Scholaris do przygotowania lekcji dla uczniów klasy 4.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Powtórz wiadomości – obejrzyj nagranie na kanale Szkoła z TVP „W jaki sposób poznajemy świat? Układ nerwowy".

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 20. Ja i moje ciało (IV). Układ rozrodczy

W ramach realizacji działu programowego „Ja i moje ciało (IV)” poznam narządy układu rozrodczego oraz podstawowe funkcje.

  • Materiał dla nauczyciela: Przykładowy scenariusz lekcji z kartami pracy „Poznajemy budowę i rolę żeńskiego układu rozrodczego”(autor: Grażyna Błoszyk, SP 84 w Poznaniu)

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Zapoznaj się z materiałem z Epodręcznika „Żeński i męski układ rozrodczy". Wykonaj polecenia zgodnie ze wskazówkami nauczyciela.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

 

{"register":{"columns":[]}}