W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przyroda (wrzesień 2020 r.)

Temat 1. Sposoby poznawanie przyrody

Dowiem się, czym zajmuje się przyroda. Nauczę się słownictwa przyrodniczego. Poznam sposoby poznawania przyrody.

  • Opisz/omów sposoby poznawania przyrody. Wymień różne źródła wiedzy o przyrodzie. Podaj różnice między eksperymentem, doświadczeniem a obserwacją.  

Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)

Typ materiału: Materiał multimedialny – grafika

  • Podaj nazwy przyrządów stosowanych do poznawania przyrody, określ ich przeznaczenie (lupa, kompas, taśma miernicza). Podaj przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji przyrodniczych.

Typ materiału: Tekst

Temat 2. Zasady pracy przyrodnika

Rozpoznaję ożywione i nieożywione elementy przyrody. Nazywam narządy zmysłów.  Rozpoznaję przyrządy i urządzenia, których używa się do obserwacji przyrody oraz określam ich znaczenie. Wyjaśniam zasady bezpiecznego obserwowania przyrody i zjawisk przyrodniczych. 

  • Obejrzyj film. Wypisz ożywione i nieożywione elementy przyrody oraz narządy zmysłów i przyrządy używane do jej obserwacji. Podziel się informacjami na forum klasy.

Typ materiału: Materiał multimedialny – film z Epodrecznika (10:03)

Typ materiału: Lekcji z Epodręcznika – słowniczek

Temat 3. Jak ludzie zagrażają przyrodzie

Znam źródła zanieczyszczenia środowiska. Wiem, jakie codzienne zachowania mają wpływ na przyrodę. Planuję działania, które służą ochronie środowiska.

  • Zapoznaj się z materiałem lekcji i opisz/omów, jakie Twoje codzienne zachowania mają wpływ na przyrodę? Przyjrzyj się grafice i odszukaj źródła zanieczyszczeń powietrza. Wskaż inne źródła zanieczyszczeń środowiska. 

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Wynotuj czynności wykonywane przez nas codziennie, które mają duży wpływ na stan środowiska naturalnego. Zaproponuj działania sprzyjające przyrodzie/ ochronie środowiska.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

Temat 4. Ja i moje otoczenie. Choroby zakaźne i zapobieganie im

Objaśnię, czym są bakterie i wirusy oraz jakie powodują choroby. Wyjaśnię, jak zapobiegać chorobom. Opiszę/omówię pozytywne i negatywne znaczenie mikroorganizmów. Wiem, jak postępować w przypadku epidemii, pandemii COVID-19. 

  • Zapoznaj się z częścią 1. lekcji z Epodręcznika „Jak przenoszą się choroby?” i wskaż drogi przenoszenia chorób zakaźnych.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z materiałem części 1. „Profilaktyka chorób zakaźnych” oraz części 2. „Jak zapobiegać zakażeniom?” lekcji z Epodręcznika i napisz/ omów, jak zapobiegać zakażeniom i dalszemu rozprzestrzenianiu się chorób. Wyjaśnij, czym jest epidemia. Przypomnij znane zasady/ sposoby zapobiegania zarażeniu, w tym koronawirusem SARS-CoV-2.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

Typ materiału: Tekst – materiał dla nauczyciela do wykorzystania w pracy z uczniami

 

{"register":{"columns":[]}}