Przyroda (wrzesień 2020 r.)
Temat 1. Sposoby poznawanie przyrody
Dowiem się, czym zajmuje się przyroda. Nauczę się słownictwa przyrodniczego. Poznam sposoby poznawania przyrody.
- Opisz/omów sposoby poznawania przyrody. Wymień różne źródła wiedzy o przyrodzie. Podaj różnice między eksperymentem, doświadczeniem a obserwacją.
Typ materiału: Scenariusz (dla nauczyciela)
Typ materiału: Materiał multimedialny – grafika
- Podaj nazwy przyrządów stosowanych do poznawania przyrody, określ ich przeznaczenie (lupa, kompas, taśma miernicza). Podaj przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji przyrodniczych.
Temat 2. Zasady pracy przyrodnika
Rozpoznaję ożywione i nieożywione elementy przyrody. Nazywam narządy zmysłów. Rozpoznaję przyrządy i urządzenia, których używa się do obserwacji przyrody oraz określam ich znaczenie. Wyjaśniam zasady bezpiecznego obserwowania przyrody i zjawisk przyrodniczych.
- Obejrzyj film. Wypisz ożywione i nieożywione elementy przyrody oraz narządy zmysłów i przyrządy używane do jej obserwacji. Podziel się informacjami na forum klasy.
Typ materiału: Materiał multimedialny – film z Epodrecznika (10:03)
Temat 3. Jak ludzie zagrażają przyrodzie
Znam źródła zanieczyszczenia środowiska. Wiem, jakie codzienne zachowania mają wpływ na przyrodę. Planuję działania, które służą ochronie środowiska.
- Zapoznaj się z materiałem lekcji i opisz/omów, jakie Twoje codzienne zachowania mają wpływ na przyrodę? Przyjrzyj się grafice i odszukaj źródła zanieczyszczeń powietrza. Wskaż inne źródła zanieczyszczeń środowiska.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Wynotuj czynności wykonywane przez nas codziennie, które mają duży wpływ na stan środowiska naturalnego. Zaproponuj działania sprzyjające przyrodzie/ ochronie środowiska.
Temat 4. Ja i moje otoczenie. Choroby zakaźne i zapobieganie im
Objaśnię, czym są bakterie i wirusy oraz jakie powodują choroby. Wyjaśnię, jak zapobiegać chorobom. Opiszę/omówię pozytywne i negatywne znaczenie mikroorganizmów. Wiem, jak postępować w przypadku epidemii, pandemii COVID-19.
- Zapoznaj się z częścią 1. lekcji z Epodręcznika „Jak przenoszą się choroby?” i wskaż drogi przenoszenia chorób zakaźnych.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
- Zapoznaj się z materiałem części 1. „Profilaktyka chorób zakaźnych” oraz części 2. „Jak zapobiegać zakażeniom?” lekcji z Epodręcznika i napisz/ omów, jak zapobiegać zakażeniom i dalszemu rozprzestrzenianiu się chorób. Wyjaśnij, czym jest epidemia. Przypomnij znane zasady/ sposoby zapobiegania zarażeniu, w tym koronawirusem SARS-CoV-2.
Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika
Typ materiału: Tekst – materiał dla nauczyciela do wykorzystania w pracy z uczniami