W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Język Polski (styczeń 2021 r.)

Temat 41. Odmieniamy i stopniujemy przymiotniki

Poznam zasady i sposoby odmiany przymiotników.

  • Zapoznaj się z materiałem, który usystematyzuje Twoją wiedzę na temat zasad i sposobów odmiany przymiotników.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • W materiale znajdziesz informacje na temat rozpoznawania części mowy i poprawnej ich odmiany według określonego wzoru.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Zapoznaj się z tablicą, która przydatna jest przy zapoznaniu ze stopniowaniem przymiotnika, przy powtórzeniu poznanych części mowy.

Typ materiału: Karta Pracy

  • Poćwicz stopniowanie przymiotników.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Poćwicz stopniowanie przymiotników.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 42. Pisownia „nie” z przymiotnikami

Nauczę się zasad pisania „nie” z przymiotnikami.

  • Zapoznaj się z materiałem, który pozwoli Ci poznać zasady pisowni „nie”. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Animacja pozwoli Ci utrwalić podstawowe zasad pisowni partykuły „nie” z rzeczownikami, przymiotnikami i czasownikami.

Typ materiału: Materiał multimedialny

  • Scenariusz zajęć, który służy przypomnieniu i utrwaleniu podstawowych zasad ortograficznych dotyczących pisowni przeczenia „nie” z różnymi częściami mowy.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Zapoznaj się ze schematem utrwalającym zasady pisowni „nie” z przymiotnikiem i przysłówkiem.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Wykonaj test sprawdzający Twoje kompetencje z zakresu pisowni „nie” zamieszczony na portalu Pisupisu.pl

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 43. Konstanty Ildefons Gałczyński i jego zabawy słowem w wierszu „Kronika olszyńska”

Nauczę się wyodrębniać obrazy poetyckie oraz charakteryzować podmiot liryczny w wierszu Gałczyńskiego.

  • Zapoznaj się z analizą wiersza. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z fragmentem wiersza Kronika olsztyńska K. I. Gałczyńskiego, a także związków frazeologicznych, w których występuje słowo serce.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Dodatkowo możesz w portalu Aleklasa.pl zapoznać się z ciekawą analizą fragmentu wiersza Gałczyńskiego i jego interpretacją.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Obejrzyj zespół Canto i „Kroniki olsztyńskie” do słów K. Gałczyńskiego i muzyki Ryszarda Góry.

Typ materiału: Materiał multimedialny

Temat 44. Odpowiedniej dać rzeczy słowo – pracujemy ze słownikiem wyrazów obcych

Nauczę się stosować odpowiednią formę gramatyczną wyrazów – wykorzystam do tego słownik poprawnej polszczyzny.

  • Zapoznaj się z wpływem obcych języków na polszczyznę. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Pogłęb swoją wiedzę o zapożyczeniach. Posłuchaj różnych wypowiedzi.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • O tym, co sobie pożyczyliśmy z innych języków. Lekcja, podczas której będziesz grupować przykłady zapożyczeń, posługując się „Słownikiem wyrazów obcych”.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Czy rozpoznajesz znaczenia tych zapożyczonych słów? Sprawdź się!

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 45. Konstruujemy różne formy wypowiedzi – pamiętnik

Poznam cechy dziennika i pamiętnika – rozpocznę pisać własny pamiętnik.

  • Czy da się zapamiętać wszystkie ciekawe wydarzenia? Co zrobić, kiedy nikomu nie można się zwierzyć? Zawsze można to opisać w pamiętniku. A czy ty piszesz pamiętnik? A może znasz kogoś, kto prowadzi takie zapiski?

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Materiał ułatwi Ci redagowanie tekstów nacechowanych emocjonalnie, opisywanie własnych uczuć i prowadzenie pamiętnika.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Zapoznaj się z tablicą charakteryzującą formę wypowiedzi – pamiętnik i dziennik.

Typ materiału: Karta Pracy

  • Zdecyduj, czy podane informacje dotyczą dziennika lub pamiętnika. Rozwiąż test.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 46. „W pustyni i w puszczy” H. Sienkiewicza – charakterystyka postaciails

Zapoznam się z głównymi bohaterami powieści Henryka Sienkiewicza.

  • Materiał pozwoli Ci dokonać charakterystyki postaci literackiej, a także ocenić postawy i zachowania bohatera.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Materiał pozwoli Ci zebrać materiał do napisania charakterystyki Stasia Tarkowskiego. Dowiesz się, co powinna zawierać charakterystyka postaci.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Materiał doskonali Twoją umiejętność redagowania charakterystyki bohatera literackiego oraz analizy tekstu epickiego.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Materiał pozwoli Ci udoskonalić umiejętność oceny ludzkich zachowań w kontekście konkretnych wydarzeń, rozwiniesz swoje umiejętności pisarskie.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Dla chętnych – sprawdź, czy wszystko pamiętasz z powieści i rozwiąż test.

Typ materiału: Test, quiz, gra
 

Temat 47. „W pustyni i w puszczy” powieścią przygodową

Zapoznam się z cechami powieści przygodowej.

  • Materiał poświęcony pracy z tekstem i wyszukiwaniem elementów świata przedstawionego. Nauczysz się pracy z mapą oraz tworzysz ramowy plan wydarzeń.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Materiał pozwoli Ci utrwalić pojęcia związane ze światem przedstawionym w powieści (miejsce i czas akcji, bohaterowie itd.).

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Materiał pozwoli Ci poznać różnice między nowelą a powieścią na przykładzie „W pustyni i w puszczy”. Poznasz nowy termin – powieść przygodowa.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Materiał pozwoli Ci udoskonalić umiejętność oceny ludzkich zachowań w kontekście konkretnych wydarzeń, rozwiniesz swoje umiejętności pisarskie.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Dla chętnych – sprawdź, czy wszystko pamiętasz z powieści i rozwiąż test.

Typ materiału: Test, quiz, gra

  • Dla chętnych – sprawdź, czy wszystko pamiętasz z powieści i rozwiąż test.

Typ materiału: Test, quiz, gra

Temat 48. „W pustyni i w puszczy” i obraz Afryki, jej piękno i niebezpieczeństwa

Poznam piękno i niebezpieczeństwa Afryki, które Autor prezentuje w powieści.

  • Zaprojektuj komiks na podstawie przygód bohaterów powieści.

Typ materiału: Tekst

  • Obraz Afryki w powieści.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Materiał pozwoli Ci wzbogacić opis o uosobienia

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat  49. W trybach trybów – czyli trochę o czasowniku

Poznam tryby czasownika i pisownię cząstek -bym, -byś, -by.

  • Zapoznaj się z materiałem, który pozwoli Ci rozpoznać tryby czasownika. Wykonaj ćwiczenia.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Zapoznaj się z wykresem podziału trybów czasownika.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Poznasz sposoby zmiany form czasownika. Dowiesz się, w jaki sposób można zmienić czasownik, by brzmiał zgodnie z naszą intencją. A wszystko dzięki trybom czasownika.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

Temat 50. Informujemy, nakłaniamy, wyrażamy wątpliwości – tryby czasownika

Poznam tryby czasownika i ich funkcje w wypowiedzi.

  • Zapoznaj się z materiałem omawiającym aspekt i tryb czasownika. Wykonaj ćwiczenia

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Lekcja ćwiczeniowa dotyczy określania trybu czasownika.

Typ materiału: Scenariusz zajęć

  • Materiał pozwoli Ci zapoznać się z relacją wynikającą z intencji komunikacyjnych a typami zdań.

Typ materiału: Lekcja z Epodręcznika

  • Sprawdź swoją wiedzę – rozwiąż test.

Typ materiału: Test, quiz, gra

 

{"register":{"columns":[]}}