Petycje
- Skany petycji
- Petycje rozpatrywane przez organy obsługiwane przez KPRM
- Rozpatrzone wystąpienia zbiorowe
- Wystąpienia zbiorowe przekazane do rozpatrzenia podmiotom właściwym
- Petycje wielokrotne przekazane do rozpatrzenia podmiotom właściwym
- Ogłoszenia o oczekiwaniu na dalsze petycje
- Zbiorcze informacje roczne o petycjach rozpatrzonych
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz. 1195).
Zgodnie z art. 2 ust. 3 ustawy o petycjach petycją: „może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji”.
Komórką rozpatrującą petycje w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów jest Departament Wniosków, Petycji i Skarg.
Przy składaniu petycji prosimy pamiętać, że adresaci petycji przy rozpatrywaniu kierowanych do nich spraw przestrzegają swojej właściwości.
Petycje kierowane do Prezesa Rady Ministrów RP można nadsyłać:
- pocztą tradycyjną na adres:
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Departament Wniosków, Petycji i Skarg
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa - pocztą elektroniczną na adres: kontakt@kprm.gov.pl
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą
- faksem pod nr +48 22 695 82 04.
- doręczać bezpośrednio do Biura Podawczego KPRM, przy al. J. Ch. Szucha 14
(w godz. 8.15 - 16.15 od poniedziałku do piątku)
Prosimy o oznaczanie przesyłek dopiskiem „PETYCJA”
Petycja powinna zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji (ulicę, numer domu, mieszkania, kod pocztowy, miejscowość); jeśli petycję składa grupa podmiotów należy wskazać reprezentującą ją osobę;
- jeśli petycja składana jest w interesie innej osoby musi to nastąpić za jej zgodą, wyrażoną w formie pisemnej, którą należy dołączyć do petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji, którym zgodnie z ustawą o petycjach: „może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji”.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawiane będą bez rozpoznania.
Przy składaniu petycji możecie Państwo skorzystać z formularza.
Materiały
Formularz petycjiformularz_petycji.docx 0.02MB
Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową
Osoby z niepełnosprawnością ruchową (poruszające się na wózkach inwalidzkich) mają zapewniony dostęp do budynku Kancelarii przez wejście główne (Al. Ujazdowskie 1/3).
Budynek przy Al. J. Ch. Szucha 14 posiada dostęp alternatywny.
W celu zapewnienia Państwu sprawnej obsługi wizyty ze strony urzędu prosimy o wcześniejsze poinformowanie, w wybrany sposób, że chcą Państwo skorzystać z wejścia głównego bądź wejścia przy al. J. Ch. Szucha 14.
KONTAKT
Infolinia dla Obywatela
222 500 151
Czynna w dni robocze
w godzinach 8:15-16:15
- Pierwsza publikacja:
- 27.10.2020 15:15 Anna Chełchowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Chełchowska, Departament Spraw Obywatelskich
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Petycje | 7.0 | 03.04.2024 08:28 Marta Matejak |
Petycje | 6.0 | 21.03.2024 09:17 Marta Matejak |
Petycje | 5.0 | 10.07.2023 07:37 Anna Chełchowska |
Petycje | 4.0 | 10.07.2023 07:33 Anna Chełchowska |
Petycje | 3.0 | 20.01.2021 11:28 Beata Żmijewska |
Petycje | 2.0 | 18.11.2020 11:29 Anna Chełchowska |
Petycje | 1.0 | 27.10.2020 15:15 Anna Chełchowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP