W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Petycje

Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz. 1195).

Zgodnie z art. 2 ust. 3 ustawy o petycjach petycją: „może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji”.

Komórką rozpatrującą petycje w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów jest Departament Wniosków, Petycji i Skarg.

Przy składaniu petycji prosimy pamiętać, że adresaci petycji przy rozpatrywaniu kierowanych do nich spraw przestrzegają swojej właściwości.

Petycje kierowane do Prezesa Rady Ministrów RP można nadsyłać:

  • pocztą tradycyjną na adres:
    Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
    Departament Wniosków, Petycji i Skarg
    Al. Ujazdowskie 1/3
    00-583 Warszawa
  • pocztą elektroniczną na adres: kontakt@kprm.gov.pl
  • poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą
  • faksem pod nr +48 22 695 82 04.
  • doręczać bezpośrednio do Biura Podawczego KPRM, przy al. J. Ch. Szucha 14
    (w godz. 8.15 - 16.15 od poniedziałku do piątku)


Prosimy o oznaczanie przesyłek dopiskiem „PETYCJA”

Petycja powinna zawierać:

  1. imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji (ulicę, numer domu, mieszkania, kod pocztowy, miejscowość); jeśli petycję składa grupa podmiotów należy wskazać reprezentującą ją osobę;
  2. jeśli petycja składana jest w interesie innej osoby musi to nastąpić za jej zgodą, wyrażoną w formie pisemnej, którą należy dołączyć do petycji;
  3. wskazanie przedmiotu petycji, którym zgodnie z ustawą o petycjach: „może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji”.


Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawiane będą bez rozpoznania.

Przy składaniu petycji możecie Państwo skorzystać z formularza.

 

Materiały

Formularz petycji
formularz​_petycji.docx 0.02MB

Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową

Osoby z niepełnosprawnością ruchową (poruszające się na wózkach inwalidzkich) mają zapewniony dostęp do budynku Kancelarii przez wejście główne (Al. Ujazdowskie 1/3).

Budynek przy Al. J. Ch. Szucha 14 posiada dostęp alternatywny.
W celu zapewnienia Państwu sprawnej obsługi wizyty ze strony urzędu prosimy o wcześniejsze poinformowanie, w wybrany sposób, że chcą Państwo skorzystać z wejścia głównego bądź wejścia przy al. J. Ch. Szucha 14.

KONTAKT

Infolinia dla Obywatela
222 500 151

Czynna w dni robocze
w godzinach 8:15-16:15

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.10.2020 15:15 Anna Chełchowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Chełchowska, Departament Spraw Obywatelskich
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Petycje 7.0 03.04.2024 08:28 Marta Matejak
Petycje 6.0 21.03.2024 09:17 Marta Matejak
Petycje 5.0 10.07.2023 07:37 Anna Chełchowska
Petycje 4.0 10.07.2023 07:33 Anna Chełchowska
Petycje 3.0 20.01.2021 11:28 Beata Żmijewska
Petycje 2.0 18.11.2020 11:29 Anna Chełchowska
Petycje 1.0 27.10.2020 15:15 Anna Chełchowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}