[KOSZTORYS ATHENASOFT] co=Copyright Athenasoft sp.z o.o. wf=4 pr=BIMES 5.5 nan=1. Stan istniejący obiektuTeren objęty projektem stanowi pas istniejącej drogi leśnej gruntowej o szerokości 3,00 do 3,60m z poboczami. Teren przylegający do drogi okalają lasy, których pojedyncze drzewa wrastają i koliduje ze skrajnia drogową.Nawierzchnia istniejącej drogi wykonana jest z materiału, który w skutek intensywnej eksploatacji został zniszczony i nie nadaje się do przenoszenia ruchu generowanego wywozem drewna.W ciągu drogi zlokalizowane są zjazdy na drogi boczne i działowe. W wyniku ustaleń nie wszystkie istniejące zjazdy zostały ujęte w docelowych rozwiązaniach.Stan nawierzchni zjazdów jest porównywalny z przedmiotową drogą na w/w odcinkach.Stan techniczny drogi istniejącej jest zły. W skutek intensywnej eksploatacji wyjeżdżone zostały koleiny pod śladami kół, które uniemożliwiają poruszanie się pojazdów gospodarki leśnej.Dodatkowo powstałe odkształcenia (KOLEINY) powodują zatrzymywanie wody w „korycie” drogi i podczas obfitych opadów powodują nieprzejezdność drogi.Przedmiotowa droga jest drogą leśną, wewnętrzną położoną wyłącznie na terenie kompleksu leśnego zarządzanego przez Nadleśnictwo Zawadzkie. San istniejących przepustów jest dostateczny i zły, co skutkuje objęcie ich remontem poprzez wymianę części przelotowych oraz remoncie wlotów i wylotów (ścianki czołowe). Rowy w większości są zamulone i niedrożna. W niektórych miejscach rowy są prawie w całości zatarte.2. Geometria drogiPrzyjęto podstawowe parametry drogi:? Długość konstrukcyjna projektowanego odcinka drogi 2+492,76 m? Długość rzeczywista (z odc. PKP) 2+484,10 m? Długość projektowanego odcinka drogi na terenie inwestora (LP) 2+369,2 m? Klasa techniczna drogi - D, ? Przekrój drogowy, szlakowy, (0,75m pobocze + 3,5m jezdnia + 0,75m pobocze)? Prędkość projektowa - 30km/h? Kategoria ruchu - KR-1? Obciążenie nawierzchni - 10t na oś? Szerokość korony drogi - min 5.5 m,? Pobocze drogi leśnej - 2 x 0,75 m? Nawierzchnia drogi leśnej - nawierzchnia z kruszywa? Nawierzchnia zjazdu z drogi gminnej - kruszywoZe względu na prędkość projektową i klasę drogi przyjęto na całości drogi przekrój daszkowy o wartości 3,5%.Szkice przekrojów poprzecznych w charakterystycznych miejscach budowanej drogi przedstawione zostały na rys. PRZEKROJE NORMALNE.Podstawowe dane:Podstawowe wielkości powierzchni i długości:• Długość konstrukcyjna projektowanego odcinka drogi 2+492,76 mZakres 0+000 do 0+921,6Zakres 0+921,6 do 2+492,76• Długość rzeczywista (z odc. PKP) 2+484,10 m• Długość projektowanego odcinka drogi na terenie inwestora (LP) 2+369,2 m• Długość zjazdów 354,2 m• Szerokość jezdni podstawowa 3,50 m• Szerokość poboczy drogi leśnej 0,75 m• Szerokość mijanki 3,00 m• Długość mijanki 23 m• Skosy najazdowe 1: 7 21 m• Wyokrąglenia wjazdów i wyjazdów mijanki r=50,00m• Powierzchni jezdni drogi leśnej (droga, zjazdy, mijanki) 12 726,00 m2• Powierzchnia poszerzeń (ujęta w pow. Jezdni) 926 m2• Powierzchnia zjazdów (ujęta w pow. Jezdni) 1903 m2• Powierzchnia mijanek (ujęta w pow. Jezdni) 1677 m2• Powierzchnia poboczy drogi leśnej 3878 m2• Powierzchnia robót ok 1,7 ha• Powierzchnia jezdni zjazdu drogi gminnej 108,00 m2• Powierzchnia poboczy zjazdu drogi gminnej 26,00 m2Zakres 0+000 do 0+921,6Długość konstrukcyjna odcinka 921,6mbPowierzchnia jezdni 4130 m2Powierzchni poboczy 1330 m2Zakres 0+921,6 do 2+492,76Długość konstrukcyjna odcinka 1571,16 Powierzchnia jezdni 8596 m2Powierzchni poboczy 2548 m2Geometria poziomaPoziome załamanie osi trasy zostało narzucone istniejącym przebiegiem drogi leśnej z nieznacznymi korektami w miejscach tego wymagających. Załamania osi trasy z uwagi na płynność ruchu wyokrąglono łukami poziomymi. Wielkość stosowanych promieni oraz ewentualnych poszerzeń na długości łuku jest zgodna z Poradnikiem technicznym „Drogi leśne” Warszawa - Bedoń 2006. Parametry łuków, poszerzenia oraz długości prostych przejściowych podano na sytuacji szczegółowej i profilu podłużnym drogi.Promień łuku [m] Poszerzenie [m]13 4,7014-15 3,8016-20 2,7021-25 2,1026-30 1,7031-35 1,5036-40 1,3041-45 1,1046-50 1,0051-75 0,7076-100 0,50101-150 0,30151-250 0,25>250 -Geometria pionowa Celem uzyskania płynności jazdy zastosowano wyokrąglenia, załamania niwelety łukami pionowymi. Starano się aby maksymalnie dopasować przebieg korygowanej niwelety do rzędnych istniejących drogi leśnej jak i również dochodzących zjazdów na drogi boczne i działowe. Elementy łuków pionowych oraz parametry prostych wraz z ich pochyleniami pokazano na profilu podłużnym drogi.Niweleta drogi Zaprojektowana niweleta drogi zapewnia:- płynne połączenie z odcinkami stykowymi,- widoczność pionową oraz poziomą a także wygodę jazdy przez zaprojektowanie łuków pionowych,- ekonomiczne roboty ziemne powiązane z wymaganą płynnością jazdy i widocznością.- wykorzystanie istniejącej trasy niwelety jezdni drogi leśnejSpadki podłużne przyjęto zgodnie z poradnikiem technicznym Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych „Drogi Leśne” – Warszawa –Bedoń 2006. .Przekrój normalny W części rysunkowej załączono szczegółowe przekroje normalne. Przekrój poprzeczny dwustronny ze spadkiem na jezdni 3,5% i spadkiem poboczy 6,0% oraz przekrój poprzeczny dwustronny ze spadkiem na jezdni 3,5% w miejscu mijanek (strona lewa i prawa) a także drogi. 3. Roboty przygotowawcze i nawierzchnioweRoboty przygotowawcze polegać będą na:a) Wytyczeniu podstawowych elementów drogi. b) Karczowaniu pozostałych korzeni i krzewów wraz z zagospodarowaniem.c) Zdjęciu warstwy humusu na poboczach i mijankach w zasięgu planowanych robót drogowych.Roboty drogowe polegać będą na:d) Wykonaniu robót ziemnych na całym odcinku drogi (wykopy, nasypy, dowóz gruntu G1 w miejscach gdzie to będzie konieczne, oraz z miejscach poszerzeń),e) Wykonaniu remontu istn. przepustów oraz robót związanych z rowami na całym odcinku drogi,f) Wykonaniu warstwy podbudowy z kruszywa naturalnego łamanego – jezdnia drogi głównej na poszerzeniach, mijanki, zjazdy, dodatkowe poszerzenia jezdni,g) wykonaniu warstwy profilująco-wyrównującej z kruszywa w ciągu jezdni drogi głównej, na mijankach, poszerzeniach i zjazdachh) Wykonaniu nawierzchni z mieszanki kruszywa łamanego – jezdnia drogi głównej, zjazdy, mijanki,i) Wykonaniu poboczy drogi leśnej z materiału dającego się zagęścić min. do Is>0,98,j) Oczyszczeniu skarp i poboczy z istniejących zarośli,k) Rozplantowaniu humusu poza krawędziami robót ziemnych – ewentualnie wywóz,l) Porządkowaniu terenu przyległego po prowadzonych robotach,m) Przebudowie zjazdu z drogi gminnej.W miejscach gdzie przebiegają sieci podziemne, pnie należy sfrezować za pomocą frezarki do pni na gł. min. 0,4m poniżej poziom planowanej nawierzchni drogi (poszerzenia, zjazdy mijanki).W pozostałych lokalizacjach pnie należy karczować tradycyjnie za pomocą koparki i innych dostępnych narzędzi.4. OdwodnienieDla zapewnienia właściwego odwodnienia drogi zaprojektowano spadek poprzeczny jezdni dwustronny wynoszący 3,5% od jezdni na zewnątrz i 6,0% dla poboczy. Pozwoli to na szybkie spływy wód powierzchniowych z nawierzchni i korpusu drogi poprzez pobocza na teren leśny. Korpus drogowy dostosowany do istniejącego terenu i zniwelowany tak, aby spadek podłużny nie wynosił więcej jak 6%. Rowy znajdujące się wzdłuż drogi oraz dochodzące do przepustów znajdujących się pod drogą i pod zjazdami należy oczyścić/odmulić na dł. zgodnej z planem sytuacyjnym i tabelą poniżej:ROWY POPRZECZNE DOCHODZĄCE DO DROGINr rowu Kilometraż [km] Strona Długość [m]1 0+113,90 Prawa 50,002 0+654,4 P/L 70,003 0+738,8 P/L 56,004 0+822,3 P/L 23,005 1+386,80 P 50,006 1+393,80 L 50,007 1+505,10 P 50,008 1+601,90 L 50,009 1+606,50 P 50,0010 1+722,70 L 50,0011 1+785,20 L 45,0012 1+829,80 P/L 100,0013 2+271,9 L 20,00Razem: 664,00 Zestawienie rowów znajdujących się wzdłuż drogi:ROWY PRZYDROŻNE RÓWNOLEGŁE DO DROGINr rowu Początek Koniec Strona Długość [m]1 1+386,80 1+706,40 Lewa 319,60 2 1+753,80 1+808,70 Prawa 54,90 3 2+217,90 2+314,30 Prawa 96,40 Razem: 470,90Kształt poprzeczny rowu zgodnie z rys. 3.1 i 3.2. 5. Roboty drogowea) Roboty ziemneRoboty ziemne dla robót drogowych zostały wyliczone na podstawie przekrojów poprzecznych. Obejmują one niwelację istniejącej konstrukcji pod konstrukcję drogi leśnej, zjazdów, mijanek oraz wykonanie profilowania gruntu rodzimego po doprowadzeniu do wymaganych rzędnych. Bilans robót uwzględnia roboty ziemne po ściągnięciu humusu na śr. gł. 20 cm.Grunt przeznaczony na nasyp powinien charakteryzować się grupą nośności G1.Nie wyklucza się występowanie elementów infrastruktury podziemnej która nie została zidentyfikowana na etapie wykonywania mapy.Plantowanie powierzchni skarp i korony nasypów należy wykonać po ostatecznym ukształtowaniu nasypów i nadaniu projektowanych spadków i pochyleń poprzecznych.Dopuszcza się zagospodarowanie urobku bezpośrednio przy drodze w sposób niezakłócający istniejącego ukształtowania terenu. Nadmiar ponad rozplantowanie należy wywieźć.Bilans robót (zjazdy, mijanki, poszerzenia):Wykop 853,6 m3Nasyp 363,48 m3Rozplantowanie 490,12 m3W przypadku gdy grubość zalegającego materiału nienośnego np. humusu, będzie większa niż wskazania na kartach otworów to należy grunt ten wymienić lub ewentualnie doprowadzić do parametrów pozwalających na ułożenie konstrukcji poprzez wykonanie np. stabilizacji lub innego sposobu zaakceptowanego przez Inspektora nadzoru. Do wymiany należy użyć materiał pochodzący z nadmiaru wykopu jeśli jego parametry na to pozwolą (zakłada się że parametry gruntu rodzimego pozwolą na jego wbudowanie).Niektóre mijanki zlokalizowane są na istniejących zaniżeniach terenu co skutkować będzie koniecznością uzupełnienia tych zaniżeń materiałem zagęszczalnym pochodzącym z wykopu a w przypadku jego niedoboru z mat. dowiezionego. Koszt dowozu należy ująć w robotach ziemnych.b) Roboty nawierzchnioweNa całości drogi nawierzchni jezdni będzie wykonana z mieszanki kruszywa łamanego frakcji 0/31,5 mm wraz z zamiałowaniem, frakcją 0-4 do 0-8 mm.Poniżej przedstawiono konstrukcje drogi, zjazdów i mijanek występujące na długości projektowanej drogi leśnej.Zaprojektowano następującą konstrukcje:Projektowane warstwy konstrukcyjne jezdni drogi leśnej – na istn. podbudowie:? nawierzchnia z kruszywa frakcji 0/31,5 C90/3 gr. 10 cm ? w-wa wyrównująca z kruszywa frakcji 0/31,5 C90/3 gr. 5cm? wyprofilowane i zagęszczone podłoże – istn. nawierzchnia/podbudowaProjektowane warstwy konstrukcyjne jezdni drogi leśnej - poszerzenia, zjazdów, mijanek:? nawierzchnia z kruszywa frakcji 0/31,5 C90/3 gr. 10 cm ? w-wa wyrównująca z kruszywa frakcji 0/31,5 C90/3 gr. 5cm? podbudowa z kruszywa 0/63 C90/3 gr. po zagęszczeniu 25 cm? wyprofilowane i zagęszczone podłoże – grunt rodzimyProjektowane warstwy konstrukcyjne jezdni zjazdu z drogi gminnej :? nawierzchnia z kruszywa frakcji 0/31,5 C90/3 gr. 10 cm ? w-wa wyrównująca z kruszywa frakcji 0/31,5 C90/3 gr. 5cm? podbudowa z kruszywa 0/63 C90/3 gr. po zagęszczeniu 25 cm? wyprofilowane i zagęszczone podłoże – grunt rodzimyProjektowana nawierzchnia poboczy drogi leśnej:? w-wa materiału dającego się zagęści do Is >0,98? materiał pozostały po profilowaniu.Uwaga Warstwę nawierzchni pobocza dobrano przy założeniu że pobocze na całej szerokości nie stanowi obszaru po którym dopuszcza się ruch pojazdów oraz nie dopuszcza się najechania kołami jakiegokolwiek pojazdu w celu wyminięcia się z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwka.Podstawowe wielkości powierzchni i długości:• Długość konstrukcyjna projektowanego odcinka drogi 2+492,76 m• Długość rzeczywista (z odc. PKP) 2+484,10 m• Długość projektowanego odcinka drogi na terenie inwestora (LP) 2+369,2 m• Długość zjazdów 354,2 m• Szerokość jezdni podstawowa 3,50 m• Szerokość poboczy drogi leśnej 0,75 m• Szerokość mijanki 3,00 m• Długość mijanki 23 m• Skosy najazdowe 1: 7 21 m• Wyokrąglenia wjazdów i wyjazdów mijanki r=50,00m• Powierzchni jezdni drogi leśnej (droga, zjazdy, mijanki) 12 726,00 m2• Powierzchnia poszerzeń (ujęta w pow. Jezdni) 926 m2• Powierzchnia zjazdów (ujęta w pow. Jezdni) 1903 m2• Powierzchnia mijanek (ujęta w pow. Jezdni) 1677 m2• Powierzchnia poboczy drogi leśnej 3878 m2• Powierzchnia robót ok 1,7 ha• Powierzchnia jezdni zjazdu drogi gminnej 108,00 m2• Powierzchnia poboczy zjazdu drogi gminnej 26,00 m2ZESTAWIENIE ZJAZDÓWZJAZDYNr zjazdu Kilometraż [km] Długość [m] Strona Powierzchnia [m2]Zjazd nr 1 0+890,00 75,78 Lewa 260,07Zjazd nr 2 - DG 0+906,50 23,39 Prawa 81,06Zjazd nr 3 0+603,60 13,50 Lewa 49,16Zjazd nr 4 1+009,20 40,49 Prawa 270,98Zjazd nr 5 1+057,00 12,20 Lewa 68,49Zjazd nr 6 1+221,50 30,52 Prawa 197,69Zjazd nr 7 1+718,50 34,06 Lewa 200,70Zjazd nr 8 1+826,10 24,68 Prawa 119,10Zjazd nr 9 2+038,40 27,86 Prawa 165,11Zjazd nr 10 2+146,40 33,61 Lewa 208,54Zjazd nr 11 2+390,00 38,11 Prawa 282,59 Razem: 354,20 1903,49ZESTAWIENIE MIJANEKMIJANKIL.p. km [m] Strona Powierzchnia [m2]Mijanka nr 1 0+027,10 Prawa 118,93Mijanka nr 2 0+192,50 Prawa 130,17Mijanka nr 3 0+446,50 Lewa 131,77Mijanka nr 4 0+610,80 Prawa 131,40Mijanka nr 5 0+774,20 Lewa 131,63Mijanka nr 6 0+882,10 Lewa 99,31Mijanka nr 7 1+072,10 Lewa 106,26Mijanka nr 8 1+203,40 Prawa 100,65Mijanka nr 9 1+460,50 Prawa 132,14Mijanka nr 10 1+691,00 Lewa 99,27Mijanka nr 11 1+870,90 Prawa 132,33Mijanka nr 12 2+023,80 Lewa 131,47Mijanka nr 13 2+208,40 Prawa 131,70Mijanka nr 14 2+358,10 Prawa 99,56Razem: 1 676,59ZESTAWIENIE POSZERZEŃ NA ŁUKACH POSZERZENIANr poszerzenia Początek Koniec Strona Powierzchnia[m2]1 0+004,55 0+037,40 Prawa 51,422 0+255,99 0+279,91 Prawa 14,313 0+175,03 0+209,97 Prawa 88,44 0+583,65 0+670,63 Prawa 77,435 0+755,87 0+792,46 Lewa 266 0+877,80 0+912,60 Prawa 86,827 0+912,60 1+020,71 Prawa 68,678 1+020,71 1+137,17 Prawa 39,199 1+346,69 1+392,62 Lewa 21,0810 1+672,76 1+726,23 Lewa 76,0611 1+813,66 1+895,33 Lewa 95,9312 1+956,17 2+034,67 Prawa 42,8113 2+088,36 2+151,20 Prawa 25,6714 2+169,70 2+459,66 Lewa 212,37Razem: 926,166. Obiekty inżynierskieNa trasie planowanej przebudowy zaplanowano remont poprzez wymianę części przelotowych przepustów pod droga i pod zjazdami. Poniżej przedstawiano zestawienie planowanych do remontu przepustów. Ze względu na istniejącą infrastrukturę techniczną w podłożu, prace z nimi związane należy prowadzić pod nadzorem Gestora sieci z zachowaniem wszelkiej ostrożności.Beton do wykonania ścianek czołowych C 25/30, Stal A-II (18G2-b), minimalne otulenie to 50mm. Materiał na części przelotowe to rury PEHD o sztywności obwodowej Sn8. Obsypka przy przepustach cem. piaskowa 1:5 cement klasy CEM III 32,5 MPa.Poniżej przedstawiono zestawienie planowanych do remontu przepustów:PRZEPUSTY DO REMONTUNrprzepustu Kilometraż[km] Średnica[mm] Długość[m] Lokalizacja Materiał1 0+113,9 600 7,00 droga PEHD2 0+654,4 600 8,00 droga PEHD3 0+738,8 600 6,00 droga PEHD4 0+822,3 600 6,00 droga PEHD 5 1+386,8 600 6,00 droga PEHD 6 1+505,1 600 6,00 droga PEHD 7 1+606,5 600 6,00 droga PEHD 8 1+710,8 500 9,00 zjazd PEHD 9 1+785,2 600 6,00 droga PEHD 10 1+829,8 600 15,00 droga PEHD 11 2+271,9 600 7,00 droga PEHD Razem: 82,00 - - Przepusty fi 600 mm: 73,00 Przepusty fi 500 mm: 9,00 pe=0 op=1 opn=2 1 2 1 1 0 19 8 0 0 1 1 0 prn=2 2 2 6 6 1 6 2 1 own=3 1 1 1 1 1 1 1 1 0 0 1 pm=dział dział pd=działu działu mm=działy działy md=działów działów wan=zł wk=0.00 [STRONA TYT] na=PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ NR 80 dt=10.09.2024 ni=PGL LASY PAŃSTWOWE 1310NADLEŚNICTWO ZAWADZKIE1310ul. Strzelecka 6, 47-120 Zawadzkie1310tel./fax. +48 77 404 96 55 +48 77 404 96 611310e-mail: zawadzkie@katowice.lasy.gov.pl1310 nw= nb=ROBOTY DROGOWE nfh=CURSUS PROJEKT Marcin Ludwig1310Ul. Spokojna 14, 44-171 PŁAWNIOWICE1310tel. +48 602 555 630 1310www.cursusprojekt.pl e-mail: biuro@cursusprojekt.pl1310 nk=Marcin Ludwig   Kosztorysant kln= cpv=45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg cpv=45111213-4 Roboty w zakresie oczyszczania terenu cpv=45232452-5 Roboty odwadniające cpv=45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne cpv=45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg [STAŁE] [RMS ZEST 1] ty=M na=Materiały inne (Materiały)' 0 jm=% ce=0.00 cw=0.00 il=0 [RMS ZEST 2] ty=S na=Żuraw samochodowy 5-6·t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=12.122 [RMS ZEST 3] ty=M na=Piasek naturalny kopany 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=257.861 [RMS ZEST 4] ty=S na=Walec statyczny ciągniony ogumiony 6-10·t 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=0.28584 [RMS ZEST 5] ty=M na=Pręty okrągłe żebrowane skośnie do zbrojenia betonu fi 12-14 mm 0 jm=kg ce=0.00 cw=0.00 il=308 [RMS ZEST 6] ty=M na=Pospółka uziarnienie 0-31,5 mm 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=9.7662 [RMS ZEST 7] ty=S na=Ciągnik kołowy 37 kW (50 KM) (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=15.525 [RMS ZEST 8] ty=M na=Lepik asfaltowy stosowany na gorąco bez wypełniaczy 0 jm=kg ce=0.00 cw=0.00 il=187.6 [RMS ZEST 9] ty=S na=Spycharka gąsienicowa 74·kW (100·KM) (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=20.8893 [RMS ZEST 10] ty=R na=Robotnicy grupa II 0 jm=r-g ce=0.00 cw=0.00 il=353.282 [RMS ZEST 11] ty=S na=Samochód samowyładowczy do 5·t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=100.641 [RMS ZEST 12] ty=R na=Robotnicy grupa I 0 jm=r-g ce=0.00 cw=0.00 il=650.098 [RMS ZEST 13] ty=M na=Piasek - naturalny kopany (cena loco kopalnia) 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=6.3 [RMS ZEST 14] ty=S na=Koparka jednonaczyniowa na podwoziu gąsienicowym 0.40·m3 (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=4.3384 [RMS ZEST 15] ty=M na=Kruszywo łamane 0-63 mm (cena loco kopalnia) 0 jm=t ce=0.00 cw=0.00 il=2461.19 [RMS ZEST 16] ty=M na=Deski iglaste obrzynane klasa III, grubości 25·mm 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=0.86716 [RMS ZEST 17] ty=M na=Beton zwykły z kruszywa naturalnego C 20/25 (B 25) 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=17.388 [RMS ZEST 18] ty=S na=Samochód dostawczy do 0.9·t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=2.7 [RMS ZEST 19] ty=M na=Cement portlandzki CEM II/R lub N (wieloskładnikowy) CEM II/A-V 42,5, CEM II/B-V 42,5 - luzem 0 jm=t ce=0.00 cw=0.00 il=0.54075 [RMS ZEST 20] ty=M na=Rura przepustowa z PEHD 500 0 jm=m ce=0.00 cw=0.00 il=9.27 [RMS ZEST 21] ty=M na=Piasek 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=38.22 [RMS ZEST 22] ty=S na=Walec statyczny samojezdny 15·t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=424.7 [RMS ZEST 23] ty=S na=Żuraw samochodowy do 4·t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=6.565 [RMS ZEST 24] ty=M na=Słupki drewniane iglaste Fi·7-11 cm długości 2.0 m 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=0.522 [RMS ZEST 25] ty=S na=Równiarka samojezdna 74 kW (100·KM) (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=33.3696 [RMS ZEST 26] ty=S na=Koparka jednonaczyniowa na podwoziu gąsienicowym 0,40 m3 (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=26.1866 [RMS ZEST 27] ty=S na=Spycharka gąsienicowa 55kW (75KM) (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=15.168 [RMS ZEST 28] ty=S na=Walec wibracyjny samojezdny 13 t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=20.8046 [RMS ZEST 29] ty=M na=Iwentaryzacja geodezyjna 0 jm=km ce=0.00 cw=0.00 il=1.8 [RMS ZEST 30] ty=M na=Piasek - uziarnienie 0-2 mm (cena loco kopalnia) 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=7.33656 [RMS ZEST 31] ty=S na=Koparka jednonaczyniowa na podwoziu gąsienicowym 0,60 m3 (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=21.88 [RMS ZEST 32] ty=M na=Kliniec kamienny, 4-31,5 mm 0 jm=t ce=0.00 cw=0.00 il=90.285 [RMS ZEST 33] ty=M na=Woda z rurociągów 0 jm=m3 ce=0.00 cw=0.00 il=302.709 [RMS ZEST 34] ty=R na=Robotnicy 0 jm=r-g ce=0.00 cw=0.00 il=2768.79 [RMS ZEST 35] ty=M na=Miał kamienny łamany (kruszyny) 0 jm=t ce=0.00 cw=0.00 il=232.108 [RMS ZEST 36] ty=M na=Rura przepustowa z PEHD 600 0 jm=m ce=0.00 cw=0.00 il=50.47 [RMS ZEST 37] ty=S na=Walec statyczny samojezdny 10·t (1) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=84.266 [RMS ZEST 38] ty=S na=Przyczepa skrzyniowa 5 t 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=31.05 [RMS ZEST 39] ty=S na=Układarka mechaniczna szyn - kpl. (2) 0 jm=m-g ce=0.00 cw=0.00 il=127.4 [RMS ZEST 40] ty=M na=Kruszywo łamane, uziarnienie 0 - 31,5 mm 0 jm=t ce=0.00 cw=0.00 il=2037.25 [ELEMENT 1] na=ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE - CPV 45111200-0 id=2 nu=1 nsn= [POZYCJA] id=3 na=Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, trasa dróg w terenie pagórkowatym lub górskim, wraz z inwentaryzacją powykonawczą jm=km nu=1.1 nsn=D 01.01.01 op=0 ob=1.8 1.797 1 [PRZEDMIAR] wo=1.555000 1 2,476-0,921 droga główna wo=0.242000 1 0,242 [RMS 34] nz=105.000000 0 [RMS 24] nz=0.290000 0 [RMS 29] nz=1.000000 0 [RMS 18] nz=1.500000 0 [POZYCJA] id=4 na=Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) za pomocą spycharek, grubość warstwy do 15·cm jm=m2 nu=1.2 nsn=D 01.02.02 op=0 ob=3792 3792 1 [PRZEDMIAR] ko=humus rozplantować w bezpośrednim sąsiedztwie drogi w sposób nie zakłócający ukształtowania terenu wo=641.000000 1 641 poszerzenie istn jezdni wo=574.000000 1 574 poszerzenie na łuku wo=1064.000000 1 1064 mijanki wo=1513.000000 1 1513 zjazdy [RMS 34] nz=0.004900 0 [RMS 9] nz=0.002300 0 [POZYCJA] id=5 na=Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) za pomocą spycharek, dodatek za każde dalsze 5·cm grubości - do 20cm jm=m2 nu=1.3 nsn=D 01.02.02 op=0 ob=3792 3792 1 [PRZEDMIAR] ko=humus rozplantować w bezpośrednim sąsiedztwie drogi w sposób nie zakłócający ukształtowania terenu wo=641.000000 1 641 poszerzenie istn jezdni wo=574.000000 1 574 poszerzenie na łuku wo=1064.000000 1 1064 mijanki wo=1513.000000 1 1513 zjazdy [RMS 34] nz=0.001500 0 [RMS 9] nz=0.000700 0 [POZYCJA] id=6 na=Karczowanie pni koparką podsiębierną w gruntach o normalnej wilgotności, grunt kategorii III-IV, pnie średnicy 26-35·cm jm=szt nu=1.4 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=10 10 1 [PRZEDMIAR] ko=UWAGA podano orientacyjną ilość drzew. Cena za wykonanie tego zakresu robót powinna zawierać wykarczowanie wszystkich oni drzew kolidujących z przebudową. ko=pnie odciągnięte w głąb lasu wo=10.000000 1 10 [RMS 34] nz=0.131000 0 [RMS 31] nz=0.196000 0 [POZYCJA] id=7 na=Karczowanie pni koparką podsiębierną w gruntach o normalnej wilgotności, grunt kategorii III-IV, pnie średnicy 36-45·cm jm=szt nu=1.5 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=10 10 1 [PRZEDMIAR] ko=UWAGA podano orientacyjną ilość drzew. Cena za wykonanie tego zakresu robót powinna zawierać wykarczowanie wszystkich oni drzew kolidujących z przebudową. ko=pnie odciągnięte w głąb lasu wo=10.000000 1 10 [RMS 34] nz=0.201000 0 [RMS 31] nz=0.303000 0 [POZYCJA] id=8 na=Karczowanie pni koparką podsiębierną w gruntach o normalnej wilgotności, grunt kategorii III-IV, pnie średnicy 46-55·cm jm=szt nu=1.6 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=10 10 1 [PRZEDMIAR] ko=UWAGA podano orientacyjną ilość drzew. Cena za wykonanie tego zakresu robót powinna zawierać wykarczowanie wszystkich oni drzew kolidujących z przebudową. ko=pnie odciągnięte w głąb lasu wo=10.000000 1 10 [RMS 34] nz=0.276000 0 [RMS 31] nz=0.417000 0 [POZYCJA] id=9 na=Karczowanie pni koparką podsiębierną w gruntach o normalnej wilgotności, grunt kategorii III-IV, pnie średnicy 56-65·cm jm=szt nu=1.7 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=10 10 1 [PRZEDMIAR] ko=UWAGA podano orientacyjną ilość drzew. Cena za wykonanie tego zakresu robót powinna zawierać wykarczowanie wszystkich oni drzew kolidujących z przebudową. ko=pnie odciągnięte w głąb lasu wo=10.000000 1 10 [RMS 34] nz=0.370000 0 [RMS 31] nz=0.552000 0 [POZYCJA] id=10 na=Karczowanie pni koparką podsiębierną w gruntach o normalnej wilgotności, grunt kategorii III-IV, pnie średnicy 66-75·cm jm=szt nu=1.8 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=10 10 1 [PRZEDMIAR] ko=UWAGA podano orientacyjną ilość drzew. Cena za wykonanie tego zakresu robót powinna zawierać wykarczowanie wszystkich oni drzew kolidujących z przebudową. ko=pnie odciągnięte w głąb lasu wo=10.000000 1 10 [RMS 34] nz=0.468000 0 [RMS 31] nz=0.720000 0 -[POZYCJA] id=11 na=Mechaniczne frezowanie pniaków, pniaki Fi·36-45·cm - analogia pniaki do 100cm jm=szt nu= nsn=D 01.02.01 op=0 ob=25 25 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] wo=25.000000 1 25 [POZYCJA] id=12 na=Wywożenie pni i karpiny - ANALOGIA odciągnięcie w głąb lasu na odl. 5-10m jm=mp nu=1.9 nsn=D 01.02.01 op=0 ob=56.25 56.25 1 [PRZEDMIAR] ko=koszty oraz lokalizacja związana z zagospodarowaniem (wywozem) po stronie Wykonawcy - podano szacunkową odległość wo=56.250000 1 50*1,5*0,5*1,5 [RMS 34] nz=0.496000 0 [RMS 7] nz=0.276000 0 [RMS 38] nz=0.552000 0 [ELEMENT 1] na=ROBOTY ZIEMNE - CPV 45111200-0 id=13 nu=2 nsn= [POZYCJA] id=14 na=Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi, z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 2·km, koparka 0,40·m3, kategoria gruntu I-II - analogia jm=m3 nu=2.1 nsn=D 02.01.01 op=0 ob=500.7 500.7 1 [PRZEDMIAR] ko=grunt pochodzący z wykopu należy wykorzystać w przypadku gdy na trasie drogi odsłonięte będą grunty nienośne ze względu na dużą zawartość wody i cz. organicznych wo=128.200000 1 641*0,2 poszerzenie istn jezdni wo=114.800000 1 574*0,2 poszerzenie na łuku wo=106.400000 1 1064*0,1 mijanki wo=151.300000 1 1513*0,1 zjazdy [RMS 34] nz=0.146000 0 [RMS 26] nz=0.052300 0 [RMS 11] nz=0.201000 0 [POZYCJA] id=15 na=Formowanie i zagęszczanie nasypów z gruntu dowiezionego - Zakup Dowóz i zagęszczenie (wbudowanie) jm=m3 nu=2.2 nsn=D 02.03.01 op=0 ob=250.35 250.35 1 [PRZEDMIAR] ko=Materiał na nasyp należy dowieźć. W wycenie należy uwzględić zakup i dowóz materiału na nasyp. Objętość po zagęszczeniu wo=250.350000 1 500,70*0,5 około 50% wielkości wykopu [RMS 34] nz=0.070000 0 [RMS 3] nz=1.030000 0 [RMS 9] nz=0.038000 0 [RMS 28] nz=0.021000 0 [ELEMENT 1] na=PRZEPUSTY - CPV 45232452-5 id=16 nu=3 nsn= [POZYCJA] id=17 na=Wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami przedsiębiernymi na odkład, koparka 0,40·m3, grunt kategorii IV jm=m3 nu=3.1 nsn=D 06.02.01A op=0 ob=123.25 123.25 1 [PRZEDMIAR] wo=12.000000 1 6*(2,0*1) przepusty fi 500 wo=111.250000 1 44,5*(2,5*1) przepusty fi 600 [RMS 34] nz=0.117000 0 [RMS 14] nz=0.035200 0 [POZYCJA] id=18 na=Rozebranie przepustów rurowych, rury Fi·50·cm jm=m nu=3.2 nsn=D 01.02.04 op=0 ob=6 6 1 [PRZEDMIAR] wo=6.000000 1 6 [RMS 10] nz=1.950000 0 [RMS 23] nz=0.130000 0 [POZYCJA] id=19 na=Rozebranie przepustów rurowych, rury Fi·60·cm jm=m nu=3.3 nsn=D 01.02.04 op=0 ob=44.5 44.5 1 [PRZEDMIAR] wo=44.500000 1 44,5 [RMS 10] nz=2.570000 0 [RMS 23] nz=0.130000 0 [POZYCJA] id=20 na=Przepusty rurowe pod zjazdami, ławy fundamentowe z kruszywa 0/63,0 jm=m3 nu=3.4 nsn=D 06.02.01A op=0 ob=7.94 7.94 1 [PRZEDMIAR] wo=1.080000 1 9*0,6*0,2 przepusty fi 500 wo=6.860000 1 49*0,7*0,2 przepusty fi 600 [RMS 34] nz=14.300000 0 [RMS 16] nz=0.014000 0 [RMS 6] nz=1.230000 0 [RMS 33] nz=0.150000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [POZYCJA] id=21 na=Warstwy podsypkowe, podsypka piaskowa, zagęszczanie mechaniczne, po zagęszczeniu 5·cm - podsypka 15cm jm=m2 nu=3.5 nsn=D 04.02.01 op=0 ob=39.7 39.7 1 krn=3 [PRZEDMIAR] wo=5.400000 1 9*0,6 przepusty fi 500 wo=34.300000 1 49*0,7 przepusty fi 600 [RMS 34] nz=0.048100 0 [RMS 30] nz=0.061600 0 [RMS 33] nz=0.003000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 4] nz=0.002400 0 [POZYCJA] id=22 na=Przepusty rurowe pod zjazdami, rury karbowane PEHD Fi 50cm jm=m nu=3.6 nsn=D 06.02.01A op=0 ob=9 9 1 [PRZEDMIAR] wo=9.000000 1 9 przepusty fi 500 [RMS 34] nz=0.750000 0 [RMS 20] nz=1.030000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 2] nz=0.209000 0 [POZYCJA] id=23 na=Przepusty rurowe pod zjazdami, rury karbowane PEHD Fi 60cm jm=m nu=3.7 nsn=D 06.02.01A op=0 ob=49 49 1 [PRZEDMIAR] wo=49.000000 1 49 przepusty fi 600 [RMS 34] nz=0.750000 0 [RMS 36] nz=1.030000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 2] nz=0.209000 0 [POZYCJA] id=24 na=Zasypywanie wykopów ze skarpami, z przerzutem na odległość do 3·m, z zagęszczaniem, kategoria gruntu IV jm=m3 nu=3.8 nsn=D 06.02.01A op=0 ob=114.2 114.197 1 [PRZEDMIAR] wo=18.837504 1 9*(2,5*1)-9*(3,14*0,36*0,36) przepusty fi 500 wo=95.359096 1 49*(2,5*1)-49*(3,14*0,42*0,42) przepusty fi 600 [RMS 34] nz=1.400000 0 [POZYCJA] id=25 na=Przepusty rurowe pod zjazdami, ścianki czołowe dla rur Fi 80, Fi 60 i Fi 50 cm - ścianki 1,84x2,70x0,25 oraz pręty sprężające 2x fi14, wraz ze zbrojeniem konstrukcyjnym siatkami fi12 o boku oczka 200x200mm. jm=szt nu=3.9 nsn=D 06.02.01A op=0 ob=14 14 1 [PRZEDMIAR] ko=W WYCENIE UWZGLĘDNIĆ ZBROJENIE KONSTRUKCYJNE - 2x siatka 20x20cm pręty fi 12 ko=ścinki przepustu sprężone prętami 2fi 14, zabezpieczonymi przed korozją, długość zgodna z długością przepustu + 1m. Dla przepustów dłuższych niż 6m ługości zgodnie z warunami w terenie. wo=2.000000 1 1*2 fi 500 wo=12.000000 1 6*2 fi 600 [RMS 34] nz=15.000000 0 [RMS 17] nz=1.242000 0 [RMS 16] nz=0.054000 0 [RMS 8] nz=13.400000 0 [RMS 33] nz=0.160000 0 [RMS 5] nz=22.000000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [POZYCJA] id=26 na=Podsypka z piasku stabilizowanego cementem - Analogia zabezpieczenie wlotu wylotu obsypką cem piaskową 1:3 jm=m3 nu=3.10 nsn=D-06.02.01A op=0 ob=5.25 5.25 1 [PRZEDMIAR] wo=5.250000 1 7*2*7,5*0,05 obrobienie wlotów/wylotów przepustów gr. podsypki 5cm powierzchnia A-7,5m2 [MNOŻNIKI RMS] wr=0.955 0.955 [RMS 34] nz=4.050000 0 [RMS 19] nz=0.103000 0 [RMS 13] nz=1.200000 0 [RMS 1] nz=2.000000 0 op=M [POZYCJA] id=27 na=Oczyszczanie rowu z namułu, z wyprofilowaniem skarp, grubość namułu 30·cm - ANALOGIA rowy odpływowe i rowy w ciągu drogi odmulenie/oczyszczenie/odtworzenie jm=m nu=3.11 nsn=D 06.04.01 op=0 ob=936 936 1 [PRZEDMIAR] ko=Rowy poprzeczne dochodzące do drogi oraz rowy przy drodze- cześciowe odtworzenie wo=471.000000 1 471 przydrożne wo=465.000000 1 465 poprzeczne [RMS 12] nz=0.537000 0 [ELEMENT 1] na=PODBUDOWA POSZERZENIA JEZDNI ISTNIEJĄCEJ - CPV 45233220-7 id=28 nu=4 nsn= [POZYCJA] id=29 na=Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu II-VI, walec wibracyjny jm=m2 nu=4.1 nsn=D 04.01.01B op=0 ob=641 641 1 [PRZEDMIAR] wo=641.000000 1 641 poszerzenie istn podbudowy drogi [RMS 34] nz=0.002200 0 [RMS 33] nz=0.004600 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 25] nz=0.004100 0 [RMS 27] nz=0.004000 0 [RMS 28] nz=0.004100 0 [POZYCJA] id=30 na=Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa dolna, po zagęszczeniu 25·cm - analogia kruszywo 0/63 jm=m2 nu=4.2 nsn=D 04.04.02 op=0 ob=641 641 1 [PRZEDMIAR] wo=641.000000 1 641 poszerzenie istn podbudowy drogi [RMS 34] nz=0.035400 0 [RMS 15] nz=0.530000 0 [RMS 33] nz=0.025000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 25] nz=0.004700 0 [RMS 22] nz=0.051700 0 [ELEMENT 1] na=PODBUDOWA POSZERZENIA JEZDNI NA ŁUKU - CPV 45233220-7 id=31 nu=5 nsn= [POZYCJA] id=32 na=Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu II-VI, walec wibracyjny jm=m2 nu=5.1 nsn=D 04.01.01B op=0 ob=574 574 1 [PRZEDMIAR] wo=574.000000 1 574 poszerzenie na łuku podbudowy drogi [RMS 34] nz=0.002200 0 [RMS 33] nz=0.004600 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 25] nz=0.004100 0 [RMS 27] nz=0.004000 0 [RMS 28] nz=0.004100 0 [POZYCJA] id=33 na=Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa dolna, po zagęszczeniu 25·cm - analogia kruszywo 0/63 jm=m2 nu=5.2 nsn=D 04.04.02 op=0 ob=574 574 1 [PRZEDMIAR] wo=574.000000 1 574 poszerzenie na łuku podbudowy drogi [RMS 34] nz=0.035400 0 [RMS 15] nz=0.530000 0 [RMS 33] nz=0.025000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 25] nz=0.004700 0 [RMS 22] nz=0.051700 0 [ELEMENT 1] na=PODBUDOWA NAWIERZCHNI ZJAZDÓW - CPV 45233220-7 id=34 nu=6 nsn= [POZYCJA] id=35 na=Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu II-VI, walec wibracyjny jm=m2 nu=6.1 nsn=D 04.01.01B op=0 ob=1513 1513 1 [PRZEDMIAR] wo=1513.000000 1 1513 zjazdy [RMS 34] nz=0.002200 0 [RMS 33] nz=0.004600 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 25] nz=0.004100 0 [RMS 27] nz=0.004000 0 [RMS 28] nz=0.004100 0 [POZYCJA] id=36 na=Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa dolna, po zagęszczeniu 25·cm - analogia kruszywo 0/63 jm=m2 nu=6.2 nsn=D 04.04.02 op=0 ob=1513 1513 1 [PRZEDMIAR] wo=1513.000000 1 1513 zjazdy [RMS 34] nz=0.035400 0 [RMS 15] nz=0.530000 0 [RMS 33] nz=0.025000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 25] nz=0.004700 0 [RMS 22] nz=0.051700 0 [ELEMENT 1] na=PODBUDOWA NAWIERZCHNI MIJANKI - CPV 45233220-7 id=37 nu=7 nsn= [POZYCJA] id=38 na=Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu II-VI, walec wibracyjny jm=m2 nu=7.1 nsn=D 04.01.01B op=0 ob=1064 1064 1 [PRZEDMIAR] wo=1064.000000 1 1064 mijanki [RMS 34] nz=0.002200 0 [RMS 33] nz=0.004600 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 25] nz=0.004100 0 [RMS 27] nz=0.004000 0 [RMS 28] nz=0.004100 0 [POZYCJA] id=39 na=Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa dolna, po zagęszczeniu 25·cm - analogia kruszywo 0/63 jm=m2 nu=7.2 nsn=D 04.04.02 op=0 ob=1064 1064 1 [PRZEDMIAR] wo=1064.000000 1 1064 mijanki [RMS 34] nz=0.035400 0 [RMS 15] nz=0.530000 0 [RMS 33] nz=0.025000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 25] nz=0.004700 0 [RMS 22] nz=0.051700 0 [ELEMENT 1] na=NAWIERZCHNIA (DROGA, ZJAZDY, MIJANKI) - CPV 45233220-7 id=40 nu=8 nsn= [POZYCJA] id=41 na=Wyrównanie istniejącej podbudowy, tłuczniem sortowanym, zagęszczenie mechaniczne, średnia grubość warstwy po zagęszczeniu do 10·cm - w-wa wyrównująca 5cm jm=m3 nu=8.1 nsn=D 04.08.05 op=0 ob=300.95 300.95 1 [PRZEDMIAR] wo=429.800000 1 8596*0,05 pow jezdni łącznie wo=-53.200000 1 -1064*0,05 mijanki (-) wo=-75.650000 1 -1513*0,05 zjazdy (-) [MNOŻNIKI RMS] wr=0.5 0.5 [RMS 12] nz=0.980000 0 [RMS 10] nz=1.510000 0 [RMS 32] nz=0.300000 0 [RMS 35] nz=0.180000 0 [RMS 15] nz=1.500000 0 [RMS 33] nz=0.250000 0 [RMS 1] nz=0.500000 0 op=M [RMS 37] nz=0.280000 0 [POZYCJA] id=42 na=Nawierzchnie z kruszywa łamanego, po uwałowaniu 10·cm kruszywo 0/31,5 wraz z warstwą zamykającą z kruszywa (miału granitowego frakcji 0-4 do 0-8) jm=m2 nu=8.2 nsn=D 05.02.01 op=0 ob=8596 8596 1 [PRZEDMIAR] wo=8596.000000 1 8596 pow jezdni łącznie [RMS 34] nz=0.170000 0 [RMS 40] nz=0.237000 0 [RMS 35] nz=0.020700 0 [RMS 33] nz=0.010000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 22] nz=0.026600 0 [ELEMENT 1] na=PRACE WYKOŃCZENIOWE - CPV 45400000-1 id=43 nu=9 nsn= [POZYCJA] id=44 na=Ręczne plantowanie powierzchni gruntu rodzimego, kategoria gruntu I-III jm=m2 nu=9.1 nsn=D 06.03.01a op=0 ob=2896 2896 1 [PRZEDMIAR] ko=plantowanie pozostałości urobku robót związanych z korytowaniem lub robotach ziemnych na szerokosci min. 1,0m obustronnie na dł, drogi wo=2896.000000 1 2*1,0*(2369-921) droga [RMS 34] nz=0.085000 0 [POZYCJA] id=45 na=Naprawy dróg gruntowych oraz plantowanie poboczy, wyrównywanie z zagęszczeniem - ANALOGIA pobocza materiału dowiezionego jm=m3 nu=9.2 nsn=D 06.03.01 op=0 ob=254.8 254.8 1 [PRZEDMIAR] ko=materiał nasypowy np mieszanka kruszyw i piasku, zagęszczenie min Is-0,98 wo=254.800000 1 (2548)*0,10 średnio na gł. ok 10cm - pobocza 0,75 [RMS 34] nz=0.020000 0 [RMS 33] nz=0.100000 0 [RMS 21] nz=0.150000 0 [RMS 1] nz=0.200000 0 op=M [RMS 39] nz=0.500000 0 -[ELEMENT 1] na=ZJAZD Z Drogi Gminnej id=46 nu= nsn= stn=-1 0 -[POZYCJA] id=47 na=Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) za pomocą spycharek, grubość warstwy do 15·cm jm=m2 nu= nsn=D 01.02.02 op=0 ob=26 26 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] ko=humus rozplantować w bezpośrednim sąsiedztwie drogi w sposób nie zakłócający ukształtowania terenu wo=26.000000 1 26 zjazd DG -[POZYCJA] id=48 na=Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) za pomocą spycharek, dodatek za każde dalsze 5·cm grubości - do 20cm jm=m2 nu= nsn=D 01.02.02 op=0 ob=26 26 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] ko=humus rozplantować w bezpośrednim sąsiedztwie drogi w sposób nie zakłócający ukształtowania terenu wo=26.000000 1 26 zjazd DG -[POZYCJA] id=49 na=Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi, z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 2·km, koparka 0,40·m3, kategoria gruntu I-II - analogia jm=m3 nu= nsn=D 02.01.01 op=0 ob=13.4 13.4 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] ko=grunt pochodzący z wykopu należy wykorzystać w przypadku gdy na trasie drogi odsłonięte będą grunty nienośne ze względu na dużą zawartość wody i cz. organicznych wo=13.400000 1 (108+26)*0,1 zjazd DG -[POZYCJA] id=50 na=Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu II-VI, walec wibracyjny jm=m2 nu= nsn=D 04.01.01B op=0 ob=134 134 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] wo=134.000000 1 108+26 zjazd DG -[POZYCJA] id=51 na=Podbudowy z kruszyw łamanych, warstwa dolna, po zagęszczeniu 25·cm - analogia kruszywo 0/63 jm=m2 nu= nsn=D 04.04.02 op=0 ob=112.6 112.6 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] wo=112.600000 1 108+2*0,1*23 zjazd DG -[POZYCJA] id=52 na=Nawierzchnie z kruszywa łamanego, po uwałowaniu 10·cm kruszywo 0/31,5 wraz z warstwą zamykającą z kruszywa (miału granitowego frakcji 0-4 do 0-8) jm=m2 nu= nsn=D 05.02.01 op=0 ob=108 108 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] wo=108.000000 1 108 zjazd DG -[POZYCJA] id=53 na=Naprawy dróg gruntowych oraz plantowanie poboczy, wyrównywanie z zagęszczeniem - ANALOGIA pobocza z gruntu rodzimego jm=m3 nu= nsn=D 06.03.01 op=0 ob=2.6 2.6 1 stn=-1 0 [PRZEDMIAR] ko=materiał nasypowy np mieszanka kruszyw i piasku, zagęszczenie min Is-0,98 wo=2.600000 1 26*0,10 zjazd DG. średnio na gł. ok 10cm - pobocza 0,75