Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z realizacją czynności kontrolno – rozpoznawczych
Klauzula informacyjna dot. przeprowadzenia czynność kontrolno-rozpoznawczych (zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej( t..j. Dz. U. z 2020 r.poz. 1123, 1610,2112ze zm.).
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (zwanego dalej Rozporządzeniem) informujemy, że:
- Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą w Makowie Mazowieckim, przy ul. Moniuszki 6A, 06-200 Maków Mazowiecki, Tel. 29 71717150 , adres poczty mailowej: makow@mazowze.straz.pl
- Dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Makowie Mazowieckim wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się z wykorzystaniem poczty elektronicznej pisząc maila na adres: ochrona.danych@mazowsze.straz.pl. lub na adres pocztowy: 02-672 Warszawa ul. Domaniewska 40.
- Celem zbierania i przetwarzania Pani/Pana danych osobowych będzie realizacja zadań ustawowych organu Państwowej Straży Pożarnej na podstawie art. 1 ust 2 pkt 1 i 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej ( t.j. Dz. U. z 2020 r.poz. 1123, 1610,2112ze zm.):
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych, mających na celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz obowiązku w zakresie sprawowania władzy publicznej, ciążącego na administratorze, zgodnie z art. 6 ust 1 lit. c) i e) Rozporządzenia.
- Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych są podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające, realizujące usługi na rzecz administratora, np. w zakresie fizycznego wybrakowania i zniszczenia dokumentacji. Administrator przetwarza dane osobowe także w ramach współadministrowania podczas przetwarzania danych osobowych. Zasadnicza treść uzgodnień współadministratorów publikowana jest na ich stronach internetowych i umieszczona w siedzibie Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres czasu zgodny z przepisami wynikającymi z przepisów prawa dotyczących archiwizacji, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzaniawskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe mogą zostać zniszczone po upływie od 1 roku do 50 lat, zależnie od kategorii archiwalnej. Wymagania dotyczące archiwizacji reguluje zarządzenie nr 21 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla Państwowej Straży Pożarnej.
- Posiada Pani/Pan prawo:
- żądania dostępu do treści swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- usunięcia danych, przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody;w pozostałych przypadkach, w których Organ PSP przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji,
- ograniczenia przetwarzania swoich danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Organ PSPposiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa.
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uzna Pani/Pan że przetwarzanie narusza zapisy Rozporządzenia (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl ),
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym w celu realizacji zadań, o których mowa w pkt 3. Jest Pani/Pan zobowiązany do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie zastosowanie sankcji, określonych w przepisach prawa, w szczególności w kodeksie karnym.
- Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 15.11.2024 08:39 st. kpt. Bartosz Kołodziejski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. bryg. Michał Kacprzycki
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z realizacją czynności kontrolno – rozpoznawczych | 1.0 | 15.11.2024 08:39 st. kpt. Bartosz Kołodziejski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP