W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych

Status Status: Trwa ocena wniosków

Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS),

Priorytet 1 Umiejętności,

Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym

Celem naboru konkurencyjnego jest wsparcie rozwoju oferty uczelni w zakresie uczenia się dorosłych, obejmujące działania zmierzające do dostosowania kwalifikacji lub kompetencji osób dorosłych do potrzeb i oczekiwań pracodawców i rynku pracy.

    • Uczelnie
  • Dofinansowanie mogą otrzymać projekty wspierające ideę uczenia się przez całe życie, obejmujące działania mające na celu dostosowanie kwalifikacji lub kompetencji osób dorosłych do potrzeb i oczekiwań pracodawców i rynku pracy – przekwalifikowania się (reskilling), wypełnienia luk w umiejętnościach (skills gap).  

  • Projekt powinien zakładać opracowanie programów i realizację działań dydaktycznych, np. kursów, szkoleń, warsztatów, które prowadzą do uzyskania kwalifikacji lub podniesienia przez uczestników projektu kompetencji, w tym zawodowych, dopasowanych do oczekiwań pracodawców. Wsparciem objęte może być również uruchamianie i realizacja kształcenia specjalistycznego na 5. poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK).

  • Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

  • Partnerstwo w naborze nie jest wymagane.

    ION dopuszcza konstrukcję projektu partnerskiego, o którym mowa w art. 39 ustawy wdrożeniowej. Nie istnieją formalne ograniczenia co do charakteru prawnego i organizacyjnego partnera – może to być dowolna jednostka, o ile została wybrana w sposób spełniający wymogi, o których mowa w art. 39 ustawy wdrożeniowej. Sposób i tryb wyboru partnera musi być opisany we wniosku. ION dopuszcza realizację projektu również w partnerstwie z inną uczelnią.

    Realizacja projektu w partnerstwie musi mieć swoje uzasadnienie merytoryczne – tzn. dzięki współpracy podmiotów powstanie wartość dodana, niemożliwa do osiągnięcia w przypadku działań podejmowanych indywidualnie lub poprzez zlecanie działań podmiotom zewnętrznym wobec wnioskodawcy. Zasadność realizacji projektu w partnerstwie będzie podlegała ocenie merytorycznej, w związku z powyższym uznanie realizacji projektu w partnerstwie za bezzasadne lub niewłaściwe będzie skutkowało obniżoną punktacją na ocenie merytorycznej wniosku.

  • 100 000 000,00 zł

  • Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania wynosi 97% wartości projektu. Wymagany jest wkład własny – minimum 3% wartości wydatków kwalifikowalnych projektu.

  • Data ogłoszenia: 22 sierpnia 2023 r.

    Rozpoczęcie naboru wniosków: 30 sierpnia 2023 r.

    Zakończenie naboru wniosków: 22 grudnia 2023 r.

    Przewidywany termin zatwierdzenia wyników oceny projektów – czerwiec 2024 r.

  • Wnioskodawca składa wniosek wyłącznie za pośrednictwem SOWA EFS

    Link do systemu https://sowa2021.efs.gov.pl/login – możliwość składania wniosków od 30 sierpnia 2023 r.

  • Ocena projektu prowadzona jest w zakresie spełnienia kryteriów wyboru projektów, stanowiących Załącznik nr 1 do Regulaminu wyboru projektów  „Kryteria wyboru projektów”.

    Procedura oceny składa się z następujących etapów:

    • pierwszy etap oceny merytorycznej w zakresie kryteriów merytorycznych 0-1,
    • drugi etap oceny merytorycznej w zakresie kryteriów dostępu i kryteriów horyzontalnych,
    • trzeci etap oceny merytorycznej w zakresie kryteriów merytorycznych punktowych i kryteriów premiujących;
    • etap negocjacji (jeśli oceniający stwierdzą, że projekty wymagają skierowania do tego etapu).
  • Pytania uczestników Info Day w dniu 3 października 2023 r.

    1. Zał. 1 – kryteria wyboru – kryterium dostępu nr 5 Łączna wartość wydatków określonych we wniosku o dofinansowanie, przeznaczonych na usługi zlecane podmiotom zewnętrznym, nie przekracza 30% kwoty kosztów bezpośrednich projektu. […] Do limitu 30% nie będą wliczane wynagrodzenia osób na stałe współpracujących z wnioskodawcą, zaangażowanych na podstawie umów cywilno-prawnych. Pytanie dot. realizacji, ale odpowiedź ma kluczowy wpływ na budżet: Rozumiem, że jedyną formą wynagrodzenia w takim przypadku jest podpisanie kolejnej umowy zlecenie (na przeprowadzenie szkolenia w projekcie). W jaki sposób w tym przypadku mamy wyłonić wykonawcę? Czy będzie obowiązkowe przeprowadzenie zapytania ofertowego? W takim przypadku warunkiem dostępu powinna być współpraca z beneficjentem. Czy będzie to poprawne i zgodne z zasadami realizacji projektów?
    2. Czy w przypadku osób współpracujących z uczelnią na podstawie umów cp, w przypadku zaangażowania ich do projektu i zwolnionych z limitu 30%, beneficjent będzie zobowiązany wyłonić je w procedurze zasady konkurencyjnej w przypadku, gdy wartość umowy cp przekroczy kwotę 50 tys. zł?

    Odp. Forma wynagrodzenia zależy o wewnętrznych uregulowań obowiązujących na uczelni. Jeśli jedynym możliwym rozwiązaniem jest stosunek cywilno-prawny, do wyboru wykonawcy zamówienia, zastosowanie mają zapisy podrozdziału 3.2. Zasada konkurencyjności w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 oraz rozdziału 1.9 Dokonywanie zamówień w ramach projektu w Zasadach finansowania programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.

    1. Czy jest możliwość stworzenia kursów np. j. angielskiego, rachunkowości w ramach 5 rany kwalifikacji? Zakładając oczywiście, że będzie to wynikało to z przeprowadzonej diagnozy?

    Odp. Jeśli potrzeba kursów o tej tematyce będzie wynikała z przeprowadzonej diagnozy, można wnioskować o środki na taki cel.

    1. Co jeśli są to osoby współpracujące z partnerem projektu – org pracodawców?

    Odp. Rozumiemy, że pytanie dotyczy limitu 30% kwoty kosztów bezpośrednich na zlecenie prowadzenia działań merytorycznych. Wynagrodzenie przedstawicieli organizacji pracodawców za udział w opracowaniu programów czy prowadzenia zajęć będzie wliczało się w przedmiotowy limit.

    1. Czy w projekcie partnerem może być Gmina Miejska, klaster lub jednostka otoczenia biznesowego np. Park Technologiczny?
    2. Czy Partnerem w projekcie może być podmiot zrzeszający jednostki samorządu terytorialnego jako podmiot zrzeszający pracodawców?

    Odp. Nie ma ograniczeń, co do podmiotów, które mogą stać się partnerami projektowymi. Istotne jest wskazanie we wniosku założeń takiego partnerstwa i jego wartości dodanej.

     

     

    1. Czy uczestnikami projektu mogą być studenci?
    2. Czy uczestnikiem projektu może być student/studentka uczelni, w której realizowany będzie projekt?
    3. Czy w grupie docelowej mogą być studenci uczelni wnioskującej?
    4. W regulaminie mowa o "niestandardowym odbiorcy szkolnictwa wyższego" – czy oznacza to, że takim odbiorcą projektu nie może być standardowy student?
    5. Czy w kursach mogą uczestniczyć pracownicy wnioskodawcy?

    Odp. Wsparcie przygotowywane przez wnioskodawcę w ramach projektu nie może być bezpośrednio skierowane do studentów czy kadry danej uczelni. Oferta ma mieć charakter otwarty. Nie ma zatem przeciwwskazań, by student czy przedstawiciel kadry skorzystał z oferowanej formy wsparcia jako tzw. osoba „ z ulicy”.

    1. Czy do limitu 30% wlicza się proces walidacji (koszty egzaminów kwalifikacyjnych)
      i certyfikacji?

    Odp. Nie. Jeśli pytanie dotyczy wyłącznie kosztów walidacji (przy założeniu realizacji np. szkoleń certyfikowanych przez Beneficjenta/Partnera) - tego typu koszty nie będą wliczane do limitu.

    1. Czy w ramach projektu można realizować kursy języka polskiego z przeznaczeniem dla obywateli państw trzecich?

    Odp. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wymaga ono doprecyzowania, jaki miałby być cel prowadzenia takiego kształcenia w kontekście potrzeb polskiej gospodarki.

    1. Czy jest limit finansowy na jeden wniosek?
    2. Czas trwania projektu – jakie są graniczne daty dla realizacji projektu?
    3. Czy jest ograniczenie czasowe projektu? Czy może on trwać nawet 5 lat tj. do 31.12.2029 r.?

    Odp. Nie została określona ani minimalna ani maksymalna wartość projektu, podobnie jak minimalny czy maksymalny okres trwania projektu. Racjonalność budżetu, ale również okres realizacji projektu będą przedmiotem weryfikacji przez ekspertów podczas oceny merytorycznej.

    1. Jaką należy przyjąć stawkę godzinową za prowadzenie szkoleń, warsztatów, kursów przez pracowników własnych?

    Odp. Stawki mogą określać uregulowania wewnętrzne wnioskodawcy. Jeśli nie ma takich uregulowań, należy w tym zakresie zbadać rynek.

    1. Czy pracownik naukowy może w ramach programu otrzymać fundusze na staż oraz na szkolenie i egzamin specjalistyczny w innej jednostce, aby podwyższyć swoje kwalifikacje i móc przekazywać wiedzę podczas prowadzonych zajęć? Jeśli tak, to jakie są to widełki kwotowe?

    Odp. Ten nabór nie jest dedykowany podnoszeniu kompetencji czy kwalifikacji kadry prowadzącej zajęcia.

    1. Czy jeśli uczestnikami projektu będą pracownicy np. MŚP. to będziemy zobowiązani badać status przedsiębiorstwa pod kątem udzielania pomocy publicznej i potem wystawiać zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis?
    2. Czy szkolenia mogą mieć formę zamkniętą (np. dla zainteresowanych pracowników z jednej firmy) czy muszą to być szkolenia otwarte?

    Odp. Należy pamiętać, że oferowane formy wsparcia nie mogą mieć charakteru zamkniętego, tj. wnioskodawca nie może prowadzić szkolenia czy kursu na zamówienie konkretnej firmy.

    1. Czy w ramach projektu możliwe jest finansowanie stworzenia (w tym zakup serwerów) platformy dla e-kursów (z zachowaniem zasad dotyczących cross-finansingu)? Czy wówczas w okresie trwałości projektu od użytkowników można pobierać opłaty za uczestnictwo w kursach (np. na pokrycie kosztów utrzymania platformy)?

    Odp. Jeśli wnioskodawca nie dysponuje taką platformą a jest ona niezbędna do prowadzenia założonych kursów, to można taki koszt przewidzieć w projekcie, a następnie utrzymać jej funkcjonowanie po zakończeniu realizacji projektu. Źródła finansowania utrzymania platformy po zakończeniu projektu są dowolne.

    1. Czy uczestnikami projektu mogą być osoby bezrobotne, zarejestrowane w Urzędzie Pracy?

    Odp. Nie ma ograniczeń w tym zakresie.

    1. Czy w projekcie mogą brać udział osoby z zagranicy?

    Odp. Należy pamiętać, że wsparcie ma służyć rozwojowi polskiej gospodarki. Pozostaje zatem pytanie, jak wsparcie osób z zagranicy miałoby mieć na to wpływ.

    1. Czy zakwaterowanie/dojazd mogą być ujęte w kosztach?

    Odp. Nie, takie koszty uznaje się za nieracjonalne.

    1. Proszę o określenie, kto stanowi grupę docelową. Wiadomo, ze są to osoby w wieku 18-64, ale jakie konkretnie grupy osób? Czy mogą być to pracownicy administracyjni uczelni, kadra dydaktyczna, studenci uczelni, osoby z zewnątrz niezwiązani z uczelnią?

    Odp. Grupa docelowa została określona w kryterium dostępu nr 2.

    1. Czy jedną z form wsparcia mogą być studia podyplomowe dla uczestników projektu?

    Odp. Nie, studia podyplomowe nie mogą być opracowywane i wdrażane w projekcie.

    1. Czy można wspierać się narzędziami badawczymi (np. testami psychologicznymi) w celu rzetelnego pogrupowania uczestników projektu do odpowiednich warsztatów/szkoleń i zapewnić trwałość rezultatów (poprzez dopasowanie zidentyfikowanych potencjałów). 2. Czy są jakieś specjalne uregulowania w stosunku do takich narzędzi?

    Odp. Należy zwrócić uwagę, że w przypadku tego naboru to uczelnia wychodzi z gotową ofertą na zewnątrz a nie dostosowuje wsparcie do indywidualnych potrzeb uczestników. Oferta nakierowana na uzyskanie konkretnych kwalifikacji lub podniesienie kompetencji, oparta będzie o diagnozę przeprowadzoną przez wnioskodawcę lub aktualne dostępne analizy lub strategie lub opracowania dotyczące luk kompetencyjnych w odniesieniu do potrzeb rynku pracy i gospodarki.

    1. W nawiązaniu do regulaminu paragraf 25 Prawa autorskie czy materiały/kursy stworzone i finansowane w ramach projektu będą mogły być wykorzystane przez Uczelnię do komercyjnej sprzedaży po zakończeniu i rozliczeniu projektu? Jak w praktyce ma wyglądać licencja otwarta i dostęp osób trzecich nie uczestniczących w projekcie do materiałów i kursów tworzonych w ramach projektu.
    2. Jak kwestie licencyjne NCBR mają się do dozwolonego użytku edukacyjnego?

    Odp. Po zakończeniu realizacji projektu uczelnia może kontynuować prowadzenie kursów/szkoleń w formie komercyjnej.

    Jeśli zaś chodzi o kwestię otwartej licencji, to w świetle postanowień wzoru umowy o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (rozdział Prawa autorskie), stanowiącego jeden z załączników do regulaminów wyboru projektów, Instytucja Pośrednicząca co do zasady określa jako docelową licencję CC 4.0 – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych.

    Jednocześnie informujemy, że na etapie zawierania umowy (lub też po jej zawarciu), Instytucja Pośrednicząca zastrzega sobie możliwość określenia innego rodzaju licencji CC, biorąc pod uwagę indywidualny cel danego projektu oraz uwzględniając planowane przez beneficjenta rodzaje utworów do wytworzenia

    1. Czy koszt dot. wynajmu sal na szkolenia/kursy/inne działania realizowane w projekcie będzie kosztem kwalifikowalnym?

    Odp. Koszt wynajmu czy użytkowania sal może być kosztem kwalifikowalnym w projekcie. Stanowi on jednak w projekcie tzw. wkład własny (w przypadku sal beneficjenta).

    1. Proszę o potwierdzenie, że za wkład własny niefinansowy może być poniesiony w formie dostępności sal na potrzeby projektu

    Odp. Tak, udostępnienie własnych sal w ramach kosztów bezpośrednich może stanowić wkład własny niepieniężny.

    Przykład wkładu niepieniężnego: składniki majątku beneficjenta (np. sprzęt, sala szkoleniowa lub inne pomieszczenia biurowe), które są wykorzystane do realizacji projektu - z którymi nie wiąże się przepływ środków.

    1. Czy przewidziane jest wynagrodzenie dla zespołu projektowego, tzw. osoby administracyjne?
    2. Czy projekt dopuszcza wynagrodzenie dla osoby technicznej obsługującej formę kształcenia?
    3. Czy wynagrodzenie koordynatora projektu, księgowej, kadr można zawrzeć w kosztach bezpośrednich? Czy są to koszty jedynie pośrednie?

    Odp. Tak, tego rodzaju wydatki stanowią tzw. koszty pośrednie w projekcie.

    1. Czy koszty zarządzania projektem powinny być w kosztach pośrednich?

    Odp. Tak, są to koszty pośrednie.

    1. Jakie jest wymagane wykształcenie wejściowe uczestników?

    Odp. Założenia naboru tego nie precyzują. Nie zostały wprowadzone ograniczenia w tym zakresie.

    1. Czy projekt dopuszcza powtarzalność danej formy kształcenia w kolejnych latach trwania projektu?

    Odp. W tym zakresie założenia naboru też nie wprowadzają żadnych ograniczeń. Rozwiązanie zaproponowane przez wnioskodawcę będzie przedmiotem oceny ekspertów.

    1. Sposób obliczania wskaźnika uczestników: czy jedna osoba uczestnicząca w różnych szkoleniach to jedna osoba (jeden PESEL) czy jeden uczestnik każdego szkolenia?
    2. Czy uczestnik projektu może wziąć udział w szkoleniu/kursach więcej niż jeden raz? Jeśli tak, to czy go musimy ująć w grupie dwa razy czy raz?

    Odp. We wskaźnikach kluczowych, wskazanych w RWP jako obligatoryjne, uczestnik wykazywany jest tylko raz. Może się jednak zdarzyć, że wnioskodawca wprowadzi do wniosku tzw. wskaźniki specyficzne odnoszące się do poszczególnych form wsparcia oferowanych w projekcie.

    1. Czy opłaty za egzaminy i wydanie certyfikatu w jednostce zewnętrznej mogą być kosztem kwalifikowanym w projekcie?

    Odp. Tak, może to być koszt kwalifikowalny. Niemniej jednak należy wziąć pod uwagę, że być może wsparcie oferowane przez uczelnię ma jedynie przygotować uczestnika do egzaminu zewnętrznego. Czy po zakończeniu projektu uczelnia będzie również zapewniać proces certyfikacji przez firmę zewnętrzną?

    1. Czy Partnerstwo w projekcie powinno być zawarte przed złożeniem wniosku?

    Odp. Partner powinien zostać wybrany przed złożeniem wniosku, bowiem jego nazwa, sposób wyboru, jego zadania muszą znaleźć się już we wniosku. Co więcej, partner powinien brać udział w tworzeniu założeń projektu. Umowa partnerska może zostać podpisana jednak na późniejszym etapie. Umowa jest bowiem załącznikiem do umowy o dofinansowanie a nie do wniosku aplikacyjnego.

    1. Czy w ocenie projektów obligatoryjnym czynnikiem jest przekwalifikowanie się kandydata? Czy wystarczy wykazać wypełnienie luk w umiejętnościach (skills gap). Nasi studenci - jako osoby rozpoczynające studia bezpośrednio po ogólnokształcącej szkole średniej - nie mają jeszcze żadnego wykształconego zawodu, dlatego trudno mówić o ich przekwalifikowaniu się.

    Odp. Proszę pamiętać, że wsparcie w ramach przedmiotowego naboru nie jest kierowane stricte do studentów wnioskodawcy.

    1. Czy jeśli w kryteriach rekrutacji nie zawęzimy potencjalnych uczestników do określonych branż, zawodów tylko jedynym kryterium będzie wiek i chęć podnoszenia kompetencji to będzie to poprawne podejście?

    Odp. Trudno precyzyjnie odpowiedzieć na to pytanie. Co do zasady, nie jest to błąd. Ale jednak dużo zależeć będzie od przyjętych założeń merytorycznych projektu.

    1. Co szczegółowo oznacza, że ta oferta ma zostać na uczelni?

    Odp. Wszystkie nabory z obszaru szkolnictwa wyższego mają na celu budowanie/wzmacnianie potencjału polskich uczelni. Tym samym w bieżącym naborze uczelnia opracowuje krótkie formy wsparcia, które będą stanowiły jej ofertę nie tylko w trakcie trwania projektu, ale również po jego zakończeniu.

    1. Czy w przypadku spełnieniu wymogów związanych ze "standardem minimum" można wskazać jednocześnie, że w niektórych modułach/zadaniach projektowych są bariery, a w niektórych ich nie ma (czy w przypadku "barier" trzeba odnieść się do przedsięwzięcia jako całości?). Chodzi tu o instrukcję do standardu minimum, w której wskazano, "Maksymalna liczba punktów do uzyskania wynosi 5, ponieważ kryterium nr 2 i 3 są alternatywne" - czyli co do zasady można albo stwierdzić istnienie barier albo ocenić, że ich nie ma.

    Odp. Do barier/lub ich braku należy się odnieść całościowo. Jeżeli we wniosku o dofinansowanie projektu zawarte zostały informacje, które potwierdzają istnienie albo brak barier równościowych w obszarze tematycznym interwencji i/lub zasięgu oddziaływania projektu, wtedy możliwe jest przyznanie punktów w ramach kryterium nr 2 lub 3. Nie ma możliwości jednoczesnego przyznania punktacji w ramach dwóch kryteriów jednocześnie

    1. Czy ze środków projektowych można sfinansować akredytację trenerów do korzystania z narzędzia rozwoju osobistego? I czy następnie można zapewnić finansowanie jednostek takiego narzędzia rozwoju dla uczestników szkolenia?

    Odp. Nie, nie jest to przedmiotem naboru.

    1. Czy dopuszczalne jest, by uczestnicy projektu ponosili częściową odpłatność za udział w szkoleniu/kursie lub innej formie wsparcia, którą zostaną objęci w ramach projektu? Zakładając oczywiście, że pobierane opłaty będą pokrywały tylko takie koszty, które równocześnie nie będą finansowane w ramach projektu.

    Odp. W ramach projektu nie należy przewidywać częściowej odpłatności od uczestników. Nie jest to zasadne rozwiązanie.

    1. Co Państwo mają na myśli mówiąc "moment przystąpienia do projektu"? Moment rekrutacji czy rozpoczęcia wsparcia? To są dwa różne momenty, w których może zmienić się wiek naszego uczestnika. Rekrutacja w kwietniu, kiedy nasz kandydat ma 64 lata, a w maju szkolenie kiedy nasz uczestnik ma już 65 lat. To bardzo ważna kwestia.

    Odp. Moment przystąpienia do projektu to moment rozpoczęcia wsparcia.

    1. Jaki dokument będzie potwierdzać wskaźnik rezultatu: "Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+": dyplom ukończenia szkolenia, zaświadczenie, certyfikat, bilans kompetencji (z pretestem i posttestem)? Czy takie będą dla ION odpowiednie?

    Odp. Źródłem pomiaru mogą być np. zaświadczenia, dyplomy, certyfikaty, przy czym każdy z tych dokumentów musi spełniać warunki określone w Zał. 2 do Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego - Lista sprawdzająca do weryfikacji, czy dany dokument można uznać za potwierdzający kwalifikację (niewłączoną do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji)/kompetencję na potrzeby mierzenia wskaźników monitorowania EFS+ dot. uzyskiwania kwalifikacji.

    1. W ramach prowadzenia zajęć chcielibyśmy wykorzystać potencjał Uczelni i zatrudnić do prowadzenia zajęć wykładowcę na stale współpracującego z nami na umowę cywilnoprawną, czyli z założenia nie wliczamy go do limitu 30% usług zleconych. Czy musimy przeprowadzić wówczas procedurę zasady konkurencyjności? Jeśli tak to co w przypadku gdy w ramach konieczności zastosowania tej procedury wyłonimy inne osoby z rynku i tym samym będzie to usługą zewnętrzna, podlegająca limitowi 30%?

    Odp. Niestety tak ten proces może się skończyć.

    1. Czy w uzasadnieniu kosztu należy podać konkretne strony www. lub/i nazwy firm, które wskazały nam ceny razem z tymi cenami? czy też wystarczy zapis, że "kwoty oszacowano na podstawie rozeznania rynku u 3 wykonawców a dokumentacja z rozeznania jest w siedzibie wnioskodawcy"

    Odp. W przypadku wydatków o wartości nie wynikającej ze standardu i cen rynkowych w ramach naboru (Załącznik nr 7 do RWP – Zestawienie standardu i cen rynkowych) bądź wyższych, w celu potwierdzenia ceny rynkowej we wniosku o dofinansowanie w uzasadnieniu wydatku należy precyzyjnie wskazać w jaki sposób oszacowano wydatek i skąd pozyskano dane, na których oparto kalkulację. W szczególności należy wskazać  sposób ustalenia ceny,  dane dotyczące pozyskanych ofert od potencjalnych wykonawców  i/lub dane dotyczące  cenników na stronach www (ze wskazaniem linków) oraz należy wskazać ustaloną cenę. Dodatkowo dokumentacja z rozeznania powinna być dostępna w siedzibie wnioskodawcy, możliwa do weryfikacji.

     

Dokumenty

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.08.2023 08:30 Szymon Iwańczuk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Szymon Iwańczuk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 20.0 26.11.2024 13:03 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 19.0 26.11.2024 13:00 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 18.0 30.04.2024 14:19 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 17.0 04.03.2024 09:20 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 16.0 02.02.2024 14:56 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 15.0 22.12.2023 00:00 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 14.0 10.11.2023 08:40 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 13.0 31.10.2023 15:38 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 12.0 11.10.2023 11:43 Maciej Buźniak
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 11.0 10.10.2023 10:04 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 10.0 29.09.2023 10:44 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 9.0 31.08.2023 08:55 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 8.0 31.08.2023 08:54 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 7.0 30.08.2023 15:29 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 6.0 30.08.2023 00:00 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 5.0 24.08.2023 15:19 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 4.0 24.08.2023 11:01 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 3.0 22.08.2023 10:53 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 2.0 22.08.2023 09:01 Szymon Iwańczuk
Rozwój kwalifikacji i kompetencji osób dorosłych 1.0 22.08.2023 08:30 Szymon Iwańczuk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}