Klauzula informacyjna
19.11.2020
listopad 2023
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27
kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 informujemy, że:
- Administratorem przetwarzającym Pani(a) dane osobowe jest Komendant Powiatowy
Państwowej Straży Pożarnej w Ropczycach, ul. Św. Floriana 6,
39-100 Ropczyce, e-mail: kpropczyce@podkarpacie.straz.pl, tel. (48) 17 2210156.
- W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Ropczycach wyznaczony został
Inspektor Ochrony Danych kpt. Urszula Rędziniak, z którym można skontaktować się
pisząc na adres poczty elektronicznej: iod@podkarpacie.straz.pl .
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia obowiązków:
- wynikających z zawartej umowy lub do podjęcia niezbędnych działań przed jej
zawarciem na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO,
b) prawnych ciążących na Administratorze, w tym również innych niezbędnych do
ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innych osób, a także
zadań niezbędnych do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub
w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi, na podstawi art. 6 ust. 1 lit c),d) i/lub e) RODO, w szczególności w ramach działań takich jak:
✓ rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
✓ organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk
żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń, w tym obsługa zgłoszeń
alarmowych, także z wykorzystaniem Systemu Wspomagania Dowodzenia
Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP),
✓ wykonywanie pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w czasie
klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne służby
ratownicze,
✓ kształcenie kadr dla potrzeb jednostek ochrony przeciwpożarowej,
✓ nadzór nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych,
✓ prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
✓ rozpatrywanie spraw, wniosków, skarg, zażaleń zgodnie z właściwością rzeczową,
✓ zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia przez Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane także na podstawie zgody
udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, w szczególności podczas inicjowania przedsięwzięć w zakresie kultury i wiedzy pożarniczej lub w sytuacjach wynikających z inicjatywy osoby, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a),
- Pani/Pana dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od osoby, której dane
dotyczą, osoby, której dotyczy przedmiot działań jednostek ochrony przeciwpożarowej, właściwych jednostek lub urzędów, stron zawartych umów lub źródeł publicznie dostępnych. - Kategorie przetwarzanych danych osobowych wynikają wprost z przepisów prawa
l/lub celu przetwarzania przy zachowaniu zasady adekwatności.
7. Państwowa Straż Pożarna przetwarza dane osobowe także w ramach
współadministrowania podczas przetwarzania danych osobowych. Zasadnicza treść
uzgodnień współadministratorów publikowana jest na ich stronach internetowych.
8. Dane nie będą udostępniane innym odbiorcom, z wyłączeniem podmiotów do tego
uprawnionych, jak:
- podmioty upoważnione do odbioru danych na podstawie stosownych przepisów
prawa,
b) podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie
zawartej z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,
c) podmioty, które przetwarzają dane osobowe niezbędne do realizacji przedmiotu
zawartej z Administratorem umowy cywilno-prawnej.
9. W sytuacjach szczególnych, takich jak np. organizacja zawodów pożarniczych odbiorcami
mogą być inni ich uczestnicy, środki masowego przekazu, czytelnicy stron internetowych.
10. Dane osobowe będą przechowywane:
listopad 2023
a) przez okres wskazany w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla jednostek Państwowej
Straży Pożarnej dla poszczególnych kategorii spraw,
b) dla danych przetwarzanych w SWD PSP w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub
środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem,
uzyskanych w związku z prowadzeniem działań ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń
alarmowych, wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających
z ustaw z zastrzeżeniem, że podlegają przeglądowi nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich
uzyskania,
c) przez okres nie dłuższy niż konieczny do realizacji umów, o których mowa w pkt. 8c,
jak również realizacji obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym.
11. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres
Niezbędny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie krócej niż okres wynikający z
wymogów
archiwalnych określonych w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt dla jednostek
Państwowej Straży Pożarnej.
12. Pani(a) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej.
13. Przysługuje Pani(u) prawo do:
a) żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
przenoszenia, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu
na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed
jej cofnięciem;
b) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych
Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, email
kancelaria@uodo.gov.pl) .
14. Osoba występująca z żądaniem na podstawie prawa dostępu określonego w art. 15
RODO w związku z przeprowadzonymi działaniami ratowniczymi obowiązana jest do
podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty
i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie
dotyczące powiadomienia o zdarzeniu.
15. W sytuacjach określonych przepisami prawa, gdzie podanie danych osobowych jest
wymogiem ustawowym lub dobrowolnym ale niezbędnym dla realizacji celu, nie podanie
prawidłowych danych skutkuje brakiem możliwości załatwienia sprawy.
16. Przetwarzanie podanych przez Panią(-) danych osobowych nie będzie podlegało
zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art.22
ust. 1 i 4 RODO.
Materiały
Obowiązek informacyjnyObowiązek-informacyjny.pdf 0.43MB Odpowiedzialność i zadania innych niż PSP jednostek ochrony przeciwpożarowej
Odpowiedzialność-i-zadania-innych-niż-PSP-jednostek-ochrony-przeciwpożar.pdf 0.22MB Zakres odpowiedzialności oraz podział zadań współadministratorów
Zakres-odpowiedzialności-oraz-podział-zadań-współadministratorów.pdf 0.33MB
- Pierwsza publikacja:
- 20.11.2020 09:11 mł.bryg. Bogusław Drozd
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- st.bryg. Paweł Szkoła/bryg. Bogusław Drozd
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Klauzula informacyjna | 2.0 | 11.12.2023 08:29 mł.bryg. Bogusław Drozd |
Klauzula informacyjna | 1.0 | 20.11.2020 09:11 mł.bryg. Bogusław Drozd |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP