Regulamin aplikacji "Kwarantanna domowa"
31.07.2021
§ 1. Definicje
- Regulamin – regulamin Aplikacji Kwarantanna Domowa.
- Minister – Minister właściwy do spraw informatyzacji – Minister Cyfryzacji, z siedzibą w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa. Minister jest dostawcą Aplikacji oraz usług, które są dostępne w Aplikacji.
- Administrator – Administrator danych osobowych, zgodnie z definicją zawartą w artykule 4 pkt 7 RODO, którym jest Minister właściwy ds. informatyzacji.
- Aplikacja – oprogramowanie pod nazwą Kwarantanna Domowa, przeznaczone do zainstalowania na urządzeniu mobilnym Użytkownika, z którego korzystanie odbywa się na warunkach określonych w tym Regulaminie.
- System – system teleinformatyczny do obsługi Aplikacji, którego właścicielem jest Minister.
- Użytkownik– osoba objęta obowiązkiem odbycia Kwarantanny.
- Usługa – usługa świadczona Użytkownikom przez Ministra z wykorzystaniem Aplikacji.
- Kod autoryzacyjny– czterocyfrowy kod otrzymany wiadomością SMS, który stanowi unikalny i niepowtarzalny identyfikator Użytkownika w Aplikacji.
- Kwarantanna – odosobnienie osoby zdrowej (Użytkownika), która była narażona na zakażenie chorobą COVID-19, w celu zapobieżenia szerzeniu się wirusa SARS-CoV-2.
- Służby – służby oraz instytucje, którym przepisy ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2021, poz. 2069 z późn. zm.) przyznają kompetencje w związku z monitoringiem realizacji Kwarantanny osób oraz nadzoru epidemicznego.
- RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1, z późn. zm.).
- Ustawa – ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz. U. z 2021, poz. 2069 z późn. zm.).
- Zdjęcie – zdjęcie autoportretowe („selfie”), zrobione w czasie wykonywania Zadania w zadeklarowanym miejscu odbywania Kwarantanny, urządzeniem mobilnym Użytkownika.
- Zadanie – cyklicznie przesyłane wytyczne, za pomocą wiadomości SMS do Użytkownika lub jako notyfikacja w Aplikacji, do realizacji w celu potwierdzenia obowiązku przestrzegania Kwarantanny.
- ID Obywatela – techniczny identyfikator przypisany Użytkownikowi w Aplikacji.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania z Aplikacji jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem.
- Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu oraz przepisów ustawy oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, a także do stosowania się do poleceń służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy.
- Regulamin jest udostępniony Użytkownikom nieodpłatnie na stronie: https://www.gov.pl/web/koronawirus/kwarantanna-domowa-regulamin.
§ 3. Warunki techniczne korzystania z Usług
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania z Aplikacji, Użytkownik powinien dysponować jednym z poniższych urządzeń mobilnych:
- urządzenie z systemem Android 6.0 lub wyższym i z dostępem do sklepu Google Play lub AppGallery;
- urządzenie z systemem iOS 10.3 lub wyższym i z dostępem do sklepu App Store,
- które jednocześnie posiada:
- moduł GPS,
- dostęp do sieci Internet,
- aparat fotograficzny o minimalnej rozdzielczości 5Mpix.
- Urządzenie mobilne powinno obsługiwać przyjmowanie (odbieranie) połączeń telefonicznych - w celu odbierania powiadomień głosowych.
- Urządzenie mobilne powinno obsługiwać przyjmowanie wiadomości SMS - w celu odbierania powiadomień tekstowych.
- Aplikacja do prawidłowego działania wymaga, aby urządzenie mobilne umożliwiało jej w określonych sytuacjach dostęp do:
- 2.1 Internetu (w celu komunikacji z Systemem aplikacji Kwarantanna Domowa),
- 2.2 aparatu (w celu wykonywania Zdjęć w ramach wypełniania Zadań),
- 2.3 lokalizacji (w celu potwierdzenia lokalizacji Użytkownika w czasie wykonywania Zadań),
- 2.4 plików multimedialnych (w celu zapisania wykonywanych w Aplikacji Zdjęć, a następnie przesłania wykonanych w Aplikacji Zdjęć do weryfikacji).
§ 4. Usługi dostępne w Aplikacji
- Minister udostępnia następujące Usługi i funkcjonalności:
- usługę weryfikacji przestrzegania Kwarantanny przez Użytkowników,
- usługa wsparcia za pośrednictwem infolinii,
- usługę wysłania formularza z zapotrzebowaniem do ośrodka pomocy społecznej,
- usługę korekty numeru telefonu dostępnej dla Użytkowników, których numer telefonu przypisany jest również innym osobom odbywającym Kwarantannę,
- usługa umożliwiająca dostęp do informacji strony gov.pl/koronawirus,
- obsługę powiadomień PUSH,
- obsługę dodatkowych wersji językowych: angielskiej, rosyjskiej, ukraińskiej, wietnamskiej.
- Usługi dostępne w Aplikacji świadczone są nieodpłatnie. Jednakże w związku z koniecznością zainicjowania połączenia internetowego w celu korzystania przez Użytkownika z Aplikacji, operator zapewniający Użytkownikowi połączenie internetowe może naliczyć opłatę za transmisję danych zgodną z cennikiem tego operatora.
- Korzystanie z Usług w ramach Aplikacji wymaga pobrania Aplikacji na urządzenie mobilne oraz rejestracji Użytkownika w Aplikacji.
§ 5. Aktywacja Aplikacji
- Warunkiem aktywacji Aplikacji jest otrzymanie wiadomości SMS z informacją o utworzeniu konta Użytkownika i konieczności pobrania Aplikacji.
- Aktywacja Aplikacji polega na:
- 2.1 pobraniu Aplikacji przez Użytkownika,
- 2.2 rejestracji Użytkownika poprzez:
- 2.2.1 wprowadzenie numeru telefonu, pod którym Użytkownik będzie dostępny podczas Kwarantanny,
- 2.2.2 wprowadzenie czterocyfrowego Kodu autoryzacyjnego (przesłanego wiadomością SMS pod numer Użytkownika),
- 2.2.3 wybraniu preferencyjnego kanału komunikacyjnego do otrzymywania powiadomień (notyfikacja w Aplikacji lub wiadomość głosowa),
- 2.2.4 realizacji inicjalnego zadania „Kwarantanna pełna informacja” w miejscu odbywania Kwarantanny.
- Brak akceptacji Regulaminu przez Użytkownika uniemożliwia aktywację Aplikacji.
§ 6. Zasady korzystania z Usług
- Usługa realizacji inicjalnego zadania „Kwarantanna pełna informacja” polega na zapoznaniu się z informacjami dotyczącymi sposobu odbywania Kwarantanny oraz wykonaniu Zdjęcia w zadeklarowanym miejscu odbywania Kwarantanny.
- Warunkiem prawidłowego działania Aplikacji jest wykonanie zadania inicjalnego „Kwarantanna pełna informacja” w lokalizacji, którą Użytkownik wskazał jako miejsce odbywania Kwarantanny.
- Usługa cyklicznej weryfikacji odbywania Kwarantanny polega na wykonaniu następujących czynności:
- 3.1 potwierdzeniu przebywania w deklarowanej lokalizacji; przy realizacji tego Zadania automatycznie sprawdzana jest lokalizacja urządzenia,
- 3.2 zrobieniu Zdjęcia w miejscu deklarowanej lokalizacji,
- 3.3 zakończeniu realizacji Zadania.
- Zadanie należy zrealizować w czasie 20 minut.
- Użytkownik jest zobowiązany do realizacji Zadania zgodnie z przyjętym harmonogramem i przyjętymi zasadami realizacji Usługi.
- Niezrealizowanie Zadania zgodnie z przyjętym harmonogramem i zasadami skutkować będzie powiadomieniem o tym fakcie Służb, a w konsekwencji zastosowaniem środków określonych w Ustawie lub w art. 116 § 1 Kodeksu wykroczeń.
- Informacja o naruszeniu Kwarantanny (tj. brak wykonania Zadania, niezgodność Zdjęcia lub próba oszustwa) będzie przekazywana automatycznie do Służb.
- W przypadku wystąpienia objawów zakażenia SARS-CoV-2, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym odpowiednie Służby korzystając z funkcjonalności dostępnych w Aplikacji.
- Podczas realizacji Zadania, zakazane jest posługiwanie się oprogramowaniem mającym na celu zmianę danych lokalizacyjnych (długości i szerokości geograficznej).
- Wysłanie formularza z zapotrzebowaniem do ośrodka pomocy społecznej (posiłek, artykuły spożywcze lub pomoc psychologiczna) polega na wprowadzeniu informacji o produktach, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w czasie Kwarantanny lub bezpośrednim kontakcie z właściwymi Służbami.
- Po wypełnieniu i wysłaniu formularza, zapotrzebowanie jest weryfikowane przez wojewodów. Czas realizacji zapotrzebowania uzależniony jest od właściwych Służb.
- Usługa korekty zdublowanego numeru telefonu pomaga użytkownikom rozwiązać sytuację, w której osoby skierowane do odbycia Kwarantanny w tej samej lokalizacji podały w ankiecie wspólny numer telefonu kontaktowego. Usługa polega na wypełnieniu za pośrednictwem Aplikacji i wysłaniu do Systemu formularza zawierającego imię i właściwy numer telefonu osoby przebywającej na Kwarantannie w tej samej lokalizacji co Użytkownik Aplikacji.
§ 7. Czas dostępu do Aplikacji
- Konto Użytkownika w Systemie ważne jest od dnia wpisania Użytkownika do bazy Ewidencji Wjazdu do Polski (EWP) przez Służby. Jeżeli w trakcie odbywania Kwarantanny nastąpią okoliczności zmiany zakończenia okresu Kwarantanny (wydłużenie lub skrócenie okresu Kwarantanny), konto zostanie dezaktywowane zgodnie z aktualizacją danych przez Służby.
- Po ukończeniu odbycia obowiązkowej Kwarantanny, konto Użytkownika zostaje dezaktywowane a dane Użytkownika przechowywane zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. niniejszego Regulaminu.
§ 8. Prawa i obowiązki Użytkownika
- Użytkownik zobowiązany jest poinformować Służby o każdej zmianie jego danych w czasie trwania obowiązkowej Kwarantanny, tj.: imienia, nazwiska, lokalizacji odbywania Kwarantanny lub numeru telefonu.
- Użytkownik zobowiązuje się do należytego i zgodnego ze stanem faktycznym wykonywania Zadań.
§ 9. Ochrona danych osobowych
Informacje dotyczące ochorny danych osobowych zostały zawarte w polityce prywatności (dokument intrgralny z regulaminem aplikacji kwarantanna domowa tutaj).
§ 10. Odpowiedzialność
- Minister informuje, że Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie prawa bądź szkodę wyrządzoną działaniem Użytkownika związanym z korzystaniem przez niego z Aplikacji, w szczególności prawdziwości przekazywanych przez niego danych w ramach realizacji Usług/Zadań.
- Minister informuje, że nie ponosi odpowiedzialności za:
- 2.1 szkody będące wynikiem nieaktualizowania przez Użytkownika Aplikacji lub niezastosowania się do zaleceń określonych w Regulaminie Aplikacji,
- 2.2 szkody będące wynikiem korzystania przez Użytkownika z Aplikacji w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem,
- 2.3 jakość i dostępność usług telekomunikacyjnych, niezbędnych do korzystania z Aplikacji, świadczonych przez operatora telekomunikacyjnego, z którego usług korzysta Użytkownik,
- 2.4 nieprawidłowości funkcjonowania Aplikacji wynikających z nieprawidłowości działania systemu operacyjnego lub urządzenia mobilnego, z którego korzysta Użytkownik,
- 2.5 Aplikację pobraną z innych, niezweryfikowanych, źródeł oraz za skutki jej działania.
§ 11. Postanowienia końcowe
- Minister informuje, że instalacja dostarczanych cyklicznie przez Ministra aktualizacji Aplikacji może być konieczna dla jej prawidłowego działania i należytego zabezpieczenia zawartych w niej danych. Minister rekomenduje instalowanie takich aktualizacji niezwłocznie po ich udostępnieniu za pomocą sklepów Google Play, App Store oraz AppGallery.
- Regulamin może ulec zmianie wraz z kolejnymi wydaniami Aplikacji i/lub publikacją nowej wersji Aplikacji w sklepie z aplikacjami i/lub dodanie, zmodyfikowanie lub usunięcie poszczególnych usług dostępnych w ramach Aplikacji. Zmiana jest wiążąca dla Użytkowników, którzy zainstalują takie wydanie Aplikacji i zaakceptują zmienione brzmienie Regulaminu.
Materiały
Polityka Prywatności aplikacji Kwarantanna domowaAplikacja Kwarantanna domowa