W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Regulamin aplikacji "Kwarantanna domowa"

31.07.2021

§ 1. Definicje

  1. Regulamin – regulamin Aplikacji Kwarantanna Domowa.
  2. Minister – Minister właściwy do spraw informatyzacji – Minister Cyfryzacji, z siedzibą w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa. Minister jest dostawcą Aplikacji oraz usług, które są dostępne w Aplikacji.
  3. Administrator – Administrator danych osobowych, zgodnie z definicją zawartą w artykule 4 pkt 7 RODO, którym jest Minister właściwy ds. informatyzacji.
  4. Aplikacja – oprogramowanie pod nazwą Kwarantanna Domowa, przeznaczone do zainstalowania na urządzeniu mobilnym Użytkownika, z którego korzystanie odbywa się na warunkach określonych w tym Regulaminie.
  5. System – system teleinformatyczny do obsługi Aplikacji, którego właścicielem jest Minister.
  6. Użytkownik– osoba objęta obowiązkiem odbycia Kwarantanny.
  7. Usługa – usługa świadczona Użytkownikom przez Ministra z wykorzystaniem Aplikacji.
  8. Kod autoryzacyjny– czterocyfrowy kod otrzymany wiadomością SMS, który stanowi unikalny i niepowtarzalny identyfikator Użytkownika w Aplikacji.
  9. Kwarantanna – odosobnienie osoby zdrowej (Użytkownika), która była narażona na zakażenie chorobą COVID-19, w celu zapobieżenia szerzeniu się wirusa SARS-CoV-2.
  10. Służby – służby oraz instytucje, którym przepisy ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2021, poz. 2069 z późn. zm.) przyznają kompetencje w związku z monitoringiem realizacji Kwarantanny osób oraz nadzoru epidemicznego.
  11. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1, z późn. zm.).
  12. Ustawa – ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz. U. z 2021, poz. 2069 z późn. zm.).
  13. Zdjęcie – zdjęcie autoportretowe („selfie”), zrobione w czasie wykonywania Zadania w zadeklarowanym miejscu odbywania Kwarantanny, urządzeniem mobilnym Użytkownika.
  14. Zadanie – cyklicznie przesyłane wytyczne, za pomocą wiadomości SMS do Użytkownika lub jako notyfikacja w Aplikacji, do realizacji w celu potwierdzenia obowiązku przestrzegania Kwarantanny.
  15. ID Obywatela – techniczny identyfikator przypisany Użytkownikowi w Aplikacji.

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania z Aplikacji jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem.
  2. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu oraz przepisów ustawy oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, a także do stosowania się do poleceń służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy.
  3. Regulamin jest udostępniony Użytkownikom nieodpłatnie na stronie: https://www.gov.pl/web/koronawirus/kwarantanna-domowa-regulamin.

§ 3. Warunki techniczne korzystania z Usług

  1. W celu prawidłowego i pełnego korzystania z Aplikacji, Użytkownik powinien dysponować jednym z poniższych urządzeń mobilnych:
    • urządzenie z systemem Android 6.0 lub wyższym i z dostępem do sklepu Google Play lub AppGallery;
    • urządzenie z systemem iOS 10.3 lub wyższym i z dostępem do sklepu App Store,
    • które jednocześnie posiada:
      • moduł GPS,
      • dostęp do sieci Internet,
      • aparat fotograficzny o minimalnej rozdzielczości 5Mpix.
    • Urządzenie mobilne powinno obsługiwać przyjmowanie (odbieranie) połączeń telefonicznych - w celu odbierania powiadomień głosowych.
    • Urządzenie mobilne powinno obsługiwać przyjmowanie wiadomości SMS - w celu odbierania powiadomień tekstowych.
  2. Aplikacja do prawidłowego działania wymaga, aby urządzenie mobilne umożliwiało jej w określonych sytuacjach dostęp do:
  • 2.1 Internetu (w celu komunikacji z Systemem aplikacji Kwarantanna Domowa),
  • 2.2 aparatu (w celu wykonywania Zdjęć w ramach wypełniania Zadań),
  • 2.3 lokalizacji (w celu potwierdzenia lokalizacji Użytkownika w czasie wykonywania Zadań),
  • 2.4 plików multimedialnych (w celu zapisania wykonywanych w Aplikacji Zdjęć, a następnie przesłania wykonanych w Aplikacji Zdjęć do weryfikacji).

§ 4. Usługi dostępne w Aplikacji

  1. Minister udostępnia następujące Usługi i funkcjonalności:
    • usługę weryfikacji przestrzegania Kwarantanny przez Użytkowników,
    • usługa wsparcia za pośrednictwem infolinii,
    • usługę wysłania formularza z zapotrzebowaniem do ośrodka pomocy społecznej,
    • usługę korekty numeru telefonu dostępnej dla Użytkowników, których numer telefonu przypisany jest również innym osobom odbywającym Kwarantannę,
    • usługa umożliwiająca dostęp do informacji strony gov.pl/koronawirus,
    • obsługę powiadomień PUSH,
    • obsługę dodatkowych wersji językowych: angielskiej, rosyjskiej, ukraińskiej, wietnamskiej.
  2. Usługi dostępne w Aplikacji świadczone są nieodpłatnie. Jednakże w związku z koniecznością zainicjowania połączenia internetowego w celu korzystania przez Użytkownika z Aplikacji, operator zapewniający Użytkownikowi połączenie internetowe może naliczyć opłatę za transmisję danych zgodną z cennikiem tego operatora.
  3. Korzystanie z Usług w ramach Aplikacji wymaga pobrania Aplikacji na urządzenie mobilne oraz rejestracji Użytkownika w Aplikacji.

§ 5. Aktywacja Aplikacji

  1. Warunkiem aktywacji Aplikacji jest otrzymanie wiadomości SMS z informacją o utworzeniu konta Użytkownika i konieczności pobrania Aplikacji.
  2. Aktywacja Aplikacji polega na:
    • 2.1 pobraniu Aplikacji przez Użytkownika,
    • 2.2 rejestracji Użytkownika poprzez:
      • 2.2.1 wprowadzenie numeru telefonu, pod którym Użytkownik będzie dostępny podczas Kwarantanny,
      • 2.2.2 wprowadzenie czterocyfrowego Kodu autoryzacyjnego (przesłanego wiadomością SMS pod numer Użytkownika),
      • 2.2.3 wybraniu preferencyjnego kanału komunikacyjnego do otrzymywania powiadomień (notyfikacja w Aplikacji lub wiadomość głosowa),
      • 2.2.4 realizacji inicjalnego zadania „Kwarantanna pełna informacja” w miejscu odbywania Kwarantanny.
  3. Brak akceptacji Regulaminu przez Użytkownika uniemożliwia aktywację Aplikacji.

§ 6. Zasady korzystania z Usług

  1. Usługa realizacji inicjalnego zadania „Kwarantanna pełna informacja” polega na zapoznaniu się z informacjami dotyczącymi sposobu odbywania Kwarantanny oraz wykonaniu Zdjęcia w zadeklarowanym miejscu odbywania Kwarantanny.
  2. Warunkiem prawidłowego działania Aplikacji jest wykonanie zadania inicjalnego „Kwarantanna pełna informacja” w lokalizacji, którą Użytkownik wskazał jako miejsce odbywania Kwarantanny.
  3. Usługa cyklicznej weryfikacji odbywania Kwarantanny polega na wykonaniu następujących czynności:
    • 3.1 potwierdzeniu przebywania w deklarowanej lokalizacji; przy realizacji tego Zadania automatycznie sprawdzana jest lokalizacja urządzenia,
    • 3.2 zrobieniu Zdjęcia w miejscu deklarowanej lokalizacji,
    • 3.3 zakończeniu realizacji Zadania.
  4. Zadanie należy zrealizować w czasie 20 minut.
  5. Użytkownik jest zobowiązany do realizacji Zadania zgodnie z przyjętym harmonogramem i przyjętymi zasadami realizacji Usługi.
  6. Niezrealizowanie Zadania zgodnie z przyjętym harmonogramem i zasadami skutkować będzie powiadomieniem o tym fakcie Służb, a w konsekwencji zastosowaniem środków określonych w Ustawie lub w art. 116 § 1 Kodeksu wykroczeń.
  7. Informacja o naruszeniu Kwarantanny (tj. brak wykonania Zadania, niezgodność Zdjęcia lub próba oszustwa) będzie przekazywana automatycznie do Służb.
  8. W przypadku wystąpienia objawów zakażenia SARS-CoV-2, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym odpowiednie Służby korzystając z funkcjonalności dostępnych w Aplikacji.
  9. Podczas realizacji Zadania, zakazane jest posługiwanie się oprogramowaniem mającym na celu zmianę danych lokalizacyjnych (długości i szerokości geograficznej).
  10. Wysłanie formularza z zapotrzebowaniem do ośrodka pomocy społecznej (posiłek, artykuły spożywcze lub pomoc psychologiczna) polega na wprowadzeniu informacji o produktach, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w czasie Kwarantanny lub bezpośrednim kontakcie z właściwymi Służbami.
  11. Po wypełnieniu i wysłaniu formularza, zapotrzebowanie jest weryfikowane przez wojewodów. Czas realizacji zapotrzebowania uzależniony jest od właściwych Służb.
  12. Usługa korekty zdublowanego numeru telefonu pomaga użytkownikom rozwiązać sytuację, w której osoby skierowane do odbycia Kwarantanny w tej samej lokalizacji podały w ankiecie wspólny numer telefonu kontaktowego. Usługa polega na wypełnieniu za pośrednictwem Aplikacji i wysłaniu do Systemu formularza zawierającego imię i właściwy numer telefonu osoby przebywającej na Kwarantannie w tej samej lokalizacji co Użytkownik Aplikacji.

§ 7. Czas dostępu do Aplikacji

  1. Konto Użytkownika w Systemie ważne jest od dnia wpisania Użytkownika do bazy Ewidencji Wjazdu do Polski (EWP) przez  Służby. Jeżeli w trakcie odbywania Kwarantanny nastąpią okoliczności zmiany zakończenia okresu Kwarantanny (wydłużenie lub skrócenie okresu Kwarantanny), konto zostanie dezaktywowane zgodnie z aktualizacją danych przez Służby. 
  2. Po ukończeniu odbycia obowiązkowej Kwarantanny, konto Użytkownika zostaje dezaktywowane a dane Użytkownika przechowywane zgodnie z zasadami określonymi w § 9 ust. niniejszego Regulaminu.

§ 8. Prawa i obowiązki Użytkownika

  1. Użytkownik zobowiązany jest poinformować Służby o każdej zmianie jego danych w czasie trwania obowiązkowej Kwarantanny, tj.: imienia, nazwiska, lokalizacji odbywania Kwarantanny lub numeru telefonu.
  2. Użytkownik zobowiązuje się do należytego i zgodnego ze stanem faktycznym wykonywania Zadań.

§ 9. Ochrona danych osobowych

Informacje dotyczące ochorny danych osobowych zostały zawarte w polityce prywatności (dokument intrgralny z regulaminem aplikacji kwarantanna domowa tutaj).

§ 10. Odpowiedzialność

  1. Minister informuje, że Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie prawa bądź szkodę wyrządzoną działaniem Użytkownika związanym z korzystaniem przez niego z Aplikacji, w szczególności prawdziwości przekazywanych przez niego danych w ramach realizacji Usług/Zadań.
  2. Minister informuje, że nie ponosi odpowiedzialności za:
    • 2.1 szkody będące wynikiem nieaktualizowania przez Użytkownika Aplikacji lub niezastosowania się do zaleceń określonych w Regulaminie Aplikacji,
    • 2.2 szkody będące wynikiem korzystania przez Użytkownika z Aplikacji w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem,
    • 2.3 jakość i dostępność usług telekomunikacyjnych, niezbędnych do korzystania z Aplikacji, świadczonych przez operatora telekomunikacyjnego, z którego usług korzysta Użytkownik,
    • 2.4 nieprawidłowości funkcjonowania Aplikacji wynikających z nieprawidłowości działania systemu operacyjnego lub urządzenia mobilnego, z którego korzysta Użytkownik,
    • 2.5 Aplikację pobraną z innych, niezweryfikowanych, źródeł oraz za skutki jej działania.

§ 11. Postanowienia końcowe

  1. Minister informuje, że instalacja dostarczanych cyklicznie przez Ministra aktualizacji Aplikacji może być konieczna dla jej prawidłowego działania i należytego zabezpieczenia zawartych w niej danych. Minister rekomenduje instalowanie takich aktualizacji niezwłocznie po ich udostępnieniu za pomocą sklepów Google Play, App Store oraz AppGallery.
  2. Regulamin może ulec zmianie wraz z kolejnymi wydaniami Aplikacji i/lub publikacją nowej wersji Aplikacji w sklepie z aplikacjami i/lub dodanie, zmodyfikowanie lub usunięcie poszczególnych usług dostępnych w ramach Aplikacji. Zmiana jest wiążąca dla Użytkowników, którzy zainstalują takie wydanie Aplikacji i zaakceptują zmienione brzmienie Regulaminu.

Materiały

Polityka Prywatności aplikacji Kwarantanna domowa
Aplikacja Kwarantanna domowa
{"register":{"columns":[]}}