Deklaracja dostępności serwisu Gov.pl
Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu gov.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 2019.08.05
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2021.01.20
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Status ten dotyczy części wspólnych serwisu - w szczególności układu, wyglądu i nawigacji. Za dostępność cyfrową treści prezentowanych w serwisie odpowiadają właściciele poszczególnych stron. Publikują oni oddzielne deklaracje dostępności, w których można znaleźć informacje dotyczące dostępności treści i dane do kontaktu, aby użytkownicy serwisu Gov.pl mogli zgłaszać problemy z dostępnością cyfrową.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2021.01.20
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024.03.14
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny, którą przeprowadzili pracownicy Departamentu Usług Cyfrowych Ministerstwa Cyfryzacji.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać na adres e-mail dostepny.gov@cyfra.gov.pl lub telefonicznie +48 22 250 01 15.
Inne zgłoszenia prosimy przesyłać na adres kontakt@kprm.gov.pl.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
W takim żądaniu prosimy podać:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe,
- dokładny adres podstrony, na której opublikowano niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.
Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy w ciągu 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie zapewnimy dostępności strony lub jej elementów, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy też nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści, w zakresie wskazanym w żądaniu.
Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę.
Skargi prosimy kierować do Biura Ministra:
- pisemnie lub w biurze podawczym (w godz. 8.15 – 16.15), – na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa,
- pocztą elektroniczną – na adres sekretariat.bpc@cyfra.gov.pl,
- przez system ePUAP,
- telefonicznie – na nr +48 22 245 54 42,
- skargi i wnioski można składać także ustnie – do protokołu, który w czasie spotkania sporządza pracownik Biura Ministra.
Można też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
-
wejście główne A – jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim, osób niewidomych lub słabowidzących,
-
wejście B - nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową – można skorzystać z przenośnej platformy, którą obsługują pracownicy ochrony.
Do budynku można dojechać:
- samodzielnie:
- parking jest przed budynkiem, w strefie płatnego parkowania,
- przed wejściem głównym A są dwa oznakowane miejsca postojowe, przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami,
- środkami komunikacji publicznej:
- dojazd autobusem komunikacji miejskiej: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08,
- dojazd tramwajem: przystanek Królewska 06,
- dojazd metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.
W budynku zamontowano system TOTUPOINT, który ułatwia dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym. System składa się z:
- zamontowanych na budynku (nad drzwiami wejściowymi) znaczników, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z systemu; komunikat ten zawiera informacje dla odwiedzających, takie jak:
- opis wejścia do budynku,
- informacja, gdzie jest recepcja,
- informacja, gdzie jest okienko pocztowe;
- aplikacji mobilnej – kiedy osoba korzystająca z aplikacji zbliża się do konkretnego miejsca, znacznik informuje ją sygnałem dźwiękowym, że dotarła na miejsce. Aplikacja daje także możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnianą przez znacznik. Aplikacja jest bezpłatna – można ją pobrać w Google play lub App store.
Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym znajduje się recepcja budynku i posterunek ochrony – możliwość udzielenia pomocy osobom z niepełnosprawnościami.
W budynku w holu A znajduje się winda dostosowana do wjazdu wózków, umozliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową dostęp do wszystkich kondygnacji budynku.
Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane, aby ułatwić poruszanie się osobom słabowidzącym.
W holu głównym A jest platforma przyschodowa, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową, które poruszają się na wózkach, dostęp do: sal konferencyjnych, szatni, pomieszczenia socjalnego i toalety dla osób niepełnosprawnych.
Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku są się na każdym piętrze budynku.
Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózku.
Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.
W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.
Aplikacje mobilne
Obie aplikacje są częściowo zgodne z ustawą o dostępności cyfrowej.