Uzyskaj dane innej osoby z rejestru PESEL
Chcesz uzyskać dane innej osoby z rejestru PESEL? Złóż wniosek o udostępnienie danych – możesz to zrobić przez internet, osobiście w dowolnym urzędzie gminy lub listownie.
Informacje:
-
Rozwiń tekst
Kto może uzyskać
- osoba, która ma interes prawny, aby otrzymać takie informacje. Może to być na przykład wierzyciel, który poszukuje prawidłowych danych dłużnika do pozwu albo chce umieścić dłużnika w Krajowym Rejestrze Długów. Może wystąpić o dane z rejestru PESEL, aby porównać je z posiadanymi danymi i wykluczyć ewentualną rozbieżność;
- osoba, która ma interes faktyczny. W tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą, musi wyrazić na to zgodę. Na przykład organizator zjazdu absolwentów, gdy potrzebuje aktualnych danych adresowych potencjalnych uczestników, może wystąpić o zgodę na ich przekazanie, aby doręczyć zaproszenie na zjazd.
Możesz wypełnić wniosek o udostępnienie danych, które dotyczą jednej osoby albo imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
Dane, które dostaniesz, możesz wykorzystać tylko w celu wpisanym we wniosku. Nie możesz ich wykorzystać w innym celu.
Wniosek możesz wypełnić osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Pełnomocnik osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą podczas składania wniosku przez internet zaznacza tylko pole przy nazwie: pełnomocnik.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- dane do logowania przy podpisie zaufanym/podpisie osobistym/kwalifikowanym podpisie elektronicznym;
- dowód wpłaty za udostępnienie danych – jeśli nie możesz zapłacić przy składaniu wniosku przez internet (załącznik może mieć jedno z rozszerzeń: jpg, .jpeg, .png, .tiff, .tif, .pdf, .doc, .docx, .odt, .xml oraz maksymalny rozmiar do 10 MB) – szczegóły sprawdź w sekcji Ile zapłacisz;
- dokument, który potwierdza twój interes prawny albo ewentualnie faktyczny (każdy załącznik może mieć jedno z rozszerzeń: jpg, .jpeg, .png, .tiff, .tif, .pdf, .doc, .docx, .odt, .xml oraz maksymalny rozmiar do 10 MB, przy czym wszystkie załączniki mogą mieć razem do 60 MB);
- dokument pełnomocnictwa i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej (każdy załącznik może mieć jedno z rozszerzeń: jpg, .jpeg, .png, .tiff, .tif, .pdf, .doc, .docx, .odt, .xml oraz maksymalny rozmiar do 10 MB, przy czym wszystkie załączniki mogą mieć razem do 60 MB) – jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika.
-
Rozwiń tekst
Co musisz zrobić
- Przygotuj potrzebne dane i dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
- Kliknij przycisk Złóż wniosek.
- Wybierz sposób logowania.
- Wypełnij wniosek.
- Podpisz go podpisem zaufanym lub kwalifikowanym.
Jeżeli do złożenia wniosku potrzebny jest podpis więcej niż jednej osoby, to skorzystaj z wielopodpisu. Sprawdź, jak skorzystać z wielopodpisu (plik .docx, 573 kB). - Wyślij formularz. Wyświetli się komunikat, że został wysłany. Potwierdzenie otrzymasz na skrzynkę ePUAP.
-
Rozwiń tekst
Jakie dane uzyskasz
Na przykład:
- nazwisko i imię (imiona);
- nazwisko rodowe;
- imiona i nazwiska rodowe rodziców;
- numery PESEL rodziców, jeżeli zostały im nadane;
- data urodzenia;
- miejsce urodzenia;
- kraj urodzenia;
- stan cywilny;
- oznaczenie aktu urodzenia i urzędu stanu cywilnego, w którym został on sporządzony;
- płeć;
- numer PESEL;
- imię i nazwisko rodowe oraz numer PESEL małżonka, jeżeli został mu nadany;
- adres i data zameldowania na pobyt stały;
- data wymeldowania z miejsca pobytu stałego;
- adres i data zameldowania na pobyt czasowy oraz data upływu deklarowanego terminu pobytu;
- data wymeldowania z miejsca pobytu czasowego.
-
Rozwiń tekst
Gdzie wysyłasz dokumenty
Do urzędu gminy, na którego rachunek wpłynęła twoja wpłata za udostępnienie danych – szczegóły sprawdź w sekcji Ile zapłacisz.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Opłata wynosi 31 zł.
Wpłać na konto – wybranego przez siebie – urzędu, do którego chcesz wysłać wniosek:- podczas składania wniosku przez internet lub
- przelewem. Zachowaj potwierdzenie przelewu (oryginał dowodu wpłaty) – szczególy sprawdź w sekcji Co musisz przygotować.
Pamiętaj, że jeśli chcesz odebrać dane osobiście, to możesz je odebrać wyłącznie w urzędzie, do którego wyślesz wniosek.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Dane otrzymasz w ciągu miesiąca (od dnia złożenia wniosku) w sposób określony przez ciebie we wniosku (odbiór osobisty w urzędzie, do którego wyślesz wniosek lub pocztą tradycyjną, lub elektronicznie na skrzynkę Mój Gov/ePUAP).
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r. poz. 510, z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923, z późn. zm.);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482);
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2523, z późn. zm.).
-
Rozwiń tekst
Kto może uzyskać
- osoba, która ma interes prawny, aby otrzymać takie informacje. Może to być na przykład wierzyciel, który poszukuje prawidłowych danych dłużnika do pozwu albo chce umieścić dłużnika w Krajowym Rejestrze Długów. Może wystąpić o dane z rejestru PESEL, aby porównać je z posiadanymi danymi i wykluczyć ewentualną rozbieżność;
- osoba, która ma interes faktyczny. W tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą, musi wyrazić na to zgodę. Na przykład organizator zjazdu absolwentów, gdy potrzebuje aktualnych danych adresowych potencjalnych uczestników, może wystąpić o zgodę na ich przekazanie, aby doręczyć zaproszenie na zjazd.
Możesz wypełnić wniosek o udostępnienie danych, które dotyczą jednej osoby albo imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
Dane, które dostaniesz, możesz wykorzystać tylko w celu wpisanym we wniosku. Nie możesz ich wykorzystać w innym celu.
Wniosek możesz wypełnić osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- oryginał dowodu wpłaty za udostępnienie danych – szczegóły sprawdź w sekcji Ile zapłacisz;
- wniosek (pdf, 1.15 MB) – możesz go pobrać i wypełnić w domu lub otrzymasz go i wypełnisz w urzędzie gminy;
- dokument, który potwierdza twój interes prawny albo ewentualnie faktyczny (mogą to być dokumenty oryginalne lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem);
- dokument pełnomocnictwa i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej (mogą to być dokumenty oryginalne lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem) – jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika .
-
Rozwiń tekst
Jakie dane uzyskasz
Na przykład:
- nazwisko i imię (imiona);
- nazwisko rodowe;
- imiona i nazwiska rodowe rodziców;
- numery PESEL rodziców, jeżeli zostały im nadane;
- data urodzenia;
- miejsce urodzenia;
- kraj urodzenia;
- stan cywilny;
- oznaczenie aktu urodzenia i urzędu stanu cywilnego, w którym został on sporządzony;
- płeć;
- numer PESEL;
- imię i nazwisko rodowe oraz numer PESEL małżonka, jeżeli został mu nadany;
- adres i data zameldowania na pobyt stały;
- data wymeldowania z miejsca pobytu stałego;
- adres i data zameldowania na pobyt czasowy oraz data upływu deklarowanego terminu pobytu;
- data wymeldowania z miejsca pobytu czasowego.
-
Rozwiń tekst
Gdzie składasz dokumenty
W urzędzie gminy, na którego rachunek wpłynęła twoja wpłata za udostępnienie danych – szczegóły sprawdź w sekcji Ile zapłacisz.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Opłata wynosi 31 zł.
Możesz zapłacić:- w kasie urzędu, w którym chcesz złożyć wniosek,
- przelewem na konto urzędu, w którym chcesz złożyć wniosek. Zachowaj potwierdzenie przelewu (oryginał dowodu wpłaty) – szczególy sprawdź w sekcji Co musisz przygotować.
Pamiętaj, że jeśli chcesz odebrać dane osobiście, to możesz je odebrać wyłącznie w urzędzie, w którym złożysz wniosek.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Dane otrzymasz w ciągu miesiąca (od dnia złożenia wniosku) w sposób określony przez ciebie we wniosku (odbiór osobisty w urzędzie, w którym złożysz wniosek lub pocztą tradycyjną, lub elektronicznie na skrzynkę Mój Gov/ePUAP).
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r. poz. 510, z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923, z późn. zm.);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482);
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2523, z późn. zm.).
-
Rozwiń tekst
Kto może uzyskać
- osoba, która ma interes prawny, aby otrzymać takie informacje. Może to być na przykład wierzyciel, który poszukuje prawidłowych danych dłużnika do pozwu albo chce umieścić dłużnika w Krajowym Rejestrze Długów. Może wystąpić o dane z rejestru PESEL, aby porównać je z posiadanymi danymi i wykluczyć ewentualną rozbieżność,
- osoba, która ma interes faktyczny. W tym przypadku, aby otrzymać takie informacje, osoba, której dane dotyczą, musi wyrazić na to zgodę. Na przykład organizator zjazdu absolwentów gdy potrzebuje aktualnych danych adresowych potencjalnych uczestników, może wystąpić o zgodę na ich przekazanie, aby doręczyć zaproszenie na zjazd.
Możesz wypełnić wniosek o udostępnienie danych, które dotyczą jednej osoby albo imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
Dane, które dostaniesz, możesz wykorzystać tylko w celu wpisanym we wniosku. Nie możesz ich wykorzystać w innym celu.
Wniosek możesz wypełnić osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik.
-
Rozwiń tekst
Co musisz przygotować
- oryginał dowodu wpłaty za udostępnienie danych – szczegóły sprawdź w sekcji Ile zapłacisz;
- wniosek (pdf, 1.15 MB) – wypełnij, wydrukuj i podpisz;
- dokument, który potwierdza twój interes prawny albo ewentualnie faktyczny (mogą to być dokumenty oryginalne lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem);
- dokument pełnomocnictwa i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej (mogą to być dokumenty oryginalne lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem) – jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika .
-
Rozwiń tekst
Jakie dane uzyskasz
Na przykład:
- nazwisko i imię (imiona);
- nazwisko rodowe;
- imiona i nazwiska rodowe rodziców;
- numery PESEL rodziców, jeżeli zostały im nadane;
- data urodzenia;
- miejsce urodzenia;
- kraj urodzenia;
- stan cywilny;
- oznaczenie aktu urodzenia i urzędu stanu cywilnego, w którym został on sporządzony;
- płeć;
- numer PESEL;
- imię i nazwisko rodowe oraz numer PESEL małżonka, jeżeli został mu nadany;
- adres i data zameldowania na pobyt stały;
- data wymeldowania z miejsca pobytu stałego;
- adres i data zameldowania na pobyt czasowy oraz data upływu deklarowanego terminu pobytu;
- data wymeldowania z miejsca pobytu czasowego;
-
Rozwiń tekst
Gdzie wysyłasz dokumenty
Do urzędu gminy, na którego rachunek wpłynęła twoja wpłata za udostępnienie danych – szczegóły sprawdź w sekcji Ile zapłacisz.
-
Rozwiń tekst
Ile zapłacisz
Opłata wynosi 31 zł.
Zapłać przelewem na konto urzędu, do którego chcesz wysłać wniosek. Zachowaj potwierdzenie przelewu (oryginał dowodu wpłaty) – szczególy sprawdź w sekcji Co musisz przygotować.Pamiętaj, że jeśli chcesz odebrać dane osobiście, to możesz je odebrać wyłącznie w urzędzie, do którego wyślesz wniosek.
-
Rozwiń tekst
Ile będziesz czekać
Dane otrzymasz w ciągu miesiąca (od dnia złożenia wniosku) w sposób określony przez ciebie we wniosku (odbiór osobisty w urzędzie, do którego wyślesz wniosek lub pocztą tradycyjną, lub elektronicznie na skrzynkę Mój Gov/ePUAP).
-
Rozwiń tekst
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r. poz. 510, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482)
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2523, z późn. zm.).
Ostatnia aktualizacja: 10.11.2023 13:01
Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
Instytucja odpowiedzialna za dokument: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji