Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Makowie Mazowieckim
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Makowie Mazowieckim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Makowie Mazowieckim.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-12-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-29
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
- Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł
- zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- Niektóre multimedia zamieszczane w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów. Napisy będą stopniowo dodawane.
Deklarację sporządzono 2020-12-01 na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-31
Koordynator dostępności
Koordynator dostępności odpowiada między innymi za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie oraz monitorowanie zapewnienia przez komendę dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto koordynator sporządza plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej PSP w Makowie Mazowieckim. Z koordynatorem można kontaktować się w wyżej wymienionych sprawach.
st. kpt. Bartosz Kołodziejski
e-mail: makow@mazowsze.straz.pl
telefon: 29 7171088
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: mł. bryg. Michał Kacprzycki.
- E-mail: makow@mazowsze.straz.pl
- Telefon: 297171088
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy PSP w Makowie Mazowieckim
- Adres: www.gov.pl/kppsp-makow-mazowiecki
- E-mail: makow@mazowsze.straz.pl
- Telefon: 297171088
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Dostępność architektoniczna
Informacja dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu i osób starszych:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, ul. Moniuszki 6a, 06-200 Maków Mazowiecki.
Do budynku prowadzi wejście od ul. Moniuszki.
Na parterze budynku znajduje się pomieszczenie wartownika, w którym jest strażak dyżurny odpowiedzialny za organizację wejścia do budynku osób postronnych.
Osoby na wózkach mają utrudniony dostęp do wartowni ze względu na schodek przed Komendą. Zalecany sposób kontaktu z dyżurnym to skorzystanie z pomocy drugiej osoby lub telefonicznie na nr tel. 29 7171088. Ze względu na brak windy strażak dyżurny poprosi pracownika właściwego do załatwianej danej sprawy, o wyjście przed budynek Komendy.
Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Zalecane miejsce parkowania wyznacza się na placu KP PSP, jednak w taki sposób aby nie utrudniać wyjazdu garażowanych samochodów.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku Komendy nie ma pętli indukcyjnych.
Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabosłyszące mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Komenda Powiatowa PSP w Makowie Mazowieckim, ul. Moniuszki 6a, 06-200 Maków Mazowiecki,
- wysłać e-mail na adres: makow@mazowsze.straz.pl ,
- elektronicznie za pomocą platformy ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/ ,
- zadzwonić przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 29 7171088,
- spotkać się osobiście w pomieszczeniu przeznaczonym do obsługi interesantów w Komendzie Powiatowej PSP w Makowie Mazowieckim przy ul. Moniuszki 6a, w świetlicy budynku na I piętrze. Komenda Powiatowa PSP w Makowie Mazowieckim przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
Informacja dla osób niewidzących lub słabowidzących:
-
Aby skutecznie załatwić sprawę w naszym urzędem osoby niewidzące lub słabowidzące mogą złożyć dokumenty, za pośrednictwem osób trzecich, w kancelarii Komendy Powiatowej PSP w Makowie Mazowieckim przy ul. Moniuszki 6a, znajdującej się na I piętrze, przesłać dokumenty na adres e-mail makow@mazowsze.straz.pl lub elektronicznie za pomocą platformy ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/
- Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą umówić się na wizytę telefonicznie pod numerem tel. (29) 7171088 lub osobiście w kancelarii Komendy Powiatowej PSP w Makowie Mazowieckim przy ul. Moniuszki 6a, znajdującej się na I piętrze.
- Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą spotkać się osobiście w pomieszczeniu przeznaczonym do obsługi interesantów w Komendzie Powiatowej PSP w Makowie Mazowieckim przy ul. Moniuszki 6a, na I piętrze. Komenda Powiatowa PSP w Makowie Mazowieckim przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok
W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.
Materiały
Tekst łatwy do czytaniaTekst_łatwy_do_czytania.pdf 0.12MB Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2023
Plan_działania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_osobom_ze_szczególnymi_potrzebami_na_lata_2022-2023.pdf 0.30MB Powyższy dokument w wersji dostępnej cyfrowo - Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na 2022-2023 rok
Powyższy_dokument_w_wersji_dostępnej_cyfrowo_-_Plan_działania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_osobom_ze_szczególnymi_potrzebami_na_2022-2023_rok.docx 0.02MB Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Raport_o_stanie_zapewnienia_dostępności_podmiotu_publicznego.pdf 0.10MB Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego - dostępny cyfrowo
Raport_o_stanie_zapewnienia_dostępności_podmiotu_publicznego_-_dostępny_cyfrowo.pdf 0.06MB
- Pierwsza publikacja:
- 15.11.2024 09:42 st. kpt. Bartosz Kołodziejski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. kpt. Dariusz Ostrowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 1.0 | 15.11.2024 09:42 st. kpt. Bartosz Kołodziejski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP