W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej mObywatel (Android)

Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji Aplikacja mObywatel Android.

Stan dostępności cyfrowej

Ta aplikacja jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Niektóre elementy interfejsu aplikacji nie reagują na gesty nawigacyjne czytnika ekranu Talkback, co wpływa na płynność i intuicyjność korzystania z aplikacji. Problem występuje również przy nawigacji za pomocą menu kontekstowego.
  • Na niektórych ekranach fokus czytnika ekranu Talkback ustawia się nie logicznie do ścieżki danego procesu w aplikacji, co wpływa na trudności w zrozumieniu treści i płynności korzystania z aplikacji dla użytkowników korzystających z czytnika ekranu Talkback.
  • Niektóre elementy tekstowe w interfejsie aplikacji nie dostosowują się do zmian ustawień dynamicznej wielkości kroju pisma, które mogą być modyfikowane w ustawieniach systemowych w platformie Android. W rezultacie, niektóre treści mogą być przycięte lub nachodzić na siebie co ogranicza czytelność treści interfejsu dla użytkowników. Problem dotyczy etykiet przycisków, kodu QR. Na jednym z ekranów brakuje również możliwości przewijania ekranu, by zobaczyć pełną treść.
  • Na ekranach dotyczących zarządzania dokumentami i usługami, nie ma możliwości zmiany kolejności dokumentów/usług za pomocą klawiatury. Na niektórych ekranach w aplikacji przyciski strzałki powrotu na komponencie top app bar nie działają z klawiaturą.
  • Na niektórych ekranach fokus czytnika ekranu Talkback ustawia się nie logicznie do ścieżki danego procesu w aplikacji, co wpływa na trudności w zrozumieniu treści i płynności korzystania z aplikacji dla użytkowników korzystających z czytnika ekranu Talkback.
  • Niektóre elementy w aplikacji nie mają widocznego wskaźnika fokusu. Dotyczy to takich komponentów jak: niektóre listy, okna modalne, dropdown, accordion, single card, przyciski ikony na single card, segmented controllers, radio buttons, selector daty – brak wyboru miesiąca.
  • Na niektórych ekranach w aplikacji występuje problem z komponentem top app bar dla technologii asystujących. Dotyczy to takich usług jak: Bezpieczny autobus, Wybory, Naruszenie środowiskowe, Bezpiecznie w sieci, Zastrzeż PESEL, Sprawdź PESEL oraz na bottom sheet na przycisku „zamknij” w kodzie QR.
  • Animacja wywoływana ruchem za pomocą żyroskopu nie posiada alternatywnego mechanizmu obsługi, co może ograniczać dostępność dla niektórych użytkowników do funkcjonalności weryfikacji dokumentów typu mDowód.
  • Na niektórych elementach aplikacji brakuje instrukcji, które byłyby pomocne użytkownikom technologii wspomagających.
  • W niektórych polach wprowadzania danych w aplikacji brakuje sugestii korekty pojawiających się błędów. Brakuje tego w komponentach input i text area w kodzie QR, adresie e-mail w Bezpiecznie w sieci, numerze blankietu w Uprawnieniach kierowcy, adresie strony w Bezpiecznie w sieci.
  • Na niektórych elementach aplikacji występuje problem z rolą komponentu. Problem występuje w kartach dokumentów oraz komponentach single card w e-płatnościach na dashboardzie, a także na komponencie top app bar w niektórych usługach takich jak: Bezpieczny autobus, Wybory, Naruszenie środowiskowe, Bezpiecznie w sieci, Zastrzeż PESEL, Sprawdź PESEL, przyciskach „zamknij” na bottom sheet w kodzie QR oraz komponentach single card w Zarządzaniu dokumentami i usługami, Switch w usłudze Bezpiecznie w sieci.

Nadmierne koszty

Poniżej publikujemy listę elementów cyfrowych, architektonicznych i komunikacyjno-informacyjnych, których nie udało nam się dostosować pod kątem dostępności.

WCAG, kryterium sukcesu 1.3.4 Orientacja

Zapewnienie dostępności dla tych funkcji/treści wiąże się z wysokimi kosztami.

Oceniliśmy to na podstawie analizy kosztów dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB). Zobacz pełny raport z samooceny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji możesz zgłosić do Ministerstwo Cyfryzacji - mejlowo kancelaria@cyfra.gov.pl lub telefonicznie +48 222500110.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż do kierownictwa naszego urzędu:

 

Ministerstwo Cyfryzacji

  • listownie na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa
  • mailowo: kancelaria@cyfra.gov.pl
  • poprzez system ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP;
  • poprzez e-Doręczenie: AE:PL-45928-68514-CHARA-16

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Opis placówki Ministerstwo Cyfryzacji przy ul. Królewska 27 00-060 Warszawa

  • Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa
  • Wejście do budynku
  • Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Królewskiej oznaczone literami A i B. Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia A jest podjazd dla wózków. Dla gości przeznaczone jest wejście A.
  • Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie i przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym jest recepcja budynku i posterunek ochrony – możliwość pomocy osobom z niepełnosprawnościami.
  • Opis budynku
  • W budynku w holu A jest winda dostosowana do wjazdu wózków, która pozwala osobom z niepełnosprawnością ruchową na dostęp do wszystkich pięter.
  • Korytarz łączący wejścia A i B jest niedostępny dla osób na wózkach inwalidzkich.
  • Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane, aby ułatwić poruszanie się osobom słabowidzącym.
  • Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową są na każdym piętrze.
  • W budynku jest system TOTUPOINT, który ułatwia dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
  • Dojazd
  • Samochodem: przed budynkiem jest płatny parking, a przed wejściem głównym A są dwa miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Autobusem: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08.
  • Tramwajem: przystanek Królewska.
  • Metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podczas kontaktu z nami za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej takich jak: chat wideo możesz skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego.

Na stronie Ministerstwa Cyfryzacji jest link do połączenia z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM). Usługa działa od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 16:00.