W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Barbara Schabowska dyrektorem Instytutu Adama Mickiewicza

09.06.2020

Minister kultury i dziedzictwa narodowego prof. Piotr Gliński powołał Barbarę Schabowską na stanowisko dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza. Kadencja nowej dyrektor, która dziś odebrała nominację, potrwa trzy lata.

Barbara Schabowska dyrektorem Instytutu Adama Mickiewicza, fot. Danuta Matloch

Barbara Schabowska

Menadżerka, redaktorka, dziennikarka telewizyjna i radiowa. Ukończyła studia magisterskie w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia menadżerskie MBA w Warszawskiej Wyższej Szkole Biznesu. Jest też absolwentką średniej szkoły muzycznej.

Przez ponad 10 lat pracowała w Programie 2 Polskiego Radia, gdzie przygotowywała i prowadziła audycje poświęcone historii kultury i filozofii, zrealizowała kilkaset reportaży na tematy kulturalne, historyczne i społeczne, m.in. cykle „Głosy Solidarności” z okazji 35. rocznicy Sierpnia 80’. Wraz z profesorem Robertem Piłatem prowadziła autorską audycję "Rachunek myśli".

W 2017 roku została Dyrektor – Redaktor Naczelną TVP Kultura, anteną, z którą współpracuje do tej pory. Od 6 maja 2019 roku była zastępcą, a od 6 września 2019 roku pełniła obowiązki dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza.

Instytut Adama Mickiewicza

Instytut Adama Mickiewicza jest narodową instytucją kultury, której misją jest budowa i komunikacja wymiaru kulturalnego marki Polska poprzez aktywny udział w międzynarodowej wymianie kulturalnej. Instytut zrealizował i realizuje projekty kulturalne w 70 krajach na 6 kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Izraelu, Niemczech, Turcji, USA, Kanadzie, Australii, Maroku, na Ukrainie, Litwie, Łotwie, a także w Chinach, Japonii i Korei. W ramach dotychczas zrealizowanych działań Instytut zaprezentował 38 strategicznych programów, które obejrzało 60 milionów widzów.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}