W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Europejska “gra cudów”

11.10.2016

“Gra cudów” to nowa odsłona kampanii UE “Europa. Otaczają nas cuda” mającej na celu promowanie podróży pomiędzy krajami Unii. Rozpoczęta w czerwcu 2016 roku kampania ma na celu zwrócenie uwagi na wyjątkowy potencjał turystyczny Europy i zachęcenie turystów do podróżowania poza utartymi szlakami, przez cały rok.

Biorąc udział w „grze cudów”, uczestnicy mogą sprawdzić swoją wiedzę na temat europejskich atrakcji turystycznych i w interaktywny sposób poznać różnorodne regiony Europy. Gra Cudów potrwa do 21 listopada. Co tydzień wyłaniany będzie zwycięzca, który otrzyma przewodnik turystyczny po Europie od wiodącego wydawcy.

Aby wspierać rozwój turystyki w Europie i popularyzować różnorodne, rozwijające się w sposób zrównoważony lokalizacje, drugi etap kampanii „Europa. Otaczają nas cuda” rozpoczyna się od nowej Gry Cudów. W jej trakcie gracze muszą rozpoznać nietypowe atrakcje turystyczne na podstawie zdjęć zebranych w poprzedniej fazie kampanii. Aby wygrać, należy dokładnie wskazać położenie danego miejsca, umieszczając wskaźnik na wirtualnej mapie. Punkty będą naliczane na podstawie odległości między wskaźnikiem a rzeczywistymi współrzędnymi danej atrakcji turystycznej.

Podczas pierwszej fazy kampanii Europejczyków poproszono, by polecili innym podróżnikom swoje ulubione, mniej znane cele podróży, wskazując je na Mapie cudów i nadsyłając ich zdjęcia. Na podstawie tych materiałów, przedstawiających niesamowite miejsca z 26 krajów Europy, przygotowano galerię ponad 100 europejskich cudów, na które można było potem głosować. Spośród nich obywatelom i jury najbardziej spodobały się trzy fotografie zrobione w: Szwecji, Polsce i Rumunii. Ich autorzy otrzymali bilety InterRail, dzięki którym mogą podróżować po Europie.

Dodatkowe informacje:

Kampania UE „Europa. Otaczają nas cuda” ma na celu promowanie podróży pomiędzy krajami Unii. UE wspiera turystykę jako ważny sektor gospodarki, który wytwarza niemal 10% PKB Unii i zapewnia 25 milionów miejsc pracy (WTTC, Travel & Tourism economic impact. EU.).

Kampanię „Europa. Otaczają nas cuda”, która trwa od czerwca 2016 roku do lutego 2017 roku, wspierają blogerzy i różne organizacje z całej Europy, między innymi Europejska Komisja Turystyki. Przygotowano wiele materiałów multimedialnych zachęcających do podróży po Europie, w tym zestaw filmów promocyjnych i infografiki.

Według Eurostatu w 2015 roku liczba nocy spędzonych przez turystów w obiektach zakwaterowania na terenie Unii Europejskiej (UE) osiągnęła rekordowy poziom 2,8 miliardów noclegów, rosnąc o 3,2% w porównaniu z 2014 rokiem. Od 2009 obserwowany jest stały wzrost liczby noclegów w tego rodzaju obiektach w UE, którego głównym powodem jest większa liczba pobytów nierezydentów. W 2015 r. Hiszpania (421 mln noclegów, wzrost o 4,3% w porównaniu do 2014) umocniła swoją pozycję lidera w zakresie liczby nocy spędzonych przez turystów. Zaraz za nią znalazły się Francja (413 mln, +2,8%), Włochy (385 mln, +1,8%) i Niemcy (379 mln, +3,3%).

Komisja Europejska postawiła sobie za cel wspierać ten trend, promować turystykę w Unii Europejskiej i przyczyniać się do konkurencyjnego wzrostu sektora turystycznego we wszystkich państwach członkowskich,  by tym samym utrzymać  pozycję Europy, jako najpopularniejszego celu podróży. 

Więcej szczegółów na stronie internetowej kampanii.

Źródło: Komisja Europejska

Materiały


EuropeanUnion2015.pdf 2.73MB
Gry Cudów
Mapie cudów
100 europejskich cudów
blogerzy
Europejska Komisja Turystyki
filmów promocyjnych
infografiki
Eurostatu
stronie internetowej kampanii
Komisja Europejska
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
09.03.2018 07:57 administrator gov.pl
Pierwsza publikacja:
09.03.2018 07:57 administrator gov.pl
{"register":{"columns":[]}}