Szczepienia przeciwko COVID-19 – szansa na powrót do normalności także dla kultury
28.12.2020
Polska wchodzi w nową fazę walki z koronawirusem. W ramach największej od lat operacji logistycznej szczepionki będą mogły trafić do ok. 30 milionów obywateli. Szczepienia to również szansa na ponowne otwarcie i powrót publiczności do instytucji kultury. Nad szczepionką przez wiele miesięcy pracowali najlepsi specjaliści z całego świata. Następnie została dopuszczona do użytku przez Europejską Agencję Leków, a pierwsze szczepienia w Polsce odbyły się w poświąteczną niedzielę, 27 grudnia.
Specjalna strona internetowa gov.pl/szczepimysie oraz całodobowa infolinia wyjaśniają wszelkie wątpliwości na temat szczepień przeciwko COVID-19. Portal będzie na bieżąco aktualizowany i uzupełniany o najświeższe oraz najważniejsze informacje dotyczące działań rządu, ale też oczywiście samego programu szczepień.
Na stronie dostępne są przydatne informacje na temat samej szczepionki, zestaw pytań i odpowiedzi, także ważne dane kontaktowe. Informacje na temat szczepień dostępne będą nie tylko w języku polskim, ale też angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Zainteresowani mogą kierować swoje pytania, dzwoniąc pod numer 989. Dla osób z zagranicy uruchomiony został numer 22 62 62 989.
Decydując się na szczepienia, w ciągu najbliższych kilku miesięcy możemy wygrać walkę z koronawirusem.
- Dowiedz się, dlaczego warto zaszczepić się przeciwko COVID-19?
- Poznaj procedurę szczepień krok po kroku
Rusza kampania #SzczepimySię
Dzięki szczepionce przeciw COVID-19 możemy szybciej wrócić do normalności – znanej z czasów sprzed pandemii. Ważne, aby zaszczepiło się jak najwięcej Polaków. Dlatego ruszamy z kampanią #SzczepimySię, w której przekonujemy, że warto się zaszczepić. Jeśli nie dla samego siebie, to dla innych.
A Ty dla kogo się zaszczepisz? Pytają bohaterowie spotu zachęcającego do szczepienia się przeciwko COVID-19. W filmie promującym szczepionki występują aktorzy – Stanisław Banasiuk i Mateusz Banasiuk - prawdziwy ojciec i prawdziwy syn. Panowie byli bohaterami kwietniowego spotu w ramach kampanii edukacyjnej „Profilaktyka zachowań w walce z chorobami wirusowymi” – wspólnej inicjatywy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Zdrowia i Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Wówczas promowali codzienne, ale ważne zachowania podczas zagrożenia epidemicznego. To mycie rąk przez 30 sekund, unikanie kontaktów z wieloma osobami czy kichanie w łokieć. Teraz zachęcają do szczepień.