Zmiana systemu rezerwacji wizyt w Wydziale Konsularnym i Polonii - Nowe zasady przyjęć interesantów
15.11.2024
Klienci konsularni są przyjmowani wyłącznie po uprzedniej rezerwacji terminu wizyty w konsulacie.
Rejestracja w systemie e-konsulat jest bezpłatna. Opłaty za czynności konsularne są pobierane w gotówce podczas wizyty w Ambasadzie. Ich wysokość wynika z rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 18 grudnia 2015 r. w sprawie opłat konsularnych.
WAŻNE! Informujemy, iż Ambasada RP w Buenos Aires nie współpracuje, nie autoryzuje, ani nie ponosi odpowiedzialności za działalność pośredników oferujących odpłatne uzyskanie terminów na wizytę w konsulacie.
Działalność tych prywatnych podmiotów jest nieuczciwa, gdyż utrudnia polskim obywatelom możliwość bezpłatnej i bezpośredniej rezerwacji wizyt w systemie e-konsulat.
Przypominamy, iż udostępnianie danych osobowych osobom trzecim niesie za sobą ryzyko nadużyć i wykorzystania tych danych w sposób nieuprawniony.
Poniżej podajemy aktualne informacje dotyczące sposobu rezerwowania terminów spotkań w poszczególnych sprawach konsularnych.
Sprawy obywatelskie, prawne i wizowe: Możliwość rezerwowania terminów wizyt za pośrednictwem systemu e-konsulat będzie dostępna kilka razy w tygodniu od poniedziałku do piątku między godziną 10.00 a 10:15 czasu argentyńskiego. Nie podajemy dokładnych godzin ani dni udostępniania wizyt. W związku z bardzo dużym zainteresowaniem, terminy spotkań są rezerwowane bardzo szybko - po ich wyczerpaniu system informuje, iż nie ma już dostępnych wizyt w danym momencie. Nie oznacza to błędu systemu. Sugerujemy regularne sprawdzanie dostępności terminów w systemie e-konsulat w wyżej wskazanych terminach. |
Sprawy paszportowe:
Zapisy na wizyty paszportowe w Buenos Aires odbywają się obecnie tylko poprzez zapisanie się do KOLEJKI PASZPORTOWEJ - rezerwacja terminu wizyty jest możliwa wyłącznie online, za pośrednictwem systemu e-konsulat. Szczegóły rezerwacji zostały określone w zakładce paszporty na platformie e-konsulat: https://secure.e-konsulat.gov.pl/placowki/164/sprawy-paszportowe/wizyty/formularz
Zapoznaj się także z aktualnym grafikiem dyżurów paszportowych poza siedzibą urzędu. Szczegóły dotyczące sposobu zapisu znajdują się w linku: https://www.gov.pl/web/argentyna/dyzury-paszportowe-poza-urzedem
Prosimy o przestrzeganie ustalonych zasad.
Odbiór gotowych dokumentów paszportowych:
Stan sprawy paszportowej i gotowość dokumentu do odbioru można samodzielnie sprawdzić na stronie https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/sprawdz-czy-twoj-paszport-jest-gotowy, po wprowadzeniu numeru sprawy widocznego na potwierdzeniu złożenia wniosku. Ponadto system wysyła stosowne powiadomienie o tym, że dokument paszportowy jest gotowy do odbioru. W związku z powyższym, Konsulat nie informuje mailowo ani telefonicznie, że paszport jest już gotowy do odbioru.
Gotowe paszporty są wydawane bez konieczności uprzedniego rezerwowania terminu wizyty i według kolejności przybycia w środy od 15:00 do 16:30 (ostatni interesant o 16:25) i w piątki od 9:00 do 13:00 (ostatni interesant o 12:55).
Prosimy o zapoznanie się z aktualnym kalendarzem dni, w które nie obsługujemy interesantów:
https://www.gov.pl/web/argentina/calendario-laboral
Sprawy obywatelskie:
Potwierdzenie posiadania obywatelstwa polskiego i transkrypcja aktów stanu cywilnego do polskich rejestrów: rezerwacja terminu wizyty jest możliwa wyłącznie online, za pośrednictwem systemu e-konsulat. Szczegóły rezerwacji zostały określone w niebieskiej ramce powyżej.
Decyzje w sprawach obywatelskich oraz polskie odpisy aktów stanu cywilnego są doręczane pocztą poleconą na adres wskazany w formularzu wniosku.
Sprawy prawne:
Rezerwacja terminu wizyty jest możliwa wyłącznie online, za pośrednictwem systemu e-konsulat. Szczegóły rezerwacji zostały określone w niebieskiej ramce powyżej.
Wizy:
Rezerwacja terminu wizyty jest możliwa wyłącznie online, za pośrednictwem systemu e-konsulat.
Szczegóły rezerwacji zostały określone w niebieskiej ramce powyżej.