Tryb teletransmisji
Aby uzyskać bezpośredni dostęp do SI CEPiK w drodze teletransmisji z wykorzystaniem sieci publicznej Internet musisz spełnić warunki opisane w art. 80c ust. 7 oraz art. 100c ust. 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Poniżej przedstawiamy kroki, które musisz wykonać.
Krok 1.
Aby uzyskać bezpośredni dostęp do SI CEPiK w drodze teletransmisji, musisz spełnić wymagania sprzętowe oraz ochrony fizycznej sprzętu i pomieszczeń, w których będą przetwarzane dane osobowe.
Wytyczne dla stacji roboczych obsługi systemu Cepik v1.1
Krok 2.
Teraz możesz złożyć wniosek do MC o wyrażenie zgody na udostępnienie danych z wykorzystaniem urządzeń teletransmisji wraz z uzasadnieniem, wskazując podstawę prawną upoważniającą do uzyskania dostępu do danych na mocy przepisów prawa.
Do wniosku załącz:
Komornicy sądowi
- decyzję Ministra Sprawiedliwości o powołaniu na stanowisko komornika sądowego.
- oświadczenie dotyczące spełnienia minimalnych warunków Polityki Bezpieczeństwa Systemu Informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców 2.0,
- ankietę dotyczącą spełnienia wymagań dotyczących „Polityki Bezpieczeństwa Systemu Informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców 2.0”
Administracyjne organy egzekucyjne (np. Prezydent Miasta, czy Burmistrz) do realizacji ustawowych zadań związanych z zarządzaniem Strefą Płatnego Parkowania - wszystkie dokumenty dotyczące ustalenia Strefy Płatnego Parkowania (na przykład uchwałę Rady Miasta, pełnomocnictwa, upoważnienia).
- [DOCX] Pobierz oświadczenie- otwórz plik w nowym oknie(13 kB)
- [DOCX] Pobierz ankietę- otwórz plik w nowym oknie(25 kB)
Krok 3.
Wniosek o wyrażenie zgody na udostępnienie danych z wykorzystaniem urządzeń teletransmisji wraz z załącznikami wyślij na adres:
Centralny Ośrodek Informatyki
ul. Korfantego 2
40-004 Katowice
Krok 4.
Po złożeniu wniosku Centralny Ośrodek Informatyki zbada warunki bezpieczeństwa technicznego w Twojej jednostce i wyda opinię.
Pozytywna opinia jest podstawowym warunkiem wydania przez MC zgody w formie decyzji na udostępnianie Użytkownikowi danych z wykorzystaniem urządzeń teletransmisji.
Pamiętaj, że negatywna opinia skutkować będzie wydaniem decyzji odmownej. Dlatego też złóż wniosek wtedy, gdy nie masz wątpliwości, co do spełniania warunków. Wnioskodawcy, który otrzymał decyzję odmowną przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy. Konieczność ponownego zbadania warunków bezpieczeństwa technicznego spowoduje jednak wydłużenie terminu rozpatrywania wniosku.
Krok 5.
Po uzyskaniu pozytywnej decyzji możesz złożyć wniosek o wydanie certyfikatów na mikroprocesorowych kartach kryptograficznych.
Wypełnij wniosek o wydanie certyfikatu.
Wniosek do CEPiK 1.0 (CEK)
- [DOCX] Pobierz wniosek o wydanie certyfikatów- otwórz plik w nowym oknie(31 kB)
- [ODT] Pobierz wniosek o wydanie certyfikatów- otwórz plik w nowym oknie(33 kB)
Tu możesz zobaczyć wzór jak wypełnić wniosek o wydanie certyfikatu.
Wniosek do CEPiK 2.0 (CEP)
Przed złożeniem wniosku zapoznaj się z Polityką certyfikacji.
Do wniosku załącz:
- jeśli posiadasz kartę ENCARD i chcesz aby MC nagrało certyfikat na kartę, to:
- kartę kryptograficzną wraz z nr PIN,
- jeśli posiadasz kartę Centrum, CryptoTech, KIR (Szafir), (ENCARD - jeżeli samodzielnie nagrasz certyfikat na karte), to:
- żądanie certyfikacyjne wygenerowanie w formacie określonym w polityce certyfikacji zapisane na płycie CD lub DVD lub pamięci flash.
Wniosek o wydanie certyfikatów wyślij na adres:
Centralny Ośrodek Informatyki
Oddział w Łodzi
Ul. Gdańska 47/49
90-729 Łódź
Krok 6.
Teraz COI rozpatrzy Twój wniosek o wydanie certyfikatu na karcie kryptograficznej i w przypadku stwierdzenia poprawności formalnej wniosku, przygotuje oraz wyśle do Ciebie komplet materiałów kryptograficznych oraz wygeneruje login i hasło dostępu do portalu internetowego www.cepik.gov.pl
Krok 7.
Zainstaluj aplikację na swoim komputerze i po poprawnym zalogowaniu do portalu prześlij pierwsze zapytanie. SI CEPiK przygotuje odpowiedź, którą będziesz mógł pobrać następnego dnia.
Pamiętaj, aby zapoznać się z otrzymanym podręcznikiem aplikacji.
Jeśli będziesz miał problem skontaktuj się z zespołem Help Desk:
- telefonicznie pod numerem: (42) 253 54 54
- wysyłając e-maila na adres: service_desk_portal@coi.gov.pl,
- za pośrednictwem dedykowanego portalu zgłoszeniowego - Help Desk.
Pamiętaj! Jeśli zmieniasz siedzibę lub pomieszczenie, w którym znajduje się stacja dostępowa do SI CEPiK - poinformuj o tym COI. Wyślij pismo informujące o zmianie. W piśmie podaj:
- adres nowej siedziby lub nowej lokalizacji pomieszczenia,
- datę i numer decyzji wydanej przez MC (ew. przez MSW),
- dane osoby reprezentującej podmiot (stanowisko, telefon, adres e-mailowy)
- dane osoby uprawnionej do kontaktów w sprawach technicznych.