Departament Prawny i Finansowy
Żanna Jaśniewska
dyrektor
telefon: +48 42 2538 400, +48 42 2538 407
e-mail: biuro@chemikalia.gov.pl
Adres do korespondencji:
ul. Dowborczyków 30/34
90-019 Łódź
Do podstawowych zadań Departamentu Prawnego i Finansowego należy:
- Obsługa prawna Prezesa Biura do spraw Substancji Chemicznych.
- Świadczenie pomocy prawnej na rzecz komórek organizacyjnych Biura, polegające w szczególności na udzielaniu porad i konsultacji prawnych oraz opracowywaniu opinii prawnych na wniosek tych podmiotów.
- Opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów przygotowywanych w komórkach organizacyjnych oraz przedstawianie propozycji rozwiązań prawnych, w tym treści postanowień umowy dotyczących tych rozwiązań.
- Koordynacja procesu legislacyjnego lub wspomaganie jego prowadzenia, w tym opracowywanie, pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym, projektów założeń projektów ustaw, projektów ustaw oraz współudział w przygotowaniu i redagowaniu projektów aktów normatywnych inicjowanych przez właściwe komórki organizacyjne.
- Wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami administracyjnymi i powszechnymi oraz trybunałami, w tym podejmowanie działań z zakresu cywilnego postępowania egzekucyjnego, a także reprezentowanie Inspektora do spraw Substancji Chemicznych przed organami administracji publicznej, organami ścigania oraz organami egzekucyjnymi, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez komórki organizacyjne.
- Realizację zadań dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, w tym planowanie i realizację budżetu, obsługę finansowo-księgową oraz sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych oraz dla celów statystycznych.
- Przedkładanie propozycji przeniesień wydatków w zakresie właściwej części budżetu (paragrafów).
- Prowadzenie ewidencji zmian budżetowych w ciągu roku i opracowywanie okresowych ocen, dotyczących stanu realizacji budżetu.
- Opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków.
- Nadzorowanie przygotowywania dokumentacji dotyczącej inwestycji oraz realizacji inwestycji a także rozliczanie środków budżetowych w ramach wykonywania funkcji dysponenta trzeciego stopnia części 46 budżetu – Zdrowie.
- Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem i windykacją należności budżetowych, w tym postępowań egzekucyjnych w administracji.
- Zatwierdzanie finansowe rozliczeń w zakresie zadań, realizowanych z części 46 budżetu – Zdrowie na podstawie umów lub upoważnień ustawowych, zatwierdzanych pod względem merytorycznym przez właściwe komórki organizacyjne Biura do spraw Substancji Chemicznych.
- Prowadzenie ewidencji księgowej zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
- Prowadzenie kart wynagrodzeń, kart zasiłkowych, naliczanie wynagrodzeń pracowników i sporządzanie list płac z tytułu wynagrodzeń i zasiłków oraz przygotowywanie wynagrodzeń bezosobowych.
- Prowadzenie imiennej ewidencji wypłat wynagrodzeń z tytułu umów zlecenia i umów o dzieło dla celów podatkowych i ubezpieczeń społecznych.
- Odprowadzanie należności publicznoprawnych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, urzędów skarbowych oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, urzędów skarbowych oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 03.06.2020 13:37 Przemysław Cieśla
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Przemysław Cieśla
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Departament Prawny i Finansowy | 4.0 | 19.10.2022 14:07 Przemysław Cieśla |
Departament Prawny i Finansowy | 3.0 | 02.09.2020 13:13 Anna Lewandowska |
Departament Prawny i Finansowy | 2.0 | 04.06.2020 13:28 Przemysław Cieśla |
Departament Prawny i Finansowy | 1.0 | 03.06.2020 13:37 Przemysław Cieśla |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP