W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Departament Prawny i Finansowy

Żanna Jaśniewska
dyrektor

telefon: +48 42 2538 400, +48 42 2538 407
e-mail: biuro@chemikalia.gov.pl 

Adres do korespondencji:
ul. Dowborczyków 30/34
90-019 Łódź

Do podstawowych zadań Departamentu Prawnego i Finansowego należy:

  1. Obsługa prawna Prezesa Biura do spraw Substancji Chemicznych.
  2. Świadczenie pomocy prawnej na rzecz komórek organizacyjnych Biura, polegające w szczególności na udzielaniu porad i konsultacji prawnych oraz opracowywaniu opinii prawnych na wniosek tych podmiotów.
  3. Opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów przygotowywanych w komórkach organizacyjnych oraz przedstawianie propozycji rozwiązań prawnych, w tym treści postanowień umowy dotyczących tych rozwiązań.
  4. Koordynacja procesu legislacyjnego lub wspomaganie jego prowadzenia, w tym opracowywanie, pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym, projektów założeń projektów ustaw, projektów ustaw oraz współudział w przygotowaniu i redagowaniu projektów aktów normatywnych inicjowanych przez właściwe komórki organizacyjne.
  5. Wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami administracyjnymi i powszechnymi oraz trybunałami, w tym podejmowanie działań z zakresu cywilnego postępowania egzekucyjnego, a także reprezentowanie Inspektora do spraw Substancji Chemicznych przed organami administracji publicznej, organami ścigania oraz organami egzekucyjnymi, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez komórki organizacyjne.
  6. Realizację zadań dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, w tym planowanie i realizację budżetu, obsługę finansowo-księgową oraz sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych oraz dla celów statystycznych.
  7. Przedkładanie propozycji przeniesień wydatków w zakresie właściwej części budżetu (paragrafów).
  8. Prowadzenie ewidencji zmian budżetowych w ciągu roku i opracowywanie okresowych ocen, dotyczących stanu realizacji budżetu.
  9. Opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków.
  10. Nadzorowanie przygotowywania dokumentacji dotyczącej inwestycji oraz realizacji inwestycji a także rozliczanie środków budżetowych w ramach wykonywania funkcji dysponenta trzeciego stopnia części 46 budżetu – Zdrowie.
  11. Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem i windykacją należności budżetowych, w tym postępowań egzekucyjnych w administracji.
  12. Zatwierdzanie finansowe rozliczeń w zakresie zadań, realizowanych z części 46 budżetu – Zdrowie na podstawie umów lub upoważnień ustawowych, zatwierdzanych pod względem merytorycznym przez właściwe komórki organizacyjne Biura do spraw Substancji Chemicznych.
  13. Prowadzenie ewidencji księgowej zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
  14. Prowadzenie kart wynagrodzeń, kart zasiłkowych, naliczanie wynagrodzeń pracowników i sporządzanie list płac z tytułu wynagrodzeń i zasiłków oraz przygotowywanie wynagrodzeń bezosobowych.
  15. Prowadzenie imiennej ewidencji wypłat wynagrodzeń z tytułu umów zlecenia i umów o dzieło dla celów podatkowych i ubezpieczeń społecznych.
  16. Odprowadzanie należności publicznoprawnych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, urzędów skarbowych oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
  17. Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, urzędów skarbowych oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.06.2020 13:37 Przemysław Cieśla
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Przemysław Cieśla
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament Prawny i Finansowy 4.0 19.10.2022 14:07 Przemysław Cieśla
Departament Prawny i Finansowy 3.0 02.09.2020 13:13 Anna Lewandowska
Departament Prawny i Finansowy 2.0 04.06.2020 13:28 Przemysław Cieśla
Departament Prawny i Finansowy 1.0 03.06.2020 13:37 Przemysław Cieśla

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}