W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

„Akademia Elfów Świętego Mikołaja” - Fundacja Zwalcz Nudę

W ramach pierwszej edycji konkursu „Po pierwsze rodzina!” organizowanego przez Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej, w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej, Fundacja Zwalcz Nudę zrealizowała projekt „Akademia Elfów Świętego Mikołaja”.

Zwalcz nudę

Akademia Elfów to jeden z najbardziej lubianych przez uczestników cykl rodzinnych wydarzeń Fundacji Zwalcz Nudę. Co roku cieszy się on ogromną popularnością i sympatią mieszkańców i mieszkanek Warszawy. Cele inicjatywy to głównie integracja rodziny, wzmocnienie więzi rodzicielskich, wspólne celebrowanie magicznego czasu jakim są Święta Bożego Narodzenia, wspólne spędzanie czasu świątecznego i refleksja nad jego sensem – z dala od komercyjnych przekazów w mediach. W ramach projektu Fundacja Zwalcz Nudę zrealizowała dwie gry rodzinne. 

Gra miejska

Z uwagi na pandemię, organizatorzy zmienili formę gry z tradycyjnej, odbywającej się w plenerze na grę online. Było to prawdziwe wyzwanie – zorganizowanie gier z zachowaniem reżimu sanitarnego, nie zatracając przy tym magii i klimatu Świąt i samego projektu. Ważne było zachowanie przy tym atrakcyjności wydarzenia dla wszystkich osób uczestniczących. Grom towarzyszył temat przewodni – w tym roku była to pandemia.

Misją powierzoną przez Mikołaja graczom, było uratowanie Świąt. W 2020 roku elfy i jego pomocnicy znaleźli się na kwarantannie. Co gorsza wszystko wskazywało na to, że tegoroczne święta będą o wiele mniej hucznie obchodzone niż dotychczas - istnieje więc ryzyko, że świątecznej energii będzie zbyt mało, by wpędzić Mikołajowe sanie w ruch. Pod znakiem zapytania stanęło więc, czy uda mu się na czas odwiedzić wszystkie dzieci. Zadaniem drużyn było wyprodukowanie jak najwięcej energii i atmosfery świątecznej tak, by wszystko poszło zgodnie z planem. Wytworzyć ją mieli za pomocą przygotowanych przez elfki i śnieżynki zadań w poszczególnych katedrach Akademii Elfów.

I tak gracze przygotowywali własne ozdoby świąteczne, zdobili pierniki, wykonywali test wiedzy o Świętach, tworzyli własnoręcznie instrumenty muzyczne, na których następne grali kolędy, ozdabiali drzewa w swojej okolicy, robili też własne kartki świąteczne, tworzyli teatrzyk i wiele innych.

Powodzenie gier przeszło najśmielsze oczekiwania samych organizatorów. Już po tygodniu od wystartowania zapisów na wydarzenia, nie było wolnych miejsc, stworzono więc listy rezerwowe. Gry były skonstruowane tak, że pomimo organizacji jej przez Internet, gracze nie spędzali 3 godzin przed monitorem - wszystkie zadania (poza jednym) wykonywali bez konieczności korzystania z komputera.

Zapisane drużyny, przed wydarzeniem, odbierały z siedziby Fundacji Zwalcz Nudę, paczki z materiałami potrzebnymi do wykonywania zadań, list z misją powierzoną dzieciom przez Świętego Mikołaja, dyplomy i drobne nagrody. Paczki zostały opatrzone napisami „Ściśle tajne” oraz „Nie otwierać przed [data i godzina]”, tak by nikt nie zaglądał do materiałów przed startem gry.

Zadania dla uczestników i uczestniczek pojawiały się na specjalnie utworzonej grupie na Facebooku. Grupa stanowiła również przestrzeń do dzielenia się efektami prac, komunikacji uczestników ze sobą oraz z organizatorem. Na grupie co pół godziny pojawiały się filmiki z zadaniami do wykonania. Animatorzy - elfy, śnieżynki i mikołajki - prezentujące zadania - w pełnej charakteryzacji wprowadzały użytkowników w świąteczny wirtualny klimat. Oprócz samego zadania do wykonania filmiki zawierały także krótki instruktaż wykonania danej pracy i kilka ciekawostek, związanych np. z tradycją świąteczną, ekologią, przyrodą. Efektami swojej pracy uczestnicy dzielili się na grupie facebookowej w formie, zdjęć, filmików i tekstu.

Podczas gry nie zabrakło także obecności Świętego Mikołaja, który co godzinę łączył się ze wszystkimi drużynami NA ŻYWO, komentując ich poczynania i zapowiadając kolejne zadania. Ze względu na COVID-19 zmianie musiały ulec także animacje towarzyszące grze. Główną animacją była możliwość indywidualnej rozmowy ze Świętym Mikołajem, który pełnił wideo dyżur na Skype. Każda z drużyn otrzymała link, pod który można było zadzwonić, by porozmawiać z Mikołajem. Okazało się to świetnym rozwiązaniem - drużyny łączyły się ze Świętym od momentu rozpoczęcia gry aż do samego końca. Dzieci, oprócz opowiadania mu o tym, co chciałyby dostać pod choinkę, pytały go, czy musi nosić maseczkę, czy u niego pada śnieg i wiele innych. Na sam koniec gry w pożegnalnym połączeniu live Mikołaj podziękował wszystkim dzieciom za udział w grze oraz poprosił rodziców i opiekunów o wręczenie pamiątkowych dyplomów oraz nagród - czekoladowych słodkości.

Święta uratowane! Sukces gwarantowany!

W „Akademii Elfów Świętego Mikołaja” realizowanej w ramach konkursu „Po pierwsze rodzina!” wzięło udział ponad 400 osób. Gry spotkały się z bardzo pozytywną oceną uczestników, co świadczy o sukcesie projektu i wysokiej jakości jego realizacji. W ankiecie przygotowanej po grach znalazły się między innymi takie opinie:

  • „Wszystko było super- świetna organizacja, ciekawe i zróżnicowane zadania i to, ze wszyscy byli wygranymi (przy tradycyjnych grach dochodzi jednak element rywalizacji)”
  • „Było idealnie:) Prosimy o więcej takich imprez online w trakcie Świąt :)”
  • „Podobało nam się to, że wszystko zostało dokładnie przygotowane paczka z informacją >>ściśle tajne<<, list z pieczątką, filmy z Mikołajem i materiały do wykonywania zadań. Dyplomy i nagrody też były super.”
  • „Wszystkie zadania były fantastyczne a mistrzostwem było łączenie na żywo z Mikołajem. Dzieci przeszczęśliwe.”
  • „Wszystko! Świetny pomysł ze wszystkimi zadaniami, z potrzebnymi akcesoriami, a największe wrażenie to rozmowa z Mikołajem :) Bardzo dziękuję za świetną zabawę!”
  • „Sama idea była super - włączenie całej rodziny. Syn - chociaż już nastolatek, także chętnie w niej uczestniczył. Jako rodzicom bardzo nam się spodobał pomysł z "połączeniem ze św. Mikołajem" przez skype'a. Nie tylko córka poczuła się wyróżniona, lecz my także - jako rodzina. Dla córki to była w sumie pierwsza rozmowa z tak dostojnym gościem. Mikołaj był bardzo sympatyczny, otwarty, potrafił zagadać do dzieci - spisał się na medal.”

Cała gra odbyła się w przyjaznej i świątecznej atmosferze. Gracze wspierali się nawzajem, chwaląc i pozytywnie komentując prace innych osób. W ramach zabawy każdy członek rodziny mógł znaleźć coś dla siebie. Wydarzenie było bezpłatne, dzięki czemu udział możliwy był dla każdego - bez barier finansowych.

Akademia Świętego Mikołaja

O Akademii w mediach

Kampania promocyjna była prowadzona wielotorowo, jednak przede wszystkim uwaga została skierowana na promocję w Internecie. Ze względu na to, że gra odbywała się w specjalnej grupie na Facebooku kampanię przeprowadzono w mediach społecznościowych oraz patronów medialnych Akademii.

Informacja o Akademii Elfów Świętego Mikołaja dotarła do 227 391 osób, a ekwiwalent reklamowy wyniósł 76 422 zł. Patronami Akademii Elfów Świętego Mikołaja było 12 tytułów: Nasze Miasto, Dziecięce Inspiracje, Mój Przedszkolak, Mały Uczeń, Egodziecka, Qlturka, Egaga, Babygo.pl, Przedszkola.edu.pl, Życie Śródmieścia, Miasto Dzieci, Dziecko w Warszawie.

Na profilu Zwalcz Nudę na Facebooku stworzone zostało wydarzenie Akademii Elfów Świętego Mikołaja. Wydarzenie dotarło w sumie do 41, 6 tysięcy odbiorców. Utworzono również posty informujące o grze na profilu Zwalcz Nudę na Facebooku oraz na Instagramie @zwalcz.nude. W ramach działań płatnych informacja o Akademii Elfów Świętego Mikołaja została opublikowana na portalu Miasto Dzieci. Informacja o Akademii Elfów Świętego Mikołaja została umieszczona w newsletterze Zwalcz Nudę (ok. 25. tysięcy odbiorców). Przed wydarzeniem została wysłana informacja prasowa.

W dniach 30 listopada do 5 grudnia na ekranach LCD w komunikacji miejskiej w Warszawie była wyświetlana animacja informująca o Akademii.

****

Konkurs „Po pierwsze Rodzina!” to projekt realizowany z inicjatywy Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej. W roku 2020 dotację uzyskało 38 organizacji pozarządowych, które w ramach zgłoszonych ofert realizowały projekty promujące i wzmacniające Rodziny w Polsce.

Fundacja Zwalcz Nudę powstała w 2013 roku, by w przystępny sposób uczyć zdrowego stylu życia, dbania o Zieloną Planetę, wspólnego przeżywania emocji, przygód i nowych doświadczeń. Jesteśmy młodym i pełnym pasji zespołem. Organizujemy warsztaty, pikniki, eventy okolicznościowe, konferencje, gry miejskie i kampanie społeczne. Wspieramy aktywne rodzicielstwo i wartości rodzinne. Nasze sztandarowe projekty to Narodowy Dzień Sportu i Warszawskie Dni Rodzinne.

Sprawdźcie, czym zajmuje się na co dzień Fundacja: www.zwalcznude.pl.

   

{"register":{"columns":[]}}