W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Fundacja Republikańska o tym, że „Jesteś potrzebny, Chłopie!”

W ramach konkursu Fundacja przedstawiła projekt, którego celem było pokazanie mężczyznom będącym w małżeństwie i narzeczeństwie, że ich emocje i potrzeby są ważne, a komunikowanie ich nie oznacza utraty męskości. Projekt zaadresowany był również do kobiet i dzieci związanych z tymi mężczyznami.

PPR2021_Fundacja Republikańska

Oczekiwania społeczne wraz z połączeniem tradycyjnego wzorca męskości bardzo często sprawiają, że u mężczyzn pojawiają się tendencje ucieczkowe, zaś sami zainteresowani coraz częściej popadają w depresję. Wielu psychologów, terapeutów i socjologów wskazuje, że mężczyznom trudno jest dostosować się do zmian społecznych, a wsparcie jest dla nich trudno dostępne.

Projekt o tym, że mężczyźni są potrzebni!

W ramach projektu realizowanego przez Fundację Republikańską przy współpracy
z różnymi autorami, powstało:

- 12 felietonów

- cykl składający się z 9 podcastów udostępnionych w serwisach Anchor oraz Spotify

- 3 poradniki do pobrania w wersji e-book,

- 4 wykłady opublikowane również w serwisie Youtube

Wszystkie materiały umieszczone zostały także na dedykowanej stronie internetowej projektu, na której zarówno mężczyźni, jak i kobiety, mogą w anonimowy i przystępny sposób pozyskać wiedzę, jak lepiej radzić sobie z funkcjonowaniem w relacji, życiu rodzinnym, ale i ze samym sobą. Eksperci z dziedziny socjologii, psychologii i rodziny tacy jak: Michał Kot, Anna Bojanowska-Sosnowska, Jan Urmański, Joanna Mikosik-Pruś, Jakub Pacan czy Teodor Sobczak pomogli odbiorcom projektu wyjść poza utarty schemat działania, spojrzeń na różnorodne zagadnienia dnia codziennego z innej perspektywy.

Działania w ramach projektu „Jesteś potrzebny, Chłopie!” promowane były w social media o największym ogólnopolskim i światowym zasięgu, takich jak: Facebook i Twitter oraz poprzez pozycjonowanie portalu www w google, reklamy natywne na portalach i serwisach tematycznych, wysyłkę mailingową do stargetowanej grupy docelowej, a także poprzez promocję treści projektowych w kwartalniku „Rzeczy Wspólne” i w innych kanałach społecznościowych Fundacji Republikańskiej.

Satysfakcjonujące wyniki

W ciągu niecałych pięciu miesięcy z treściami dotyczącymi projektu zetknęło się ponad 100 tys. osób. Dedykowaną programowi stronę www.jestespotrzebnychlopie.org odwiedziło około 4 tys. osób, co zdecydowanie przewyższyło oczekiwania autorów projektu. Szerokie działania promocyjne na portalu Facebook pozwoliły uzyskać łączne zasięgi na poziomie prawie 100 tys. wyświetleń.

Fundacja wykorzystywała również swoje kanały komunikacyjne oraz kanały innych prowadzonych projektów do promowania zagadnień związanych z projektem „Jesteś potrzebny, Chłopie!”. Dodatkowym wsparciem komunikacyjnym było też prowadzenie konta projektowego na Twitterze oraz kontakt z Urzędami Stanu Cywilnego i poradniami rodzinnymi w celu wsparcia polityki informacyjnej.

***

Projekt „Jesteś potrzebny, Chłopie!” finansowany jest ze środków budżetu państwa
w ramach Konkursu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej i Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej pt. „Po pierwsze Rodzina”. 

Fundacja Republikańska to organizacja współtworzona przez osoby angażujące się w życiu codziennym w budowę dobra wspólnego wszystkich obywateli przede wszystkim przez osobistą odpowiedzialność za wychowanie w swojej rodzinie i przez sumienność w pracy zawodowej, jednocześnie przekonanych, że angażowanie się w życie publiczne naszego kraju w jak największym stopniu jest naturalną postawą i wyzwaniem dla każdego obywatela Rzeczpospolitej.

{"register":{"columns":[]}}