„Power of Family” - projekt realizowany przez Stowarzyszenie Rodzice Chronią Dzieci
W ramach projektu „Po pierwsze Rodzina!” Stowarzyszenie Rodzice Chronią Dzieci zorganizowało 3-etapowy ogólnopolski konkurs filmowy dla młodych reżyserów pod nazwą „Power of Family”. Celem nagrań było zwrócenie uwagi młodych odbiorców na szczególną wartość, jaką stanowi życie w szczęśliwej i spełnionej rodzinie.
Projekt miał zmotywować młodych odbiorców do afirmacji wartości rodzinnych, którymi żyją na co dzień i do podzielenia się swoimi opowieściami o tym, co daje im własna rodzina i co w niej cenią najbardziej.
Istastories o tym, jak fajnie jest mieć rodzinę !
Platformą do realizacji konkursu filmowego były media społecznościowe z szczególnym uwzględnieniem serwisu Instagram. Format Instatories został wybrany z powodu jego popularności i technicznej łatwości nagrywania wideo. W ramach konkursu, jego uczestnicy mieli za zadanie nagranie wypowiedzi filmowych w obrębie jednej z sześciu przygotowanych kategorii: #moja mama, #żona marzeń, #mąż marzeń, #siła rodzeństwa, #mój ojciec, #duża rodzina, #pokolenie. Nagrania publikowane były na dedykowanej projektowi stronie www.poweroffamily.pl, a także w serwisach: Instagram, Facebook i YouTube pod hasłem #PowerOfFamily.
40 finalistów I etapu wzięło udział w spotkaniach warsztatowych z profesjonalnymi filmowcami w wyniku których nakręconych zostało 25 krótkich filmów. W III etapie, 5-ciu finalistów z udziałem profesjonalnej ekipy filmowej zrealizowało film krótkometrażowy.
Zaangażowanie w prace na prawdziwym planie filmowym było dla uczestników nowym wyzwaniem, w trakcie którego mogli wykorzystać zdobyte podczas konkursu umiejętności.
Projekt promowały 3 filmy reklamowe przybliżające zasady udziału w konkursie oraz 6 filmów zachęcających do podjęcia tematów konkursowych, w przystępnej dla młodzieży formie. Wszystkie materiały zostały opatrzone zostały logotypami Ministerstwa i zamieszczone na stronie konkursowej oraz serwisach: YouTube, Instagram, FB. Ponadto stronę www.poweroffamliy.pl promował profesjonalny mailing rozesłany do 100 tys. odbiorców.
Dodatkową zachętą do przeglądania nadsyłanych prac na ww. profilach była otwarta możliwość głosowania na ulubiony film, która zwiększyła zainteresowanie konkursem wśród rówieśników młodych reżyserów. 5 filmów z największą ilością polubień zostało automatycznie zakwalifikowanych do drugiego etapu.
Działania w ramach projektu „Power of Family” promowane były także na profilach blogerów i przez stacje telewizyjne EWTN i TRWAM.
Rewelacyjny efekt!
Łączny zasięg informacji o konkursie „Power of Family”, realizowanym w ramach ministerialnego projektu „Po pierwsze Rodzina!”, uzyskany w przeciągu zaledwie dwóch miesięcy realizacji całości działań to ok. 1 mln odbiorców. Na profilach społecznościowych zasięgi wyniosły odpowiednio: 567 tys. na Facebooku i Instagramie, 100 tys. na profilu stop-seksualizacji, YouTube 13.tys. Licznik wejść na stronę http://www.poweroffamily.pl zarejestrował blisko 38 tys. odwiedzin.
***
Projekt „Wszystko zostaje w rodzinie” powstał dzięki dotacji przyznanej w 2020 roku w ramach konkursu „Po pierwsze Rodzina!”, realizowanego przez Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej.
Stowarzyszenie Rodzice Chronią Dzieci powstało, aby propagować naturalny model rodziny oparty na trwałym małżeństwie mężczyzny i kobiety, a także aby promować te wartości poprzez organizowanie działań edukacyjnych oraz przedsięwzięć kulturalnych i społecznych.