W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wsłuchaj się w sprawy rodzinne – „Rodzina na antenie”. Projekt realizowany w ramach konkursu Po pierwsze Rodzina! 2020

W ramach akcji „Rodzina na antenie” powstały programy telewizyjne i materiały wideo oraz kilkaset artykułów eksperckich poświęconych znaczeniu i potencjałowi rodziny w kontekście spadku popularności rodziny jako stylu życia. Zadaniem było przedstawienie rodziny jako ważnej instytucji społecznej, mającej wpływ na nasz dobrobyt, dobrostan i rozwój społeczny. Nasze materiały i działania promocyjne dotarły łącznie do kilkunastu milionów odbiorców.

logo IWORIS

Projekt stworzyły wspólnie fundacja Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie i Fundacja Mamy i Taty w ramach dotacji otrzymanej w 2020 roku w konkursie „Po Pierwsze Rodzina!”, realizowanym przez Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej, w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej.

Szerokie grono odbiorców

Produkcja materiałów została poprzedzona badaniem grupy docelowej, do której miał być skierowany przekaz medialny w celu dostosowania treści do potrzeb i oczekiwań odbiorców. 200 artykułów prasowych, których autorami byli eksperci z zakresu ekonomii, socjologii, demografii, psychologii i kultury dotarło do ponad 250 000 użytkowników portalu Polskie Forum Rodziców i Serwisu rodzinnego. Dziesięć programów telewizyjnych z udziałem ekspertów zostało wyemitowanych na kanale You Tube Polskiego Forum Rodziców, na stronie Fundacji Mamy i Taty oraz w telewizji wPolsce.pl i (łącznie dotarły one do ponad 46 000 odbiorców).

Artykuły prasowe, które cieszyły się największym zainteresowaniem:

  • Czy media wpływają na szczęście nasze i naszej rodziny?
  • Harcerstwo – atrakcja dla naszych dzieci czy przeżytek?
  • Kryzys demograficzny w Polsce – o co tak naprawdę chodzi?
  • Wychowanie przez ubieranie
  • Najczęstsze problemy ze zdrowiem psychicznym u dzieci i młodzieży
  • Planowanie domowego budżetu

Programy telewizyjne poświęcone były następującym tematom:

  • Czy świat wirtualny ukradł nam dzieci?
  • O wyborach zawodowych matek
  • Po co państwu dzieci?
  • O wychowaniu dzieci przez pasje
  • O rodzinnych rytuałach i świętowaniu
  • Czy polityka demograficzna jest potrzebna?
  • Sztuka współczesna. Jak wpływa na młodzież?
  • Alkohol w rodzinie. Jak sobie z tym radzić?
  • Czy pomoc bliźnim uszlachetnia?
  • Jak wspierać polską rodzinę?

Dla celów publikacji materiałów prasowych i wideo o charakterze rodzinnym został wyprodukowany i udostępniony odbiorcom nowy portal IWORIS-FAMILY.

Realizowane działania połączono z kampanią promocyjną i PR, dzięki której treści propagujące rodzinę odbiły się szerokim echem w mediach i dotarły do ponad 13 milionów odbiorców. W kampanii internetowej uzyskano zasięg ponad 12 milionów użytkowników łącznie. Natomiast działania w ramach kampanii PR dotarły do 986 100 odbiorców. Obie organizacje realizujące projekt prowadziły również niezależnie działania promocyjne w social mediach, w kanale FB Polskiego Forum RodzicówFB Fundacji Mamy i Taty.

Fundacja Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie i Fundacja Mamy i Taty w ramach projektu „Rodzina na Antenie” oraz w ramach swoich celów statutowych podejmują działania mające na celu dostarczanie rzetelnej wiedzy na temat funkcjonowania rodzin w różnych aspektach życia, promocję rodziny jako silnej i naturalnej przestrzeni rozwoju osobistego jej członków oraz źródło potencjału społecznego i gospodarczego.

{"register":{"columns":[]}}