Rozpoczęcie szkoleń w jednostkach pilotażowych
15.09.2021
W ramach kolejnego etapu projektu „EZD RP – elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej” we wrześniu i w październiku w całej Polsce odbędą się szkolenia dla 16 jednostek pilotażowo wdrażających system EZD RP. Szkolenia mają służyć przygotowaniu odbiorców systemu do codziennej pracy z jego wykorzystaniem.
Szkoleniem dla czterdziestu pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi rozpoczęto pilotażowe wdrożenia systemu EZD RP. – To historyczny moment dla powstającego w NASK jednolitego systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz dla WIORiN-u, który jako jedna z pierwszych jednostek rozpocznie elektroniczne dokumentowanie spraw w systemie EZD RP – powiedział otwierając szkolenie Mariusz Madejczyk, dyrektor oddziału NASK w Białymstoku.
Bezpośrednie spotkanie z EZD RP było doskonałą okazją do przećwiczenia pod okiem instruktorów z NASK najważniejszych funkcji systemu. Sebastian Czerniak, który prowadził spotkanie odpowiadał na liczne pytania i pokazywał poszczególne ścieżki obiegu dokumentów. Moduł kancelarii i sposób rejestracji korespondencji zaprezentował z kolei Daniel Ciesnowski. Warto zaznaczyć, że dla uczestników nie było to pierwsze spotkanie z systemem – wcześniej brali udział w warsztatach online oraz testowali prototyp systemu.
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznali się z pilotażową wersją systemu. Dodatkowo aby jak najlepiej przygotować Inspektorat do wdrożenia systemu, na sali szkoleniowej zostało uruchomione stanowisko punktu kancelaryjnego. Pozwoliło to w praktyce przećwiczyć wykonywanie obowiązków kancelaryjnych w systemie EZD RP. Taki trening pozwoli pracownikom WIORiN-u już za kilka miesięcy pracować produkcyjnie na rzeczywistych sprawach, pismach i dokumentach.
Wszystkie szkolenia pilotażowe są realizowane stacjonarnie z wykorzystaniem mobilnych sal komputerowych zakupionych w ramach projektu. Kolejnych piętnaście jednostek zostanie przeszkolonych zgodnie z zaplanowanym terminarzem.